Τη δεύτερη θέση (κατηγορία 16+) στο μαθητικό διαγωνισμό συγγραφής άρθρου ‘The search for the strangest species on Earth’  του περιοδικού Science in School κέρδισε μαθητική ομάδα της Γ’ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών ανάμεσα σε 80 διαγωνιζόμενους από όλη την Ευρώπη.

Η βραβευθείσα μαθητική ομάδα, αποτελούμενη από τους Κωνσταντακόπουλο Ευστάθιο, Πεφάνη Δημήτριο και Τσιμπούκη Βασιλική συνέγραψαν άρθρο στα αγγλικά σχετικά με τους ραδιοαυτότροφους μύκητες (Cladosporium sphaerospermum), αξιοποιώντας βιβλιογραφικές πηγές και δημιουργώντας πρωτότυπο καλλιτεχνικό σχέδιο.

Αξίζει να σημειωθεί πως παρόλη την πίεση της προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων, οι μαθητές και μαθήτριες επέλεξαν να αφιερώσουν μέρος του πολύτιμου χρόνου τους στη μελέτη, συγγραφή και ολοκλήρωση των μικρών αλλά πολύ αξιόλογων εργασιών τους. Μας θύμισαν, δε, πως το Σχολείο παραμένει χώρος του οποίου ο ρόλος είναι πάνω από όλα να καλλιεργεί τη συνεργασία, το ήθος, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής τους θητείας.

Το συντονισμό των ομάδων είχε ο κ. Γεώργιος Αρλαπάνος, Βιολόγος, σε συνεργασία με την κ. Μαρία-Μαρίζα Χριστοπούλου, Αγγλικής.

Δείτε τις εργασίες των παιδιών και διαβάστε την ανακοίνωση του περιοδικού και το πλήρες Δελτίο τύπου από το Πειραματικό ΓΕΛ Πατρών.

Πρόσκληση στη θεατρική παράσταση «Μόνο ένα άσπρο φως», την Παρασκευή, 16/6/2017, ώρα 20.30, στο θέατρο του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», Πειραιώς 206, στον Ταύρο www.mcf.gr

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του Ομίλου Ιστορίας και του Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου κατά το σχολικό έτος 2016-2017.

Πρόκειται για ένα documentary theatre (θέατρο τεκμηρίωσης), είδος θεάτρου με το οποίο πραγματεύεται κανείς συγκρουσιακά ζητήματα είτε ιστορικά είτε επίκαιρα.

Συμμετέχουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου της Νέας Γενιάς Ζηρίδη (με αλφαβητική σειρά)

Πέτρος Γεωργόπουλος

Άννα Γκβιλάβα

Δέσποινα Κολοκούτσα

Χάρις Κολοκούτσα

Χρήστος Κουτρούμπας

Ίλυα Μικροπούλου

Παντελής Παπαδάκης

Δήμητρα Φραγκούλη

Μαριεύα Χρυσοστομίδου

Υπεύθυνη Ομίλου Ιστορίας: Φλωρεντία Πίκουλα, φιλόλογος ΝΓΖ

Υπεύθυνη Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου: Νατάσα Μερκούρη, επόπτρια φιλολόγων ΝΓΖ

Γραφιστικά: Αννίκα Καμαρινού, Art Director / Senior Ui – Ux Web Designer

Η είσοδος στην παράσταση είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Απαραίτητη η κράτηση θέσης στο τηλ. 2103418579

Ενισχύουμε τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα. Θα υπάρχει ερανικό κουτί έξω από το θέατρο.

Μετά το τέλος της παράστασης, μπορείτε να κάνετε κράτηση για ένα ποτό ή φαγητό στο Clap the Restaurant, που βρίσκεται στον 3ο όροφο του ΙΜΚ, στο τηλ. 2103411908.

Θα είμαστε εκεί να συζητήσουμε για την παράσταση και να γιορτάσουμε το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση, τους συντελεστές και τους συνεργάτες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια- Άλλοι πετούν άλλοι πεινούν που συντονίζουν, προκηρύσσουν Διαγωνισμό Συγγραφής Περιβαλλοντικής Ιστορίας με τίτλο:

Τα «σκουπίδια» γράφουν ιστορία.

