Σημαντικές τομές γίνονται στο Λύκειο, αλλά υπό το πρίσμα πάγιων αναχρονιστικών συντεχνιακών αντιλήψεων που αποσταθεροποιούν εν τη γενέσει του το δηλωμένο σκοπό τους.

Το θέμα της γενικότερης δομής και στόχευσης της λυκειακής εκπαίδευσης είναι πολυσύνθετο και μεγάλο. Αν και έχουμε απόψεις, θεωρούμε τη σχετική συζήτηση ευρύτερη, για παράδειγμα για το αν οι αυριανοί πολίτες οφείλουν να δέχονται μια γενική παιδεία στέρεη και πλατιά που να εξασφαλίζει το υπόβαθρο και τις δεξιότητες για μια ελπιδοφόρο κοινωνική ζωή ή πρέπει από τα δεκαέξι τους χρόνια να επικεντρώνονται, σχεδόν μονοδιάστατα, στις επαγγελματικές τους βλέψεις.

Γι΄ αυτό, αυτή τη στιγμή επικεντρώνουμε σε μια μόνο πτυχή, που αφορά στη προσφερόμενη «βιολογική παιδεία» στο «Νέο Λύκειο»: Ναι, οι διατιθέμενες διδακτικές ώρες ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ είναι αυξημένες για το πεδίο των Βιολογικών Επιστημών. Ναι, προτείνεται η εισαγωγή της διδασκαλίας της Βιολογίας στην α΄ Λυκείου (…ελπίζουμε όχι πάλι ως «μονόωρο» μάθημα, σύμφωνα με επιμένουσες πληροφορίες, ίσως για τη Βιολογία και μόνο και κατά παρέκκλιση των ανακοινωμένων από την ηγεσία του ΥΠΔΒΜΚΘ), αλλά η Βιολογία ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ υποβαθμίζεται! Και αυτό γιατί είναι το μόνο αντικείμενο από αυτά των Επιστημών της Φύσης (Φυσικών Επιστημών) που δεν είναι υποχρεωτικά διδασκόμενο, ούτε καν στη «Θετική» Κατεύθυνση! Το ΜΟΝΟ θεματικό αντικείμενο αυτής της κατεύθυνσης για το οποίο προτείνεται η διδασκαλία του ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ με άλλο αντικείμενο. Ένας μαθητής, δηλαδή, ακόμα και της «Θετικής Κατεύθυνσης» θα μπορεί να μη διδαχθεί ΤΙΠΟΤΑ από Βιολογία στην β΄ και γ΄ Λυκείου. Η διδασκαλία των «Επιστημών της Ζωής» προαλείφεται στη β΄ και γ΄ Λυκείου ΜΟΝΟ για εκείνους τους μαθητές που (από τα δεκαέξι τους) έχουν προκρίνει να ακολουθήσουν σπουδές Βιοιατρικών Επιστημών. Αυτά συνάδουν με εκπαιδευτικές στάσεις του 1960- στην καλύτερη περίπτωση- και βέβαια όχι του «Αιώνα της Βιολογίας», οπότε η προσωπική και κοινωνική ζωή, η αειφορία του Περιβάλλοντος μας , μα και η βιωσιμότητα των χωρών-κοινωνιών εξαρτάται όλο και πιο βαθειά από τις ανακαλύψεις και τις εφαρμογές της Βιολογικής Έρευνας. Ο όποιος αυριανός πολίτης και πολύ περισσότερο όλοι - και όχι μόνο μερικοί - αυριανοί επιστήμονες του τομέα των «Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών» πρέπει να έχουν τα σχετικά βασικά γνωστικά στοιχεία και εμπεδωμένα ΚΡΙΤΗΡΙΑ!

Ναι, είναι ενδεχόμενο οι διαθέσιμες θέσεις εργασίας να μη μειωθούν για εμάς τους Έλληνες Βιοεπιστήμονες. Ναι, τα επαγγελματικά μας συμφέροντα μπορεί να κινδυνεύουν ή όχι. Όμως για την ΠΕΒ και τους Έλληνες Βιοεπιστήμονες προτάσσεται, ΩΣ ΟΦΕΙΛΕΙ, η κοινωνική αναγκαιότητα! Και το προτεινόμενο σχέδιο απλά δεν την υπηρετεί, τουλάχιστον όσον αφορά τη διδασκαλία των «Επιστημών της Ζωής». Γι΄ αυτό, αν δεν επικρατήσουν οι στάσεις οι οφειλόμενες από το επιστημονικό και εκπαιδευτικό γίγνεσθαι παγκοσμίως, θα αντιδράσουμε όσο πιο έντονα και χρηστά μπορούμε. Για παράδειγμα, δε βλέπουμε την όποια χρησιμότητα της συμμετοχής Βιοεπιστημόνων στις διάφορες «επιτροπές παραγωγής εκπαιδευτικού έργου», στο μέτρο που η επίσημη Πολιτεία τηρεί αυτή την, πρωτοφανή παγκοσμίως, στάση απέναντι στις Βιολογικές Επιστήμες, μονοσήμαντα σχεδόν. Επιπλέον τίθενται και νομικής φύσης ζητήματα, στα πλαίσια των δεσμεύσεων της χώρας απέναντι στην Ε.Ε. όταν θα υπάρξει η πλήρης εικόνα των αυριανών δεδομένων για το σύνολο της σχολικής εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση, εκτός των Γενικών Λυκείων)

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ

Θέσεις Εκπαίδευσης

θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Έμμισθη θέση μεταδιδάκτορα στα πλαίσια της προκήρυξης «Υποστήριξη νέων Ερευνητών» (ΕΔΒΜ34) στο εργαστήριο Μικροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ για άμεση πρόσληψη. Η θέση είναι διάρκειας 15 μηνών στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος, αλλά η απασχόληση δύναται να συνεχιστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων. Τα ζητούμενα προσόντα είναι: πτυχίο (χημικού,...

Θέσεις Εργασίας

θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

Ζητείται βιολόγος από εργαστήριο Γενετικής στην Αθήνα. Η εμπειρία στην κυτταρογενετική ανάλυση θεωρείται απαραίτητη. Αποστολή βιογραφικών στο mail cytogeneticviografika@gmail.com

Επιμορφώσεις

Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

13 Φεβρουαρίου 2018
Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χημείας (2004) καθηγητής Βιοχημείας Aaron Ciechanover, καλεσμένος του καθηγητή και δ/ντή του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας, BiHELab (http://bihelab.di.ionio.gr/) του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, Παναγιώτη Βλάμου, θα δώσει για πρώτη φορά ανοικτή διάλεξη για το κοινό με τίτλο: “The Personalized Medicine Revolution: Are We Going...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2