Σημαντικές τομές γίνονται στο Λύκειο, αλλά υπό το πρίσμα πάγιων αναχρονιστικών συντεχνιακών αντιλήψεων που αποσταθεροποιούν εν τη γενέσει του το δηλωμένο σκοπό τους.

Το θέμα της γενικότερης δομής και στόχευσης της λυκειακής εκπαίδευσης είναι πολυσύνθετο και μεγάλο. Αν και έχουμε απόψεις, θεωρούμε τη σχετική συζήτηση ευρύτερη, για παράδειγμα για το αν οι αυριανοί πολίτες οφείλουν να δέχονται μια γενική παιδεία στέρεη και πλατιά που να εξασφαλίζει το υπόβαθρο και τις δεξιότητες για μια ελπιδοφόρο κοινωνική ζωή ή πρέπει από τα δεκαέξι τους χρόνια να επικεντρώνονται, σχεδόν μονοδιάστατα, στις επαγγελματικές τους βλέψεις.

Γι΄ αυτό, αυτή τη στιγμή επικεντρώνουμε σε μια μόνο πτυχή, που αφορά στη προσφερόμενη «βιολογική παιδεία» στο «Νέο Λύκειο»: Ναι, οι διατιθέμενες διδακτικές ώρες ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ είναι αυξημένες για το πεδίο των Βιολογικών Επιστημών. Ναι, προτείνεται η εισαγωγή της διδασκαλίας της Βιολογίας στην α΄ Λυκείου (…ελπίζουμε όχι πάλι ως «μονόωρο» μάθημα, σύμφωνα με επιμένουσες πληροφορίες, ίσως για τη Βιολογία και μόνο και κατά παρέκκλιση των ανακοινωμένων από την ηγεσία του ΥΠΔΒΜΚΘ), αλλά η Βιολογία ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ υποβαθμίζεται! Και αυτό γιατί είναι το μόνο αντικείμενο από αυτά των Επιστημών της Φύσης (Φυσικών Επιστημών) που δεν είναι υποχρεωτικά διδασκόμενο, ούτε καν στη «Θετική» Κατεύθυνση! Το ΜΟΝΟ θεματικό αντικείμενο αυτής της κατεύθυνσης για το οποίο προτείνεται η διδασκαλία του ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ με άλλο αντικείμενο. Ένας μαθητής, δηλαδή, ακόμα και της «Θετικής Κατεύθυνσης» θα μπορεί να μη διδαχθεί ΤΙΠΟΤΑ από Βιολογία στην β΄ και γ΄ Λυκείου. Η διδασκαλία των «Επιστημών της Ζωής» προαλείφεται στη β΄ και γ΄ Λυκείου ΜΟΝΟ για εκείνους τους μαθητές που (από τα δεκαέξι τους) έχουν προκρίνει να ακολουθήσουν σπουδές Βιοιατρικών Επιστημών. Αυτά συνάδουν με εκπαιδευτικές στάσεις του 1960- στην καλύτερη περίπτωση- και βέβαια όχι του «Αιώνα της Βιολογίας», οπότε η προσωπική και κοινωνική ζωή, η αειφορία του Περιβάλλοντος μας , μα και η βιωσιμότητα των χωρών-κοινωνιών εξαρτάται όλο και πιο βαθειά από τις ανακαλύψεις και τις εφαρμογές της Βιολογικής Έρευνας. Ο όποιος αυριανός πολίτης και πολύ περισσότερο όλοι - και όχι μόνο μερικοί - αυριανοί επιστήμονες του τομέα των «Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών» πρέπει να έχουν τα σχετικά βασικά γνωστικά στοιχεία και εμπεδωμένα ΚΡΙΤΗΡΙΑ!

Ναι, είναι ενδεχόμενο οι διαθέσιμες θέσεις εργασίας να μη μειωθούν για εμάς τους Έλληνες Βιοεπιστήμονες. Ναι, τα επαγγελματικά μας συμφέροντα μπορεί να κινδυνεύουν ή όχι. Όμως για την ΠΕΒ και τους Έλληνες Βιοεπιστήμονες προτάσσεται, ΩΣ ΟΦΕΙΛΕΙ, η κοινωνική αναγκαιότητα! Και το προτεινόμενο σχέδιο απλά δεν την υπηρετεί, τουλάχιστον όσον αφορά τη διδασκαλία των «Επιστημών της Ζωής». Γι΄ αυτό, αν δεν επικρατήσουν οι στάσεις οι οφειλόμενες από το επιστημονικό και εκπαιδευτικό γίγνεσθαι παγκοσμίως, θα αντιδράσουμε όσο πιο έντονα και χρηστά μπορούμε. Για παράδειγμα, δε βλέπουμε την όποια χρησιμότητα της συμμετοχής Βιοεπιστημόνων στις διάφορες «επιτροπές παραγωγής εκπαιδευτικού έργου», στο μέτρο που η επίσημη Πολιτεία τηρεί αυτή την, πρωτοφανή παγκοσμίως, στάση απέναντι στις Βιολογικές Επιστήμες, μονοσήμαντα σχεδόν. Επιπλέον τίθενται και νομικής φύσης ζητήματα, στα πλαίσια των δεσμεύσεων της χώρας απέναντι στην Ε.Ε. όταν θα υπάρξει η πλήρης εικόνα των αυριανών δεδομένων για το σύνολο της σχολικής εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση, εκτός των Γενικών Λυκείων)

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ

Θέσεις Εκπαίδευσης

Διϊδρυματικό ΠΜΣ «Ιστορία της Ιατρικής και Βιολογική Ανθρωπολογία: υγε...

06 Ιουλίου 2017
Διϊδρυματικό ΠΜΣ «Ιστορία της Ιατρικής και Βιολογική Ανθρωπολογία: υγεία, νόσος και φυσική επιλογή"

Tα Τμήματα Ιατρικής ΑΠΘ και Ιστορίας και Εθνολογίας ΔΠΘ προκηρύσσουν τριάντα πέντε (35) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2017–2018 στο "Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών σπουδών". (ΔΠΜΣ) «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ: ΥΓΕΙΑ, ΝΟΣΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ». Η διάρκεια του Προγράμματος είναι τρία εξάμηνα παρακολούθησης και ένα εξάμηνο εκπόνησης...

Θέσεις Εργασίας

Δύο θέσεις για Βιολόγους στην Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (7Κ/2017)

02 Ιουλίου 2017
Δύο θέσεις για Βιολόγους στην Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (7Κ/2017)

Εκδόθηκε η προκήρυξη 7Κ/2017 από τον ΑΣΕΠ. Περιλαμβάνει 2 θέσεις και για Βιολόγους, σχετικές με το περιβάλλον στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποβολή αιτήσεων 11 έως 26 Ιουλίου 2017. Δείτε τον πίνακα κατανομής των θέσεων της προκήρυξης. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προκήρυξη, ακολουθήστε το σύνδεσμο του ΑΣΕΠ.

Επιμορφώσεις

3η Ανακοίνωση της ΟΕ για το 4ο Συνέδριο: "Η Βιολογία στην Εκπαίδε...

16 Ιουλίου 2017
3η Ανακοίνωση της ΟΕ για το 4ο Συνέδριο: "Η Βιολογία στην Εκπαίδευση"

Αγαπητοί συνάδελφοι, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με την τρίτη ανακοίνωση της Οργανωτικής Επιτροπής του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου με τίτλο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση». Το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο, με τίτλο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση» , διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.), σε συνεργασία με την ΔΙ.Δ.Ε. Πειραιά και...