Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU ARCTIC 2017 διακρίθηκε πρόσφατα μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας. Το EDU- ARCTIC είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης των μαθητών στις επιστήμες STEM (STEM: Science, technology, engineering and mathematics – φυσικές επιστήμες και τεχνολογία) μέσω της έρευνας στον Αρκτικό κύκλο. Σημειώνεται ότι ο αρκτικός κύκλος είναι η γεωγραφική ζώνη που δείχνει πρώτη τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και επομένως κατέχει εξέχουσα θέση στην επιστημονική μελέτη και καταγραφή των συνεπειών της ανθρωπογενούς δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της ενασχόλησης των μαθητών ηλικίας 13 – 20 ετών με την επιστημονική έρευνα και την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο του 2019. Χρηματοδοτείται δε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος επιδότησης Horizon 2020. Περιλαμβάνει online διαδικτυακές διαλέξεις, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύστημα καταγραφής μετεωρολογικών – περιβαλλοντικών παραμέτρων από σχολεία, καθώς και διαγωνισμό για μαθητές.

Στον φετινό και πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό του EDU ARCTIC συμμετείχαν δύο (2) μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με δύο ερευνητικά θέματα που αφορούν στα ζωικά είδη του Αρκτικού κύκλου, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του βιολόγου Στέλιου Αναστασόπουλου, καθηγητή του σχολείου.

Στη 2η φάση του διαγωνισμού, που υλοποιήθηκε μέσω των διαδικτυακών συνεντεύξεων, ανάμεσα στους δώδεκα (12) μαθητές από όλη την Ευρώπη, προκρίθηκε η μία από τις δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ, η Βασιλική Δεληγιώργη με ερευνητικό θέμα: «Η συμπεριφορά και η παραγωγή ορμονών του προβάτου σε σχέση με την εποχή του χρόνου». Η από κοινού επιτυχημένη συνέντευξη της μαθήτριας και του καθηγητή, τους έδωσε το εισιτήριο μαζί με άλλους πέντε (5) μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους από όλη την Ευρώπη, για μια 10ημερη επίσκεψη τον Αύγουστο στην Ισλανδία ή τα νησιά Φερόε (θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες).

Σε οποιονδήποτε από τους δύο προορισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν κτηνοτροφικές μονάδες προβατοτροφίας και να πραγματοποιήσουν λήψεις αίματος για τη μέτρηση των ορμονών των σχετικών με την παραγωγικότητα (γάλα), τη δραστηριότητα, την αναπαραγωγή κα. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή, θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους που ακολουθούν αυτοί στα πλαίσια της οικολογίας, της φυσικής, της γεωλογίας και θα επισκεφθούν εντυπωσιακά οικοσυστήματα, σημαντικά παρατηρητήρια της άγριας ζωής και τοπία.

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

18-05-2017

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΔΠΜΣ ''Μοριακή - Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία''

11 Ιουλίου 2018
ΔΔΠΜΣ ''Μοριακή - Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία''

Το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (αρμόδιο για την διοικητική στήριξη του προγράμματος), το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Τμήμα Χημείας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (Ι.Μ.Β.Β.) του Ιδρύματος...

Θέσεις Εργασίας

Αγγελία για θέση εργασίας στην Αθήνα

19 Ιουλίου 2018
Αγγελία για θέση εργασίας στην Αθήνα

Εργαστήριο Γενετικής ζητά επιστήμονα υγείας με τουλάχιστον 2ετή εμπειρία στην Προεμφυτευτική Γενετική Διάγνωση με μεταπτυχιακό δίπλωμα ή διδακτορική διατριβή στη ΠΓΔ. Αποστολή βιογραφικών: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. document.getElementById('cloakc43ddbaf05446930ec3ed3352f273041').innerHTML = ''; var...

Επιμορφώσεις

Ολοκλήρωση 4ου Συμποσίου NGS

20 Ιουλίου 2018
Ολοκλήρωση 4ου Συμποσίου NGS

Στις 7 Ιουλίου 2018 ολοκληρώθηκε επιτυχώς, το 4ο Εκπαιδευτικό συμπόσιο: «Αλληλούχιση DNA νέας γενιάς (NGS)» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία της ΠΕΒ με το τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ. Το Δελτίο Τύπου.

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2