Τα περιβαλλοντικά προγράμματα μας δίνουν υλικό για συζήτηση, για προβληματισμό, για δράση. Διεγείρουν την φαντασία μας. Δημιουργούμε. Διεκδικούμε. Πλάθουμε ήρωες και ταξιδεύουμε μαζί τους. Η σχολική χρονιά 2016-2017 σε λίγο φτάνει στο τέλος της και στη φάση της σύνθεσης των αποτελεσμάτων των δράσεων, προσκαλούνται οι ενεργοί πολίτες των περιβαλλοντικών ομάδων, να συγγράψουν μια περιβαλλοντική ιστορία.

Η περιβαλλοντική ιστορία θα συγγραφεί από μαθητές/τριες ή μαθητική ομάδα με συντονιστή/τρια εκπαιδευτικό, με κεντρικό ήρωα ένα «σκουπίδι», το οποίο μπορεί να είναι ακόμα και ένα κομμάτι παλιού αντικειμένου από τα υλικά που ανακυκλώνετε ή επαναχρησιμοποιείτε. Η ιστορία θα προσεγγίζει θετικά και με μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους και τις ανθρώπινες αξίες, μιας και τα μέλη των περιβαλλοντικών ομάδων είναι μέρος της λύσης σε οποιοδήποτε περιβαλλοντικό, κοινωνικό πρόβλημα.

Οι ιστορίες, που θα επιλεχθούν, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΠΦ, με στόχο να προβληματίσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους σημερινούς μαθητές- αυριανούς ενεργούς πολίτες για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να τους ενεργοποιήσουν σε αναζήτηση βιώσιμων λύσεων. Παράλληλα, οι ιστορίες θα αποτελέσουν κίνητρο για δημιουργική έκφραση, ζωγραφική, θεατρική παράσταση. Θα αποτελέσουν το υλικό ενός ηλεκτρονικού βιβλίου.

Περισσότερες πληροφορίες και διαδικασία για την συμμετοχή.

Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU ARCTIC 2017 διακρίθηκε πρόσφατα μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας. Το EDU- ARCTIC είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης των μαθητών στις επιστήμες STEM (STEM: Science, technology, engineering and mathematics – φυσικές επιστήμες και τεχνολογία) μέσω της έρευνας στον Αρκτικό κύκλο. Σημειώνεται ότι ο αρκτικός κύκλος είναι η γεωγραφική ζώνη που δείχνει πρώτη τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και επομένως κατέχει εξέχουσα θέση στην επιστημονική μελέτη και καταγραφή των συνεπειών της ανθρωπογενούς δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της ενασχόλησης των μαθητών ηλικίας 13 – 20 ετών με την επιστημονική έρευνα και την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο του 2019. Χρηματοδοτείται δε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος επιδότησης Horizon 2020. Περιλαμβάνει online διαδικτυακές διαλέξεις, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύστημα καταγραφής μετεωρολογικών – περιβαλλοντικών παραμέτρων από σχολεία, καθώς και διαγωνισμό για μαθητές.

Στον φετινό και πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό του EDU ARCTIC συμμετείχαν δύο (2) μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με δύο ερευνητικά θέματα που αφορούν στα ζωικά είδη του Αρκτικού κύκλου, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του βιολόγου Στέλιου Αναστασόπουλου, καθηγητή του σχολείου.

Στη 2η φάση του διαγωνισμού, που υλοποιήθηκε μέσω των διαδικτυακών συνεντεύξεων, ανάμεσα στους δώδεκα (12) μαθητές από όλη την Ευρώπη, προκρίθηκε η μία από τις δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ, η Βασιλική Δεληγιώργη με ερευνητικό θέμα: «Η συμπεριφορά και η παραγωγή ορμονών του προβάτου σε σχέση με την εποχή του χρόνου». Η από κοινού επιτυχημένη συνέντευξη της μαθήτριας και του καθηγητή, τους έδωσε το εισιτήριο μαζί με άλλους πέντε (5) μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους από όλη την Ευρώπη, για μια 10ημερη επίσκεψη τον Αύγουστο στην Ισλανδία ή τα νησιά Φερόε (θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες).

