Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
 

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων με εκπροσώπους  τον Συντονιστή της Επιτροπής Παιδείας & μέλος του Δ.Σ. Γιώργο Βέρροιο,τον Γ.Γ. του Δ.Σ. Γιώργο Κατωπόδη και το μέλος του Δ.Σ Μαρία Μαυραγάνη, Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση, Ένωση Ελλήνων Χημικών), πραγματοποίησαν, τη Δευτέρα 22/6/2020, διαδικτυακή συνεδρίαση προκειμένου να συζητήσουν τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 

Κοινή ήταν η διαπίστωση της οριακής κατάστασης στην οποία έχει σταδιακά περιέλθει η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη. Τη στιγμή που παγκοσμίως η πλειονότητα των χωρών αναγνωρίζει τη σημασία του επιστημονικού εγγραμματισμού των πολιτών τους, στη χώρα μας υπάρχει οπισθοδρόμηση στον συγκεκριμένο τομέα.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών αποφάσισαν:

  •  την από κοινού αντίδρασή τους σε οποιαδήποτε απόπειρα περαιτέρω υποβάθμισης των γνωστικών αντικειμένων που υπηρετούν,
  •  την αίτηση προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για άμεση συνάντηση προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους με στόχο πάντα ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να υπηρετεί τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.

Για την ΕΕΦΕΕ, ο Πρόεδρος Γ. Τόμπρας
Για την ΠΕΒ, ο Πρόεδρος Α. Βανταράκης
Για την ΕΓΕ, η Αντιπρόεδρος Α. Αντωναράκου
Για την ΕΕΧ, ο Πρόεδρος Α. Παπαδόπουλος

Η ανακοίνωση στα ΜΜΕ ΕΔΩ

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
 

Η Επιτροπή Παιδείας ενημερώθηκε από συναδέλφους των βαθμολογικών κέντρων για την νέα οδηγία βαθμολόγησης του θέματος Β5 της Βιολογίας Προσανατολισμού Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕΛ με το Νέο σύστημα, η οποία στάλθηκε σήμερα Δευτέρα 22/06. Η Επιτροπή θεωρεί την οδηγία λανθασμένη με βάση την ύλη διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ζητά την άμεση ανάκλησή της. Η κάτωθι επιστολή διαμαρτυρίας στάλθηκε στην Υπουργό Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως, στην Διεύθυνση Εξετάσεων κ' Πιστοποιήσεων και στην ΚΕΕ.
Η πλήρης επιστολή ΕΔΩ

Η Επιτροπή Παιδείας 
της Π.Ε.Β.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια διαπιστώνουμε την συνεχή μείωση των ωρών του μαθήματος της Βιολογίας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το 2016 κόπηκε μία ώρα από τη Βιολογία της Α΄ Γυμνασίου, το 2019 καταργήθηκε η Βιολογία Γενικής Παιδείας της Γ΄Λυκείου και μόλις χτες (ΦΕΚ 2265/τ. Β΄/12-6-2020) ανακοινώθηκε η μείωση κατά μία ώρα στη Βιολογία της Α΄τάξης του Εσπερινού Γυμνασίου.

Πίσω από αυτές τις μεταβολές δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό ή παιδαγωγικό επιχείρημα, αλλά ο λόγος είναι καθαρά λογιστικός
Αντίθετος σε αυτήν την ελληνική τάση είναι ο υπόλοιπος κόσμος. 

Η πλήρης ανακοίνωση της ΠΕΒ  ΕΔΩ 

Σας κοινοποιούμε τις ενδεικτικές απαντήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων στα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού 2020 για το ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και για το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Οι απαντήσεις της ΠΕΒ στην Εκπομπή "Πανελλαδικές 2020" της ΕΡΤ 2 των 4:30 μ.μ. ΕΔΩ
Τα θέματα στη Βιολογία προσανατολισμού με το νέο σύστημα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και κάλυπταν όλη την ύλη. Το θέμα Δ ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό και απαιτούσε αναλυτική σκέψη και κριτική ικανότητα από τους μαθητές. 
Τα θέματα στη Βιολογία προσανατολισμού με το παλαιό σύστημα ήταν παρόμοιο το πνεύμα. Τα θέματα Γ και Δ ήταν για μαθητές καλά προετοιμασμένους και με αναλυτική σκέψη.
Στο Θέμα Δ2 & Δ3 υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις οι οποίες θα πρέπει να γίνουν εξίσου δεκτές από τους βαθμολογητές. Σε κάθε περίπτωση καλούμε την ΚΕΕ να παρέχει σαφείς οδηγίες βαθμολόγησης προς τα βαθμολογικά κέντρα εξασφαλίζοντας τη δίκαιη και ομοιόμορφη βαθμολόγηση των γραπτών.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων αισθάνεται την ανάγκη και την υποχρέωση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα να τοποθετηθεί σχετικά με το υπό συζήτηση στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

Για άλλη μια φορά θα εκφράσουμε την απογοήτευσή μας διότι το Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει σε κανενός είδους διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς φορείς τους προηγούμενους μήνες, παρότι αποτελούσε διακήρυξη της Κυβέρνησης η επικοινωνία με τις Επιστημονικές Ενώσεις πριν την πραγματοποίηση σημαντικών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.

Η πλήρης ανακοίνωση της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΒ ΕΔΩ

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής - Παν. Κρήτης

08 Ιουλίου 2020
ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής - Παν. Κρήτης

Tο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού προγράμματος ‘Επιστήμες της Αγωγής’, προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2020 - 2021 δεκαεννιά (19) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών στις παρακάτω ειδικεύσεις: ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Γ΄: Θετικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση (9 θέσεις) - με κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Θέσεις Εργασίας

Θέση Μοριακού Βιολόγου σε Διαγνωστικό εργαστήριο

02 Ιουλίου 2020
Θέση Μοριακού Βιολόγου σε Διαγνωστικό εργαστήριο

Ζητείται μοριακός βιολόγος για πλήρη απασχόληση στο Μοριακό Τμήμα του Εργαστηρίου Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής Κάρυο στη Θεσσαλονίκη. Απαραίτητη η γνώση και προϋπηρεσία σε μοριακές τεχνικές και ιδιαίτερα στο Next Generation Sequencing. Αποστολή βιογραφικών στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να...

Επιμορφώσεις

Ψήφισμα Βιβλιοθήκη Ε.Ι.Ε.

08 Ιουλίου 2020
Ψήφισμα Βιβλιοθήκη Ε.Ι.Ε.

Ομόφωνο αίτημα των εργαζομένων του ΕΙΕ καθώς και της Διοίκησης του ΕΙΕ, είναι ότι η Βιβλιοθήκη “K.Θ. Δημαράς", το προσωπικό, οι υπηρεσίες και οι πόροι της θα πρέπει να παραμείνουν στο ΕΙΕ, διότι αφενός η εν λόγω υποδομή δεν σχετίζεται και δεν αφορά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αφετέρου η...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2