Ευρετήριο Σελίδων

Ας «περάσουμε» τώρα σε μία «στεριανή» ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ δράση και… ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ! Περί τίνος πρόκειται; Ιπποφαές και γκότζι μπέρι, δύο προϊόντα, τα οποία έχουν ευρεία χρήση από τη ζαχαροπλαστική έως τη φαρμακευτική.

Ο κ. Κόκκινος, πτυχιούχος της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, δεν γύρισε πίσω για να βάλει βαμβάκι ή οτιδήποτε άλλο από τα συνήθη του καταλόγου «όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά» στα χωράφια του Κάμπου, αλλά για να δοκιμάσει τις δυνάμεις του καλλιεργώντας ασυνήθιστα για τους περισσότερους συμπολίτες μας προϊόντα. Εν ολίγοις, επέλεξε -ο ίδιος δηλώνει πιστός καταναλωτής εδώ και χρόνια των συγκεκριμένων υπερτροφών- να καλλιεργήσει ιπποφαές και γκότζι μπέρι. Η καλλιέργεια των δύο αυτών φυτών ήταν το πρώτο βήμα μετά την επιστροφή στη γενέτειρα. Η συνέχεια είχε και έχει να κάνει με τη συγκρότηση μιας ομάδας καλλιεργητών. Η ομάδα που έφτασε να περιλαμβάνει 37 καλλιεργητές στη δύναμή της, με συνολικά αυτή τη στιγμή 210 στρέμματα ιπποφαές και 40 στρέμματα γκότζι, τα οποία συνεχώς αυξάνονται, βρίσκεται σε απευθείας σύνδεση με το Γεωπονικό Κέντρο «Ιπποφαές Θεσσαλίας». Το τελευταίο παρέχει πλήρη υποστήριξη στους παραγωγούς: από την τροφοδοσία των φυτών, την υποστήριξη στην καλλιέργεια με εξειδικευμένους γεωπόνους και έμπειρους καλλιεργητές έως τη διανομή και πώληση της παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος ο καλλιεργητής συμμετέχει και δρα μέσα από συλλογικότητες που έχουν τη δυνατότητα ευρύτερης παρέμβασης στις τοπικές κοινωνίες, στις αρμόδιες αρχές, αλλά και στις αγορές.

Γιατί όμως επέλεξε να καλλιεργήσει αυτά τα δύο φυτά; Ποιο ήταν το αρχικό ερέθισμα; «Η γνωριμία μου με τις υπερτροφές ξεκίνησε όταν ανακάλυψα τις ιδιότητές τους πρώτα ως καταναλωτής», απαντά ο γεωπόνος κ. Κόκκινος και εξηγεί: «Συγκεκριμένα, πρόσθεσα στη διατροφή μου ιπποφαές και γκότζι μπέρι σε αποξηραμένη μορφή εδώ και περίπου 3 χρόνια και έμεινα ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα. Σε κάποιες συζητήσεις λοιπόν που κάναμε με φίλους που κατάγονται από την ίδια αγροτική περιοχή διαπιστώσαμε ότι η αγορά του ιπποφαούς είναι συνεχώς αναπτυσσόμενη και η ζήτησή του δεν καλύπτεται από την παγκόσμια παραγωγή, καθώς και ότι φρέσκο βιολογικό γκότζι δεν υφίσταται στην αγορά όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην καλλιέργειά τους. Ο προβληματισμός μας για τη διάθεση της παραγωγής μάς οδήγησε στο δεύτερο και πιο σημαντικό βήμα. Είναι προφανές ότι οι μεμονωμένοι καλλιεργητές έχουν περιορισμένες δυνατότητες διάθεσης της παραγωγής τους διότι οι μικρές ποσότητες έχουν μικρή δυνατότητα διαπραγμάτευσης. Μπήκαμε λοιπόν στη διαδικασία να οργανώσουμε και να παρέχουμε μια ολοκληρωμένη υποστήριξη σε αυτές τις καλλιέργειες.»

Άρα λοιπόν δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με μια καλλιέργεια, αλλά με ένα σύνολο δραστηριοτήτων πέρα από το χωράφι, που φτάνουν μέχρι την παραγωγή προϊόντων για τον τελικό καταναλωτή. Για παράδειγμα, οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν φρέσκο ελληνικό βιολογικό προϊόν που διατηρεί πλήρως τις ιδιότητές του.

(αποσπάσματα από ρεπορτάζ του Κώστα Τσαούση, για την εφημερίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» 10/3/2013, με τίτλο «ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣ ΣΤΟΝ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΚΑΜΠΟ»)

Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέση Μεταδιδάκτορα Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας

04 Οκτωβρίου 2019
Θέση Μεταδιδάκτορα Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας

Στο πλαίσιο υλοποίησης του ερευνητικού έργου “Δημιουργία εθνικού ερευνητικού δικτύου στην αλυσίδα αξίας του «Μελιού»” με κωδικό ΕΛΚΕ 6101 και Επιστημονικά Υπεύθυνο τον Επ. Καθηγητή του Τμήματος Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μόσιαλο Δημήτριο, έχει προκηρυχθεί μία (1) ανταποδοτική υποτροφία (1500 €/ Μήνα) Μεταδιδακτορικού Ερευνητή στην Μοριακή Μικροβιολογία ή...

Θέσεις Εργασίας

Θέση Βιολόγου - Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο

08 Οκτωβρίου 2019
Θέση Βιολόγου - Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο

Το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο προκηρύσσει μία θέση Βιολόγου, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου για την κάλυψη αναγκών της Μονάδας Μοριακής Ανοσοπαθολογίας & Ιστοσυμβατότητας. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών: 11/10/2019. Το πλήρες κείμενο της προκήρυξης βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.onasseio.gr 

Επιμορφώσεις

e-learning ΕΚΠΑ - ΕΝΑΡΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "...

07 Οκτωβρίου 2019
e-learning ΕΚΠΑ - ΕΝΑΡΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ"

Κατά το διάστημα 23/9/2019 – 31/10/2019 θα γίνονται δεκτές αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα «Θεαίτητος», ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μη τυπικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και εξειδίκευσης ενηλίκων, του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το πρόγραμμα «Θεαίτητος» έχει στόχο να καλύψει ένα ευρύ φάσμα γνωστικών...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2