Προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας Εσπερινών Γενικών Λυκείων 2012.

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου « Η Βιολογία στην εκπαίδευση» που πραγματοποιήθηκε  στο  Ίδρυμα Ευγενίδου από την 6/4 ως την 8/4/2012.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από την Π.Ε.Β., ετέθη υπό την αιγίδα των 7 τμημάτων Βιοεπιστημών της χώρας και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης για την πλούσια θεματολογία του.

Τις εργασίες του συνεδρίου παρακολούθησαν περισσότεροι από 400 σύνεδροι και περιελάμβανε 8 κύριες ομιλίες, 5 συζητήσεις «στρογγυλής τράπεζας» και 28 ανακοινώσεις.

Στο συνέδριο διαβάστηκε μήνυμα του Υπουργού Π.Δ.Β.Μ.Θ κου Γεωργίου Μπαμπινιώτη, στο οποίο  μεταξύ άλλων αναφερόταν:

«Η αλματώδης ανάπτυξη και η συμβολή της Βιολογίας στην επίλυση μειζόνων προβλημάτων του καιρού μας την έχουν καταστήσει «επιστήμη του αιώνα»˙ έτσι σήμερα όλοι αναγνωρίζουν τον ουσιαστικό ρόλο της στη σύνδεση των επιτευγμάτων της επιστήμης και της τεχνολογίας με τα ανθρωπιστικά ιδεώδη.

Φρονώντας ότι το σχολείο πρέπει να παρέχει στερεή «βιολογική γνώση», προς όφελος όλων των μαθητών, ανεξαρτήτως του μελλοντικού επαγγελματικού ή επιστημονικού προορισμού τους, αναμένω να βγουν από  το συνέδριό σας χρήσιμες προτάσεις για την αναβάθμιση και βελτίωση της διδασκαλίας της Βιολογίας στην Ελληνική εκπαίδευση.»

Σημαντικό γεγονός της διοργάνωσης αποτέλεσε η τιμητική εκδήλωση προς τον κορυφαίο Έλληνα Βιολόγο καθηγητή κο Φώτη Καφάτο «για την Εξέχουσα Προσφορά του στην Έρευνα και την Εκπαίδευση στην Βιολογία», όπου διακεκριμένοι Βιολόγοι αναφέρθηκαν τόσο στη φιλοσοφία και τα ζητούμενα της σύγχρονης Βιολογίας όσο και στο έργο και την προσφορά του τιμώμενου συναδέλφου μας.

Διακριτή επιτυχία είχε επίσης η πρωτοποριακή διοργάνωση «οι Ερευνητές συζητούν με τους μαθητές».

Από τις εργασίες του συνεδρίου, τις κύριες ομιλίες και τη συζήτηση που αναπτύχθηκε στις στρογγυλές τράπεζες, αναδείχθηκε τόσο η ιδιοπροσωπία και το ενοποιητικό πνεύμα της σύγχρονης Βιολογίας, όσο και η άρρηκτη ενότητα της διδασκαλίας της και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επισημάνθηκε η ανάγκη της καθιέρωσης της διοργάνωσης, ώστε να αποτελεί πόλο παραγωγής, συγκέντρωσης και αξιοποίησης προτάσεων για την αναβάθμιση της διδασκαλίας της Βιολογίας στην Εκπαίδευση.

Η Π.Ε.Β. ευχαριστεί όλους όσους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του συνεδρίου και ιδιαίτερα το Ίδρυμα Ευγενίδου για την παροχή των χώρων του και των υπηρεσιών του, που επέτρεψαν την επιτυχή διεξαγωγή του συνεδρίου. 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΒ                                   Η Οργανωτική Επιτροπή του συνεδρίου

Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η πρόταση της ηγεσίας του ΥπΠΔΒΜκΘ για το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ με καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2011.

