Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU ARCTIC 2017 διακρίθηκε πρόσφατα μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας. Το EDU- ARCTIC είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης των μαθητών στις επιστήμες STEM (STEM: Science, technology, engineering and mathematics – φυσικές επιστήμες και τεχνολογία) μέσω της έρευνας στον Αρκτικό κύκλο. Σημειώνεται ότι ο αρκτικός κύκλος είναι η γεωγραφική ζώνη που δείχνει πρώτη τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και επομένως κατέχει εξέχουσα θέση στην επιστημονική μελέτη και καταγραφή των συνεπειών της ανθρωπογενούς δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της ενασχόλησης των μαθητών ηλικίας 13 – 20 ετών με την επιστημονική έρευνα και την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο του 2019. Χρηματοδοτείται δε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος επιδότησης Horizon 2020. Περιλαμβάνει online διαδικτυακές διαλέξεις, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύστημα καταγραφής μετεωρολογικών – περιβαλλοντικών παραμέτρων από σχολεία, καθώς και διαγωνισμό για μαθητές.

Στον φετινό και πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό του EDU ARCTIC συμμετείχαν δύο (2) μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με δύο ερευνητικά θέματα που αφορούν στα ζωικά είδη του Αρκτικού κύκλου, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του βιολόγου Στέλιου Αναστασόπουλου, καθηγητή του σχολείου.

Στη 2η φάση του διαγωνισμού, που υλοποιήθηκε μέσω των διαδικτυακών συνεντεύξεων, ανάμεσα στους δώδεκα (12) μαθητές από όλη την Ευρώπη, προκρίθηκε η μία από τις δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ, η Βασιλική Δεληγιώργη με ερευνητικό θέμα: «Η συμπεριφορά και η παραγωγή ορμονών του προβάτου σε σχέση με την εποχή του χρόνου». Η από κοινού επιτυχημένη συνέντευξη της μαθήτριας και του καθηγητή, τους έδωσε το εισιτήριο μαζί με άλλους πέντε (5) μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους από όλη την Ευρώπη, για μια 10ημερη επίσκεψη τον Αύγουστο στην Ισλανδία ή τα νησιά Φερόε (θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες).

Σε οποιονδήποτε από τους δύο προορισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν κτηνοτροφικές μονάδες προβατοτροφίας και να πραγματοποιήσουν λήψεις αίματος για τη μέτρηση των ορμονών των σχετικών με την παραγωγικότητα (γάλα), τη δραστηριότητα, την αναπαραγωγή κα. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή, θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους που ακολουθούν αυτοί στα πλαίσια της οικολογίας, της φυσικής, της γεωλογίας και θα επισκεφθούν εντυπωσιακά οικοσυστήματα, σημαντικά παρατηρητήρια της άγριας ζωής και τοπία.

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

18-05-2017

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική – ΑΠΘ

29 Σεπτεμβρίου 2020
ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική – ΑΠΘ

Τα Τμήματα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΑΠΘ) και Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΔΠΘ) προκηρύσσουν σαράντα (40) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2020–2021 στο "Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών" (ΔΠΜΣ) : «ΒΛΑΣΤΟΚΥΤΤΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ». Η διάρκεια του Προγράμματος είναι τέσσερα (4) εξάμηνα παρακολούθησης στα οποία περιλαμβάνεται και...

Θέσεις Εργασίας

Θέση μεταδιδάκτορα Βιολόγου - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

29 Σεπτεμβρίου 2020
Θέση μεταδιδάκτορα Βιολόγου - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Το Εργαστήριο «Εργαστήριο Υγείας των Ζώων - Υγιεινής και Ποιότητας Τροφίμων», του Τμήματος Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, προκηρύσσει θέση Μεταδιδάκτορα – Βιοεπιστήμονα που θα απασχοληθεί στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «FOODOMICS: ΥΠΟΕΡΓΟ 7: ΕΝΔΕΛΕΧΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», μέσω σύναψης σύμβασης ανάθεσης έργου. Η συνολική αμοιβή νέρχεται στο ποσό των 40.869,60 €...

Επιμορφώσεις

InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse...

06 Αυγούστου 2020
InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse phenotyping services

The InfrafrontierGR/Phenotypos Research infrastructure is pleased to announce a Call for Proposals for mouse phenotyping services, offered FREE of charge to four (4) selected research projects. The objective of this Call is to provide free access to state-of-the-art mouse phenotyping platforms to the Greek biomedical research community, including standardized and...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2