Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,

Σας κοινοποιούμε ενημερωτικό σημείωμα
 

Το Υπουργείο Παιδείας καθόρισε την εξεταστέα ύλη για την Βιολογία της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας του σχολικού έτους 2019-2020 με το ΦΕΚ: 3226/22.08.2019/τεύχος Β΄. Στην ύλη περιλαμβάνεται το μεγαλύτερος μέρος των παλιότερων βιβλίων της Βιολογίας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Γ΄Λυκείου και της Βιολογίας Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου άρα είναι προφανές ότι οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας του σχολικού έτους 2019-2020 θα παραλάβουν και τα δύο αντίστοιχα βιβλία που διδάσκονταν μέχρι πρόσφατα στη Γ΄Λυκείου.
Το Υπουργείο Παιδείας με το ΦΕΚ: 2018/03.06.2019/τεύχος Β΄ καθόρισε το Πρόγραμμα Σπουδών της Βιολογίας Β΄Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020. Το νέο πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει ενότητες και από το βιβλίο Βιολογίας της Β΄Λυκείου και από το βιβλίο που διδασκόταν στη Βιολογία Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου, άρα είναι προφανές ότι οι μαθητές της Β΄Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020 θα παραλάβουν εκτός από το γνωστό ως σήμερα βιβλίο Βιολογίας της Β΄Λυκείου και το βιβλίο που διδάσκονταν μέχρι πρόσφατα στη Βιολογία Γ΄Λυκείου Γενικής Παιδείας. Οι ακριβείς οδηγίες διδασκαλίας της Βιολογίας Β΄Λυκείου αναμένονται, είναι ωστόσο πρόδηλο ότι  η εξεταστέα ύλη για την Βιολογία της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας του σχολικού έτους 2020-2021 θα είναι διαφορετική από την ισχύουσα, οπότε οι μαθητές της Β΄Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020 που θα ακολουθήσουν αυτή την ομάδα προσανατολισμού συστήνεται να κρατήσουν και τα δύο βιβλία Βιολογίας που θα λάβουν σε λίγες μέρες και για την επόμενη χρονιά.   
 

 
Η Επιτροπή Παιδείας
Της Π.Ε.Β.

Ένα πρόγραμμα Σεξουαλικής Αγωγής για τη Γ’ Γυμνασίου υλοποιείται στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου.

 

Αποτελεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής το οποίο πραγματοποιείται από τον Φεβρουάριο του 2017 στην Γ’ τάξη του Πειραματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου. Φέτος είναι η τρίτη χρονιά υλοποίησης του προγράμματος που γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας. Για το σκοπό αυτό, έχει διατεθεί από το σχολείο, μία επιπλέον διδακτική ώρα διδασκαλίας την εβδομάδα. 

Υπεύθυνοι για το πρόγραμμα είναι ο συνάδελφος Βιολόγος Μανώλης Αναγνωστάκης και η κα. Γερούκη Μαργαρίτα, π. Σχολική Σύμβουλος.

Περισσότερες πληροφορίες για το υλικό του προγράμματος καθώς και παραδείγματα από τις δουλειές των μαθητών και μαθητριών του Πειραματικού Γυμνασίου μπορείτε να βρείτε στο διαδικτυακό τόπο.

Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων, που αφορά την εγκύκλιο 111364/Ε2/3-7-2018 του ΥΠΠΕΘ με θέμα την ρύθμιση της υπεραριθμίας στον κλάδο ΠΕ04. Έγγραφο διαμαρτυρίας.

Δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας, συγκεκριμένα, η Γλυκερία Μπούκη της Β΄Λυκείου και η Τριανταφυλλιά Βαϊοπούλου της Γ΄Λυκείου, οι οποίες ήταν ανάμεσα στους έξι νικητές του φετινού ευρωπαϊκού διαγωνισμού του εκπαιδευτικού προγράμματος EDU ARCTIC 2018, είχαν ως έπαθλο μια ερευνητική αποστολή στην αρκτική Νορβηγία, με συνοδό τους, τον επιβλέποντα των εργασιών τους, καθηγητή βιολόγο του 4ου ΓΕΛ κ. Στέλιο Αναστασόπουλο.

Για περισσότερες πληροφορίες το Δελτίο Τύπου.

Σήμερα ημέρα Τρίτη 19 Ιουνίου 2018, οι μαθητές της Γ΄Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου που αφορούν στα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας.

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου που αφορούν στα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού.

Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέση Υπ. Διδάκτορα - ΙΜΒΒ ΙΤΕ

07 Νοεμβρίου 2019
Θέση Υπ. Διδάκτορα - ΙΜΒΒ ΙΤΕ

One (1) PhD position is available for highly motivated Early Stage Researchers (ESR) as part of the new H2020, EU-funded, Marie Skłodowska-Curie Joint Training and Research Programme on Lifespan Regulation Mechanisms in Health and Disease “Healthage”. Location: George Garinis Group, IMBB, FORTH Objective of research: To dissect the functional relevance...

Θέσεις Εργασίας

Θέση Βιολόγου - ΕΚΕΒΕ Α. Φλέμινγκ - Εργ. Δρ. Γ. Κόλλια

13 Νοεμβρίου 2019
Θέση Βιολόγου - ΕΚΕΒΕ Α. Φλέμινγκ - Εργ. Δρ. Γ. Κόλλια

The lab of Dr. George Kollias at the Biomedical Science Research Center ‘Alexander Fleming’ (www.fleming.gr) is seeking a bioscientist with proven track record in the analysis and characterization of chronic inflammatory diseases (central nervous system, intestinal or joint inflammation) or cancer in animal models of human disease.Candidates must hold a...

Επιμορφώσεις

Διάκριση Ελληνικών Φοιτητικών Ερευνητικών Ομάδων iGEM στο Παγκόσμιο iG...

14 Νοεμβρίου 2019
Διάκριση Ελληνικών Φοιτητικών Ερευνητικών Ομάδων iGEM στο Παγκόσμιο  iGEM 2019

Σημαντικές διακρίσεις πέτυχαν οι τρεις ελληνικές φοιτητικές ομάδες που έλαβαν μέρος στο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM 2019, που πραγματοποιήθηκε στη Βοστώνη 31 Οκτωβρίου - 4 Νοεμβρίου. Πρόκειται για την iGEM Athens 2019, από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, την iGEM Thessaloniki 2019, από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2