Και πάλι η ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι παντελώς απούσα ως διδασκόμενο αντικείμενο Γ.Π. από το Τεχνολογικό Λύκειο. Σήμερα στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ φοιτά (κατά το ΥπΠΔΒΜκΘ) το 25% των μαθητών Λυκείου και όλοι μας επιδιώκουμε το ποσοστό αυτό να αυξηθεί. Συνεπώς, στον «Αιώνα της Βιολογίας» οπότε τα θεματικά πεδία των Βιολογικών Επιστημών αποτελούν τροφοδότη ΒΑΣΙΚΩΝ στοιχείων σκέψης, κρίσης και απόφασης του κάθε πολίτη, αλλά και τον πυρήνα καθοριστικών ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ εφαρμογών για την έξοδο από την πολυσχιδή κρίση της ελληνικής κοινωνίας, ένα τεράστιο ποσοστό μαθητών Λυκείου αποστερείται των ελάχιστων βασικών γνωστικών στοιχείων, με πολύπλευρα αρνητικές κοινωνικές συνέπειες!

Σημειώνεται πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την τελευταία εξαετία έχει δηλώσει επανειλημμένα (και μέσα στη Βουλή των Ελλήνων) πως αυτό το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί ευθύς μόλις ενεργοποιηθεί αλλαγή του σημερινού πλαισίου της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Σήμερα, όμως, βλέπουμε και πάλι ωρολόγιο πρόγραμμα που δε στηρίζεται στις ανάγκες του σήμερα και του αύριο, που δεν υπηρετεί τις δηλωμένες αναγκαιότητες στο εισαγωγικό κείμενο του ΥπΠΔΒΜκΘ και όσον αφορά τις Φυσικές Επιστήμες και ιδιαίτερα τη Βιολογία σηματοδοτεί «αναλφάβητους» αυριανούς πολίτες και τεχνικούς.

Καλούμε την-ον κάθε συνάδελφο, την-ον κάθε ενεργό πολίτη να καταθέσει την άποψη του στη «δημόσια διαβούλευση» που ολοκληρώνεται, …ατυχώς μόλις στις 30-6-11.

Ο σχετικός δικτυακός τόπος διαβούλευσης βρίσκεται εδώ

Η Π.Ε.Β. απέστειλε προς την υπουργό Παιδείας επιστολή σχετική με τον εξοβελισμό της Βιολογίας, ως μαθήματος Γενικής Παιδείας από το νέο Τεχνολογικό Λύκειο.

Δείτε την επιστολή εδώ.

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας κοινοποιούμε την επιστολή του ΔΣ της ΠΕΒ προς την Υπουργό Παιδείας που αφορά δημοσίευμα κατάργησης του τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΒΕΤ), καθώς και την αντίστοιχη ανακοίνωση της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Θέσεις Εκπαίδευσης

Πρόσκληση για μετάταξη σε θέση ΕΔΙΠ

18 Φεβρουαρίου 2019
Πρόσκληση για μετάταξη σε θέση ΕΔΙΠ

Το Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνέχεια της αριθμ. 25/23-1-2019 συνεδρίασης της Συνέλευσης του Τμήματος, καλεί μόνιμους εκπαιδευτικούς της Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης, που πληρούν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 20 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/15-2-2017), να υποβάλουν μέχρι...

Θέσεις Εργασίας

Προκήρυξη δύο (2) θέσεων έκτακτου προσωπικού στο ΙΜΒΒ-ΙΤΕ

05 Φεβρουαρίου 2019
Προκήρυξη δύο (2) θέσεων έκτακτου προσωπικού στο ΙΜΒΒ-ΙΤΕ

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της Δράσης Εθνικής Εμβέλειας με τίτλο «ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ» - υλοποίηση «Υποέργο 2 - Ανάπτυξη Μονάδας Ιατρικής Ακριβείας Κρήτης», το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΜΒΒ-ΙΤΕ) προτίθεται να απασχολήσει έκτακτο προσωπικό, με το οποίο θα συναφθεί σύμβαση έκτακτου προσωπικού Ειδικού...

Επιμορφώσεις

Βιντεοσκόπηση της εκδήλωσης μνήμης και τιμής για τον Φώτη Καφάτο 06/10...

20 Φεβρουαρίου 2019
Βιντεοσκόπηση της εκδήλωσης μνήμης και τιμής για τον Φώτη Καφάτο 06/10/2018

Στο κανάλι youtube της Π.Ε.Β. μπορείτε να παρακολουθήσετε την βιντεοσκόπηση της εκδήλωσης που διοργανώθηκε προς τιμήν του κορυφαίου βιολόγου Φώτη Καφάτου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης-Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης, τον Δήμο Ρεθύμνης, το Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, το...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2