Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια- Άλλοι πετούν άλλοι πεινούν που συντονίζουν, προκηρύσσουν Διαγωνισμό Συγγραφής Περιβαλλοντικής Ιστορίας με τίτλο:

Τα «σκουπίδια» γράφουν ιστορία.

Τα περιβαλλοντικά προγράμματα μας δίνουν υλικό για συζήτηση, για προβληματισμό, για δράση. Διεγείρουν την φαντασία μας. Δημιουργούμε. Διεκδικούμε. Πλάθουμε ήρωες και ταξιδεύουμε μαζί τους. Η σχολική χρονιά 2016-2017 σε λίγο φτάνει στο τέλος της και στη φάση της σύνθεσης των αποτελεσμάτων των δράσεων, προσκαλούνται οι ενεργοί πολίτες των περιβαλλοντικών ομάδων, να συγγράψουν μια περιβαλλοντική ιστορία.

Η περιβαλλοντική ιστορία θα συγγραφεί από μαθητές/τριες ή μαθητική ομάδα με συντονιστή/τρια εκπαιδευτικό, με κεντρικό ήρωα ένα «σκουπίδι», το οποίο μπορεί να είναι ακόμα και ένα κομμάτι παλιού αντικειμένου από τα υλικά που ανακυκλώνετε ή επαναχρησιμοποιείτε. Η ιστορία θα προσεγγίζει θετικά και με μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους και τις ανθρώπινες αξίες, μιας και τα μέλη των περιβαλλοντικών ομάδων είναι μέρος της λύσης σε οποιοδήποτε περιβαλλοντικό, κοινωνικό πρόβλημα.

Οι ιστορίες, που θα επιλεχθούν, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΠΦ, με στόχο να προβληματίσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους σημερινούς μαθητές- αυριανούς ενεργούς πολίτες για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να τους ενεργοποιήσουν σε αναζήτηση βιώσιμων λύσεων. Παράλληλα, οι ιστορίες θα αποτελέσουν κίνητρο για δημιουργική έκφραση, ζωγραφική, θεατρική παράσταση. Θα αποτελέσουν το υλικό ενός ηλεκτρονικού βιβλίου.

Περισσότερες πληροφορίες και διαδικασία για την συμμετοχή.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια” που συντονίζουν, προσκαλούν τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στη «Φωλιά Ιδεών» που δημιουργούν.

Η «Φωλιά Ιδεών» είναι μια φωλιά κατάθεσης, ένα σπίτι φιλοξενίας, αλλά και επώασης, ανάπτυξης ιδεών και υλοποίησης δράσεων, ένα δίκτυο συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων.

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η διέγερση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών και μαθητών για νέες προτάσεις, ιδέες, καινοτόμες δράσεις από και προς εκπαιδευτικούς και μαθητές και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολικών ομάδων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στους τομείς της Προστασίας του Περιβάλλοντος, της Βιώσιμης Διαχείρισης των Φυσικών Πόρων, των Ανθρώπινων Αξιών και της Αξιοπρεπούς Διαβίωσης σε ένα υγιές περιβάλλον.

Μέσα από αυτή τη δράση επιδιώκεται η συνεργασία σχολικών ομάδων με τις Τοπικές Αρχές και την τοπική κοινωνία για την υποστήριξη των Σχεδίων Δράσης, καθώς και οι διασχολικές συνεργασίες. Εκπαιδευτικοί και μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν με άλλες σχολικές ομάδες και να πάρουν πρωτοβουλίες σε σχέση με τις ανθρώπινες αξίες και το περιβάλλον αποτελούν την ομάδα στόχο της συγκεκριμένης δράσης.

Ειδικότερα η «Ιδέα», ο Σκοπός και οι Στόχοι της μαζί με το «Σχέδιο Δράσης», θα υποβάλλονται στην Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου «Φύση χωρίς σκουπίδια», θα αξιολογούνται από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου και θα καταθέτονται στη «Φωλιά Ιδεών», που θα λειτουργεί στον διαδικτυακό ιστότοπο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης. Ο καταθέτης θα διατηρεί την πατρότητα της ιδέας και, ταυτόχρονα, με βάση τις δεσμεύσεις της «Φωλιάς Ιδεών» που θα έχει αποδεχθεί, θα επιτρέπει την προώθηση της ιδέας, τη διάχυσή της ως καλή πρακτική και θα επιδιώκει τη συνεργασία με άλλες σχολικές ομάδες.

