Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες,

Στη μελέτη της ζωής, οι επιστήμονες έχουν παραβλέψει πολλές περιοχές. Ορισμένες περιοχές δεν

έχουν μελετηθεί επειδή είναι πολύ απομακρυσμένες. Άλλες επειδή είναι τόσο πλούσιες σε

βιοποικιλότητα που είναι δύσκολο να γνωρίζουν από πού να ξεκινήσουν. Και υπάρχει και ο

θαυμαστός κόσμος στο εσωτερικό του σπιτιού μας, το οποίο πιστεύουμε ότι έχει μελετηθεί εν μέρει

επειδή είναι τόσο άμεσο. Αυτό το έργο στοχεύει στην τεκμηρίωση των ειδών που ζουν σε

εσωτερικούς χώρους με ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων αλλά όχι αποκλειστικά τα αρθρόποδα.

Σαμιαμίδια, ποντίκια, σαλιγκάρια και μούχλες ευπρόσδεκτα! Στη μελέτη των αρθρόποδων (έντομα

και συγγενείς τους) στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας βρήκαμε περισσότερα από χίλια είδη μέσα σε

σπίτια. Καθώς μελετήσαμε σπίτια σε άλλες πόλεις, έχουμε βρει ακόμη περισσότερα είδη, μερικά από

τα οποία είναι καινούργια για την επιστήμη, σχεδόν όλα αυτά δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς. Κανείς

δεν είναι ποτέ μόνος στο σπίτι. Με αυτό το νέο έργο στο iNaturalist ζητάμε τώρα τη βοήθειά σας για

την καταγραφή των ειδών σε σπίτια σε όλο τον κόσμο. Υποψιαζόμαστε ότι με την μελέτη υπογείων,

υπνοδωματίων και μπάνιων, μαζί μπορούμε να κάνουμε μεγάλες νέες ανακαλύψεις πριν καν

ανοίξουμε την μπροστινή πόρτα του σπιτιού μας!

Αυτό το έργο επικεντρώνεται στη ζωή μέσα σε σπίτια, βιβλιοθήκες, σχολεία και άλλα κτίρια. Τίποτα

στο ύπαιθρο, ούτε καν στις βεράντες. Τα είδη που μας ενδιαφέρουν είναι αυτά που γλιστρούν μέσα

από παράθυρα ή κάτω από πόρτες. Επίσης, η εστίαση είναι στα άγρια είδη και συνεπώς σε κανένα

κατοικίδιο ζώο. Αν και έχουμε σκεφτεί και προβληματιστεί για το αν θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε

κατοικίδια ζώα (είναι σε εσωτερικούς χώρους, η βιολογία τους επηρεάζει το υπόλοιπο της ζωής σε

αυτούς, είναι συναρπαστικά, κλπ ...), στο τέλος αποφασίσαμε ότι εάν δεν αποκλείσουμε τα

κατοικίδια ζώα που το έργο θα γινόταν γρήγορα γεμάτο από φωτογραφίες με γάτες. Αγαπάμε τις

φωτογραφίες με γάτες, αλλά όχι εδώ...

Όσοι θέλετε να συνεισφέρετε τις φωτογραφίες σας από τα είδη που βρίσκετε μέσα στο σπίτι σας

μπορείτε εκτός από νέες καταγραφές να ανατρέξετε και σε παλιές φωτογραφίες που ίσως έχετε στον

υπολογιστή ή στο κινητό σας. Με χαρά να τις δεχτούμε και να προσπαθήσουμε όλοι να μάθουμε

περισσότερα για τους «συγκάτοικούς» μας…!

Για να συνδεθείτε ως μέλη στο έργο αυτό επισκεφθείτε τον σύνδεσμο

https://www.inaturalist.org/projects/never-home-alone-the-wild-life-of-homes

και πατήστε τον σύνδεσμο Join this project επάνω δεξιά από την κεντρική εικόνα.

Περισσότερες οδηγίες ΕΔΩ

Σας ευχαριστούμε για την συμβολή σας!

Με τιμή,

Χρήστος Γεωργιάδης

ΕΔΙΠ, Τμήμα Βιολογίας ΕΚΠΑ

 

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΠΜΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Ε...

13 Αυγούστου 2020
ΔΠΜΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΕΚΠΑ

Το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική, και Εκπαίδευση» (Social Neuroscience, Social Pedagogy and Education) υλοποιείται με τη συνεργασία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α., της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. και του Τμήματος Βιολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Θέσεις Εργασίας

Θέση Βιολόγου – Genekor

06 Αυγούστου 2020
Θέση Βιολόγου – Genekor

Ζητείται Βιολόγος με εμπειρία σε τεχνικές μοριακής βιολογίας (PCR, Real-Time PCR, Sanger Sequencing, NGS). Επιθυμητή η προϋπηρεσία σε εργαστήριο Μοριακής Ογκολογίας. Απαραίτητη η γνώση Αγγλικών. Έδρα εργασίας Αθήνα. email επικοινωνίας: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε...

Επιμορφώσεις

InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse...

06 Αυγούστου 2020
InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse phenotyping services

The InfrafrontierGR/Phenotypos Research infrastructure is pleased to announce a Call for Proposals for mouse phenotyping services, offered FREE of charge to four (4) selected research projects. The objective of this Call is to provide free access to state-of-the-art mouse phenotyping platforms to the Greek biomedical research community, including standardized and...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2