Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU ARCTIC 2017 διακρίθηκε πρόσφατα μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας. Το EDU- ARCTIC είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης των μαθητών στις επιστήμες STEM (STEM: Science, technology, engineering and mathematics – φυσικές επιστήμες και τεχνολογία) μέσω της έρευνας στον Αρκτικό κύκλο. Σημειώνεται ότι ο αρκτικός κύκλος είναι η γεωγραφική ζώνη που δείχνει πρώτη τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και επομένως κατέχει εξέχουσα θέση στην επιστημονική μελέτη και καταγραφή των συνεπειών της ανθρωπογενούς δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της ενασχόλησης των μαθητών ηλικίας 13 – 20 ετών με την επιστημονική έρευνα και την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο του 2019. Χρηματοδοτείται δε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος επιδότησης Horizon 2020. Περιλαμβάνει online διαδικτυακές διαλέξεις, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύστημα καταγραφής μετεωρολογικών – περιβαλλοντικών παραμέτρων από σχολεία, καθώς και διαγωνισμό για μαθητές.

Στον φετινό και πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό του EDU ARCTIC συμμετείχαν δύο (2) μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με δύο ερευνητικά θέματα που αφορούν στα ζωικά είδη του Αρκτικού κύκλου, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του βιολόγου Στέλιου Αναστασόπουλου, καθηγητή του σχολείου.

Στη 2η φάση του διαγωνισμού, που υλοποιήθηκε μέσω των διαδικτυακών συνεντεύξεων, ανάμεσα στους δώδεκα (12) μαθητές από όλη την Ευρώπη, προκρίθηκε η μία από τις δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ, η Βασιλική Δεληγιώργη με ερευνητικό θέμα: «Η συμπεριφορά και η παραγωγή ορμονών του προβάτου σε σχέση με την εποχή του χρόνου». Η από κοινού επιτυχημένη συνέντευξη της μαθήτριας και του καθηγητή, τους έδωσε το εισιτήριο μαζί με άλλους πέντε (5) μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους από όλη την Ευρώπη, για μια 10ημερη επίσκεψη τον Αύγουστο στην Ισλανδία ή τα νησιά Φερόε (θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες).

Σε οποιονδήποτε από τους δύο προορισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν κτηνοτροφικές μονάδες προβατοτροφίας και να πραγματοποιήσουν λήψεις αίματος για τη μέτρηση των ορμονών των σχετικών με την παραγωγικότητα (γάλα), τη δραστηριότητα, την αναπαραγωγή κα. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή, θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους που ακολουθούν αυτοί στα πλαίσια της οικολογίας, της φυσικής, της γεωλογίας και θα επισκεφθούν εντυπωσιακά οικοσυστήματα, σημαντικά παρατηρητήρια της άγριας ζωής και τοπία.

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

18-05-2017

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια- Άλλοι πετούν άλλοι πεινούν που συντονίζουν, προκηρύσσουν Διαγωνισμό Συγγραφής Περιβαλλοντικής Ιστορίας με τίτλο:

Τα «σκουπίδια» γράφουν ιστορία.

Τα περιβαλλοντικά προγράμματα μας δίνουν υλικό για συζήτηση, για προβληματισμό, για δράση. Διεγείρουν την φαντασία μας. Δημιουργούμε. Διεκδικούμε. Πλάθουμε ήρωες και ταξιδεύουμε μαζί τους. Η σχολική χρονιά 2016-2017 σε λίγο φτάνει στο τέλος της και στη φάση της σύνθεσης των αποτελεσμάτων των δράσεων, προσκαλούνται οι ενεργοί πολίτες των περιβαλλοντικών ομάδων, να συγγράψουν μια περιβαλλοντική ιστορία.

Η περιβαλλοντική ιστορία θα συγγραφεί από μαθητές/τριες ή μαθητική ομάδα με συντονιστή/τρια εκπαιδευτικό, με κεντρικό ήρωα ένα «σκουπίδι», το οποίο μπορεί να είναι ακόμα και ένα κομμάτι παλιού αντικειμένου από τα υλικά που ανακυκλώνετε ή επαναχρησιμοποιείτε. Η ιστορία θα προσεγγίζει θετικά και με μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους και τις ανθρώπινες αξίες, μιας και τα μέλη των περιβαλλοντικών ομάδων είναι μέρος της λύσης σε οποιοδήποτε περιβαλλοντικό, κοινωνικό πρόβλημα.

Οι ιστορίες, που θα επιλεχθούν, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΠΦ, με στόχο να προβληματίσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους σημερινούς μαθητές- αυριανούς ενεργούς πολίτες για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να τους ενεργοποιήσουν σε αναζήτηση βιώσιμων λύσεων. Παράλληλα, οι ιστορίες θα αποτελέσουν κίνητρο για δημιουργική έκφραση, ζωγραφική, θεατρική παράσταση. Θα αποτελέσουν το υλικό ενός ηλεκτρονικού βιβλίου.

Περισσότερες πληροφορίες και διαδικασία για την συμμετοχή.

 

Editorials
Spring is in the air: the first flush of green, that unmistakeable springtime smell and, of course, the rising temperatures.

 

Understand
- Sea cucumbers, celebrations and student internships

 

- Turning on the cosmic microphone.