Δείτε αναλυτικότερες πληροφορίες καθώς και τη διαδικασία συμμετοχής.

Ανακοίνωση της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Καστοριάς.

«Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι το logo που υποβάλαμε στον διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχθηκε για την Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας (22/5/2017) επιλέχθηκε ως το επίσημο logo του Convention on Biological Diversity (CBD). 

Μπορείτε να βρείτε το logo στη διεύθυνση: https://www.cbd.int/idb/2017/logo/

Και την επίσημη ανακοίνωση στη διεύθυνση: https://www.cbd.int/…/im…/2017/logo/idb-2017-logo-design.pdf

Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Καστοριάς»

 

Editorials
Spring is in the air: the first flush of green, that unmistakeable springtime smell and, of course, the rising temperatures.

 

Understand
- Sea cucumbers, celebrations and student internships

 

- Turning on the cosmic microphone.

- Climate change: why the oceans matter

- Science goes underground

 

- Life models

 

Inspire
Where are all the LGBT scientists? Sexuality and gender identity in science.

Bringing structures to life.

Teach
- Small is beautiful: microscale chemistry in the classroom.

- When things don’t fall: the counter-intuitive physics of balanced forces.

- Parallax: reaching the stars with geometry.

- Fantastic feats.

- Cans with a kick: the science of energy drinks.

- Hooked on science.

 

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του περιοδικού.

Όπως ανακοινώθηκε από τον διευθυντή του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής της Κύπρου συνάδελφό μας (απόφοιτο του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ) κο Πατσαλή : Η μεγαλύτερη ίσως εξέλιξη του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου είναι η ίδρυση της Σχολής Μοριακής Ιατρικής Κύπρου, που θα δεχθεί τους πρώτους φοιτητές της τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχολή (Cyprus School of Molecular Medicine) είναι το επιστέγασμα των δραστηριοτήτων της μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου, όπως δήλωσε κατά την ανακοίνωση της δημιουργίας της σχολής, και την έναρξη των μεταπτυχιακών προγραμμάτων MSc και PhD στους κλάδους της Ιατρικής Γενετικής και Μοριακής Ιατρικής το προσεχές ακαδημαϊκό έτος 2012-2013, ο συνάδελφός μας Δρ Φίλιππος Πατσαλής, διευθυντής της Σχολής.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://www.cing.ac.cy/csmm/

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΔΠΜΣ ''Μοριακή - Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία''

11 Ιουλίου 2018
ΔΔΠΜΣ ''Μοριακή - Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία''

Το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (αρμόδιο για την διοικητική στήριξη του προγράμματος), το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Τμήμα Χημείας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (Ι.Μ.Β.Β.) του Ιδρύματος...

Θέσεις Εργασίας

Πρόσκληση για Βιοεπιστήμονες/Βιοπληροφορικούς

12 Ιουλίου 2018
Πρόσκληση για Βιοεπιστήμονες/Βιοπληροφορικούς

The Medical School of National and Kapodistrian University of Athens, Greece, is seeking to hire 4 Bio-scientists, 1 (Bio)informatician and 2 Managers for the Program "pMedGR: The Greek Research Infrastructure for Personalised Medicine". For more information, please refer to (in greek): http://www.elke.uoa.gr/proc_persons_details.aspx?id=2126

Επιμορφώσεις

3rd World Congress "GeNeDis 2018"

27 Ιουνίου 2018
3rd World Congress "GeNeDis 2018"

Το 3ο Παγκόσμιο Συνέδριο για την Γενετική, Γηριατρική και Έρευνα νευροεκφυλιστικών νόσων (3rd World Congress "GeNeDis 2018") με τίτλο ‘Geriatrics and Neurodegenerative Diseases Research’ θα πραγματοποιηθεί στο Τορόντο, Καναδά, 25-28 Οκτωβρίου 2018. Την διοργάνωση έχει αναλάβει το Εργαστήριο Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2