Το χρυσό μετάλλιο στον Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM (Ιnternational Genetically Engineered Machine) 2017, στο World Cup of Science του MIT, απέσπασαν προπτυχιακοί φοιτητές και καθηγητές του ΑΠΘ

Η εντεκαμελής ελληνική ομάδα φοιτητών ήταν υποψήφια για το βραβείο του καλύτερου project στην αναζήτηση νέων τρόπων θεραπείας του καρκίνου και απέσπασε και υποψηφιότητα για το Best Therapeutics Award. Οι πειραματικές εργασίες της ομάδας πραγματοποιήθηκαν στα Εργαστήρια του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ. Μέλη της ομάδας των φοιτητών είναι και τρεις φοιτητές βιολογίας, ενώ ανάμεσα στους τέσσερις επιβλέποντες καθηγητές είναι δύο καθηγητές του Τμήματος Βιολογίας, ΑΠΘ.

Η διεπιστημονική ομάδα, συνδυάζοντας πολυάριθμες θετικές και εφαρμοσμένες επιστήμες, εργάστηκε για έναν περίπου χρόνο, στοχεύοντας σε ένα φιλόδοξο project στον χώρο της θεραπευτικής/διαγνωστικής, το οποίο σχεδίασε η ίδια. Συγκεκριμένα, η εντεκαμελής ομάδα εργάστηκε εντατικά για να κατηγοριοποιήσει δύο διαφορετικούς κυτταρικούς τύπους, για παράδειγμα έναν καρκινικό από έναν υγιή, με μια καινοτόμα μέθοδο, τη χρήση λογικών γενετικών κυκλωμάτων, τα οποία, μετά την είσοδό τους σε ένα κύτταρο, μπορούν να συλλέξουν διάφορα inputs, να τα αξιολογήσουν και ύστερα να εκλύσουν μια συγκεκριμένη απόκριση output (για παράδειγμα φθορισμό). Η προπτυχιακή ομάδα στόχευσε στον καρκίνο του παχέος εντέρου, με σκοπό να διαχωρίσει και να εξολοθρεύσει επιλεκτικά καρκινικά κύτταρα, με βάση συγκεκριμένους μοριακούς δείκτες, που ονομάζονται miRNAs.

Η ομάδα κατάφερε να αποδείξει ότι μπορεί να σχεδιάσει αυτά τα γενετικά κυκλώματα υπολογιστικά, να τα κατασκευάσει εργαστηριακά, γρήγορα και αποδοτικά, με έναν ευέλικτο τρόπο σύνθεσης και, στη συνέχεια, μετά την εισαγωγή τους στα κύτταρα, να παρατηρήσει ότι λειτουργούν με εξαιρετικά αποτελέσματα σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα, τροποποίησε γενετικά βακτηριακά στελέχη, για να τα αξιοποιήσει ως μέσο μεταφοράς, ώστε να στοχεύουν και να διεισδύουν επιλεκτικά σε καρκινικά κύτταρα και να μεταφέρουν τα προαναφερθέντα λογικά κυκλώματα

Οι φοιτητές που συμμετείχαν στην Ομάδα iGEM 2017:

Αστέριος Αραμπατζής, Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ

Χαρίλαος Γιαννίτσης, Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ

Αθανάσιος Θεοχάρης, Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Αγγελική Παπαδημητρίου, Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Εουγκέν Μπαλλχύσα, Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Θεόδωρος-Θωμάς Νικολόπουλος, Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Κωνσταντίνος Σαμαράς-Τσακίρης, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

Ναυσικά Παπαϊωάννου, Τμήμα Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

Χαράλαμπος Κωμοδρόμος, Τμήμα Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

Κωνσταντίνος Ακριτίδης, Τμήμα Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Ελισσάβετ Σανδαλτζοπούλου, Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Οι επιβλέποντες Καθηγητές:

Γεώργιος Κολιάκος, Καθηγητής Εργαστηρίου Βιολογικής Χημείας του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ

Γεώργιος Μόσιαλος, Καθηγητής Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Δήμητρα Ντάφου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Δημοσθένης Σαρηγιάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

 

Για περισσότερα δείτε εδώ.

Μπορείτε να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου εδώ.


Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέση ΕΔΙΠ στο ΔΠΘ για Βιολόγους Εκπαιδευτικούς

04 Μαΐου 2020
Θέση ΕΔΙΠ στο ΔΠΘ για Βιολόγους Εκπαιδευτικούς

Το Εργαστήριο Φυσιολογίας του Τμ. Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με έδρα την Αλεξανδρούπολη, ενδιαφέρεται να στελεχωθεί με συναδέλφους Βιολόγους που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (διορισμένοι), είτε με απόσπαση ή με μετάθεση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα μπορούσαν να συνεπικουρήσουν στις ερευνητικές δραστηριότητες, στις εργαστηριακές ασκήσεις των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών,...

Θέσεις Εργασίας

Θέση Βιολόγου - Περιβαλλοντικές Μελέτες Γ. Ματθαίου

20 Μαΐου 2020
Θέση Βιολόγου - Περιβαλλοντικές Μελέτες Γ. Ματθαίου

Από το γραφείο του Γ Ζ Ματθαίου ζητείται βιολόγος άμεσα με ανάλογες γνώσεις και εμπειρία για να ενταχθεί στην ομάδα "ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ NATURA 2000 ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ". email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να...

Επιμορφώσεις

14η Διημερίδα Βιολογίας - Online version

25 Μαΐου 2020
14η Διημερίδα Βιολογίας  - Online version

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι, σας αποστέλλουμε συνημμένα το δελτίο τύπου, το πρόγραμμα και την αφίσα της 14ης διημερίδας Βιολογίας με τίτλο «Η κοινωνία συναντά τη σύγχρονη Βιολογία». Η διημερίδα θα πραγματοποιηθεί Την Πέμπτη 28 και την Παρασκευή 29 Μαΐου 2020 στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας και θα μεταδοθεί ζωντανά από...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2