- Climate change: why the oceans matter

- Science goes underground

 

- Life models

 

Inspire
Where are all the LGBT scientists? Sexuality and gender identity in science.

Bringing structures to life.

Teach
- Small is beautiful: microscale chemistry in the classroom.

- When things don’t fall: the counter-intuitive physics of balanced forces.

- Parallax: reaching the stars with geometry.

- Fantastic feats.

- Cans with a kick: the science of energy drinks.

- Hooked on science.

 

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του περιοδικού.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια” που συντονίζουν, προσκαλούν τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στη «Φωλιά Ιδεών» που δημιουργούν.

Η «Φωλιά Ιδεών» είναι μια φωλιά κατάθεσης, ένα σπίτι φιλοξενίας, αλλά και επώασης, ανάπτυξης ιδεών και υλοποίησης δράσεων, ένα δίκτυο συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων.

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η διέγερση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών και μαθητών για νέες προτάσεις, ιδέες, καινοτόμες δράσεις από και προς εκπαιδευτικούς και μαθητές και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολικών ομάδων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στους τομείς της Προστασίας του Περιβάλλοντος, της Βιώσιμης Διαχείρισης των Φυσικών Πόρων, των Ανθρώπινων Αξιών και της Αξιοπρεπούς Διαβίωσης σε ένα υγιές περιβάλλον.

Μέσα από αυτή τη δράση επιδιώκεται η συνεργασία σχολικών ομάδων με τις Τοπικές Αρχές και την τοπική κοινωνία για την υποστήριξη των Σχεδίων Δράσης, καθώς και οι διασχολικές συνεργασίες. Εκπαιδευτικοί και μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν με άλλες σχολικές ομάδες και να πάρουν πρωτοβουλίες σε σχέση με τις ανθρώπινες αξίες και το περιβάλλον αποτελούν την ομάδα στόχο της συγκεκριμένης δράσης.

Ειδικότερα η «Ιδέα», ο Σκοπός και οι Στόχοι της μαζί με το «Σχέδιο Δράσης», θα υποβάλλονται στην Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου «Φύση χωρίς σκουπίδια», θα αξιολογούνται από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου και θα καταθέτονται στη «Φωλιά Ιδεών», που θα λειτουργεί στον διαδικτυακό ιστότοπο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης. Ο καταθέτης θα διατηρεί την πατρότητα της ιδέας και, ταυτόχρονα, με βάση τις δεσμεύσεις της «Φωλιάς Ιδεών» που θα έχει αποδεχθεί, θα επιτρέπει την προώθηση της ιδέας, τη διάχυσή της ως καλή πρακτική και θα επιδιώκει τη συνεργασία με άλλες σχολικές ομάδες.

Δείτε αναλυτικότερες πληροφορίες καθώς και τη διαδικασία συμμετοχής.

Ανακοίνωση της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Καστοριάς.

«Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι το logo που υποβάλαμε στον διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχθηκε για την Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας (22/5/2017) επιλέχθηκε ως το επίσημο logo του Convention on Biological Diversity (CBD). 

Μπορείτε να βρείτε το logo στη διεύθυνση: https://www.cbd.int/idb/2017/logo/

Και την επίσημη ανακοίνωση στη διεύθυνση: https://www.cbd.int/…/im…/2017/logo/idb-2017-logo-design.pdf

Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Καστοριάς»

Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέσεις απασχόλησης στην Επιγενετική των Λεμφοκυττάρων στο Belfast

04 Δεκεμβρίου 2018
Θέσεις απασχόλησης στην Επιγενετική των Λεμφοκυττάρων στο Belfast

Το εργαστήριο της Δρ. Ε. Κωσταρέλη ξεκινά δυναμικά την λειτουργία του, με ερευνητικό αντικείμενο την Επιγενετική των Λεμφοκυττάρων στην Λευχαιμία. Προσφέρεται πλήθος θέσεων για Μεταπτυχιακές σπουδές και για την εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Queen's University Belfast. Περισσότερες πληροφορίες.

Θέσεις Εργασίας

Θέση Μεταδιδακτορικού Ερευνητή στο Ινστιτούτο Παστέρ

06 Δεκεμβρίου 2018
Θέση Μεταδιδακτορικού Ερευνητή στο Ινστιτούτο Παστέρ

Πλήρωση μίας (1) θέσης έκτακτου προσωπικού στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο «Microglia-driven pathology and altered surveillance in demyelination» με κωδικό 1156. Περισσότερες πληροφορίες.

Επιμορφώσεις

Έκθεση ''Πλαγκτόν ένας θαυμαστός κόσμος'' στην Πάτρα

29 Νοεμβρίου 2018
Έκθεση ''Πλαγκτόν ένας θαυμαστός κόσμος'' στην Πάτρα

Η ομαδική έκθεση με τίτλο «Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος» εγκαινιάζεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018, ώρα 19:00 – 21:00 Διάρκεια έκθεσης: 14 Δεκεμβρίου 2018 – 10 Φεβρουαρίου 2019 Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Ασσάνη Ιωάννα, Βαρβάκη Κάτια, Γαβαλάς Γιάννης, Δαββέτας Δημοσθένης, Δημητράκης Γιάννης, Καρακατσάνης Βασίλης, Κατσιπάνος Θεόφιλος,...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2