Σε οποιονδήποτε από τους δύο προορισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν κτηνοτροφικές μονάδες προβατοτροφίας και να πραγματοποιήσουν λήψεις αίματος για τη μέτρηση των ορμονών των σχετικών με την παραγωγικότητα (γάλα), τη δραστηριότητα, την αναπαραγωγή κα. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή, θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους που ακολουθούν αυτοί στα πλαίσια της οικολογίας, της φυσικής, της γεωλογίας και θα επισκεφθούν εντυπωσιακά οικοσυστήματα, σημαντικά παρατηρητήρια της άγριας ζωής και τοπία.

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

18-05-2017

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια” που συντονίζουν, προσκαλούν τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στη «Φωλιά Ιδεών» που δημιουργούν.

Η «Φωλιά Ιδεών» είναι μια φωλιά κατάθεσης, ένα σπίτι φιλοξενίας, αλλά και επώασης, ανάπτυξης ιδεών και υλοποίησης δράσεων, ένα δίκτυο συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων.

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η διέγερση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών και μαθητών για νέες προτάσεις, ιδέες, καινοτόμες δράσεις από και προς εκπαιδευτικούς και μαθητές και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολικών ομάδων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στους τομείς της Προστασίας του Περιβάλλοντος, της Βιώσιμης Διαχείρισης των Φυσικών Πόρων, των Ανθρώπινων Αξιών και της Αξιοπρεπούς Διαβίωσης σε ένα υγιές περιβάλλον.

Μέσα από αυτή τη δράση επιδιώκεται η συνεργασία σχολικών ομάδων με τις Τοπικές Αρχές και την τοπική κοινωνία για την υποστήριξη των Σχεδίων Δράσης, καθώς και οι διασχολικές συνεργασίες. Εκπαιδευτικοί και μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν με άλλες σχολικές ομάδες και να πάρουν πρωτοβουλίες σε σχέση με τις ανθρώπινες αξίες και το περιβάλλον αποτελούν την ομάδα στόχο της συγκεκριμένης δράσης.

Ειδικότερα η «Ιδέα», ο Σκοπός και οι Στόχοι της μαζί με το «Σχέδιο Δράσης», θα υποβάλλονται στην Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου «Φύση χωρίς σκουπίδια», θα αξιολογούνται από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου και θα καταθέτονται στη «Φωλιά Ιδεών», που θα λειτουργεί στον διαδικτυακό ιστότοπο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης. Ο καταθέτης θα διατηρεί την πατρότητα της ιδέας και, ταυτόχρονα, με βάση τις δεσμεύσεις της «Φωλιάς Ιδεών» που θα έχει αποδεχθεί, θα επιτρέπει την προώθηση της ιδέας, τη διάχυσή της ως καλή πρακτική και θα επιδιώκει τη συνεργασία με άλλες σχολικές ομάδες.

Δείτε αναλυτικότερες πληροφορίες καθώς και τη διαδικασία συμμετοχής.

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική – ΑΠΘ

29 Σεπτεμβρίου 2020
ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική – ΑΠΘ

Τα Τμήματα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΑΠΘ) και Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΔΠΘ) προκηρύσσουν σαράντα (40) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2020–2021 στο "Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών" (ΔΠΜΣ) : «ΒΛΑΣΤΟΚΥΤΤΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ». Η διάρκεια του Προγράμματος είναι τέσσερα (4) εξάμηνα παρακολούθησης στα οποία περιλαμβάνεται και...

Θέσεις Εργασίας

Θέση μεταδιδάκτορα Βιολόγου - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

29 Σεπτεμβρίου 2020
Θέση μεταδιδάκτορα Βιολόγου - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Το Εργαστήριο «Εργαστήριο Υγείας των Ζώων - Υγιεινής και Ποιότητας Τροφίμων», του Τμήματος Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, προκηρύσσει θέση Μεταδιδάκτορα – Βιοεπιστήμονα που θα απασχοληθεί στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «FOODOMICS: ΥΠΟΕΡΓΟ 7: ΕΝΔΕΛΕΧΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», μέσω σύναψης σύμβασης ανάθεσης έργου. Η συνολική αμοιβή νέρχεται στο ποσό των 40.869,60 €...

Επιμορφώσεις

InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse...

06 Αυγούστου 2020
InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse phenotyping services

The InfrafrontierGR/Phenotypos Research infrastructure is pleased to announce a Call for Proposals for mouse phenotyping services, offered FREE of charge to four (4) selected research projects. The objective of this Call is to provide free access to state-of-the-art mouse phenotyping platforms to the Greek biomedical research community, including standardized and...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2