Διάκριση του 4ου ΓΕΛ στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU - ARCTIC, Δεκαήμερη επίσκεψη μαθήτριας στον Αρκτικό Κύκλο!

Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU ARCTIC 2017 διακρίθηκε πρόσφατα μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας. Το EDU- ARCTIC είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης των μαθητών στις επιστήμες STEM (STEM: Science, technology, engineering and mathematics – φυσικές επιστήμες και τεχνολογία) μέσω της έρευνας στον Αρκτικό κύκλο. Σημειώνεται ότι ο αρκτικός κύκλος είναι η γεωγραφική ζώνη που δείχνει πρώτη τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και επομένως κατέχει εξέχουσα θέση στην επιστημονική μελέτη και καταγραφή των συνεπειών της ανθρωπογενούς δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της ενασχόλησης των μαθητών ηλικίας 13 – 20 ετών με την επιστημονική έρευνα και την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο του 2019. Χρηματοδοτείται δε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος επιδότησης Horizon 2020. Περιλαμβάνει online διαδικτυακές διαλέξεις, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύστημα καταγραφής μετεωρολογικών – περιβαλλοντικών παραμέτρων από σχολεία, καθώς και διαγωνισμό για μαθητές.

Στον φετινό και πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό του EDU ARCTIC συμμετείχαν δύο (2) μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με δύο ερευνητικά θέματα που αφορούν στα ζωικά είδη του Αρκτικού κύκλου, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του βιολόγου Στέλιου Αναστασόπουλου, καθηγητή του σχολείου.

Στη 2η φάση του διαγωνισμού, που υλοποιήθηκε μέσω των διαδικτυακών συνεντεύξεων, ανάμεσα στους δώδεκα (12) μαθητές από όλη την Ευρώπη, προκρίθηκε η μία από τις δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ, η Βασιλική Δεληγιώργη με ερευνητικό θέμα: «Η συμπεριφορά και η παραγωγή ορμονών του προβάτου σε σχέση με την εποχή του χρόνου». Η από κοινού επιτυχημένη συνέντευξη της μαθήτριας και του καθηγητή, τους έδωσε το εισιτήριο μαζί με άλλους πέντε (5) μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους από όλη την Ευρώπη, για μια 10ημερη επίσκεψη τον Αύγουστο στην Ισλανδία ή τα νησιά Φερόε (θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες).

Σε οποιονδήποτε από τους δύο προορισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν κτηνοτροφικές μονάδες προβατοτροφίας και να πραγματοποιήσουν λήψεις αίματος για τη μέτρηση των ορμονών των σχετικών με την παραγωγικότητα (γάλα), τη δραστηριότητα, την αναπαραγωγή κα. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή, θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους που ακολουθούν αυτοί στα πλαίσια της οικολογίας, της φυσικής, της γεωλογίας και θα επισκεφθούν εντυπωσιακά οικοσυστήματα, σημαντικά παρατηρητήρια της άγριας ζωής και τοπία.

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

18-05-2017

Διαγωνισμός συγγραφής περιβαλλοντικής ιστορίας

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια- Άλλοι πετούν άλλοι πεινούν που συντονίζουν, προκηρύσσουν Διαγωνισμό Συγγραφής Περιβαλλοντικής Ιστορίας με τίτλο:

Τα «σκουπίδια» γράφουν ιστορία.

Τα περιβαλλοντικά προγράμματα μας δίνουν υλικό για συζήτηση, για προβληματισμό, για δράση. Διεγείρουν την φαντασία μας. Δημιουργούμε. Διεκδικούμε. Πλάθουμε ήρωες και ταξιδεύουμε μαζί τους. Η σχολική χρονιά 2016-2017 σε λίγο φτάνει στο τέλος της και στη φάση της σύνθεσης των αποτελεσμάτων των δράσεων, προσκαλούνται οι ενεργοί πολίτες των περιβαλλοντικών ομάδων, να συγγράψουν μια περιβαλλοντική ιστορία.

Η περιβαλλοντική ιστορία θα συγγραφεί από μαθητές/τριες ή μαθητική ομάδα με συντονιστή/τρια εκπαιδευτικό, με κεντρικό ήρωα ένα «σκουπίδι», το οποίο μπορεί να είναι ακόμα και ένα κομμάτι παλιού αντικειμένου από τα υλικά που ανακυκλώνετε ή επαναχρησιμοποιείτε. Η ιστορία θα προσεγγίζει θετικά και με μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους και τις ανθρώπινες αξίες, μιας και τα μέλη των περιβαλλοντικών ομάδων είναι μέρος της λύσης σε οποιοδήποτε περιβαλλοντικό, κοινωνικό πρόβλημα.

Οι ιστορίες, που θα επιλεχθούν, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΠΦ, με στόχο να προβληματίσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους σημερινούς μαθητές- αυριανούς ενεργούς πολίτες για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να τους ενεργοποιήσουν σε αναζήτηση βιώσιμων λύσεων. Παράλληλα, οι ιστορίες θα αποτελέσουν κίνητρο για δημιουργική έκφραση, ζωγραφική, θεατρική παράσταση. Θα αποτελέσουν το υλικό ενός ηλεκτρονικού βιβλίου.

Περισσότερες πληροφορίες και διαδικασία για την συμμετοχή.

39η έκδοση του Scienceinschool

 

Editorials
Spring is in the air: the first flush of green, that unmistakeable springtime smell and, of course, the rising temperatures.

 

Understand
- Sea cucumbers, celebrations and student internships

 

- Turning on the cosmic microphone.

- Climate change: why the oceans matter

- Science goes underground

 

- Life models

 

Inspire
Where are all the LGBT scientists? Sexuality and gender identity in science.

Bringing structures to life.

Teach
- Small is beautiful: microscale chemistry in the classroom.

- When things don’t fall: the counter-intuitive physics of balanced forces.

- Parallax: reaching the stars with geometry.

- Fantastic feats.

- Cans with a kick: the science of energy drinks.

- Hooked on science.

 

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του περιοδικού.

Πρόσκληση εκπαιδευτικών για συμμετοχή στη «Φωλιά ιδεών» για το περιβάλλον

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου "Φύση Χωρίς Σκουπίδια” που συντονίζουν, προσκαλούν τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στη «Φωλιά Ιδεών» που δημιουργούν.

Η «Φωλιά Ιδεών» είναι μια φωλιά κατάθεσης, ένα σπίτι φιλοξενίας, αλλά και επώασης, ανάπτυξης ιδεών και υλοποίησης δράσεων, ένα δίκτυο συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων.

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η διέγερση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών και μαθητών για νέες προτάσεις, ιδέες, καινοτόμες δράσεις από και προς εκπαιδευτικούς και μαθητές και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολικών ομάδων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στους τομείς της Προστασίας του Περιβάλλοντος, της Βιώσιμης Διαχείρισης των Φυσικών Πόρων, των Ανθρώπινων Αξιών και της Αξιοπρεπούς Διαβίωσης σε ένα υγιές περιβάλλον.

Μέσα από αυτή τη δράση επιδιώκεται η συνεργασία σχολικών ομάδων με τις Τοπικές Αρχές και την τοπική κοινωνία για την υποστήριξη των Σχεδίων Δράσης, καθώς και οι διασχολικές συνεργασίες. Εκπαιδευτικοί και μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν με άλλες σχολικές ομάδες και να πάρουν πρωτοβουλίες σε σχέση με τις ανθρώπινες αξίες και το περιβάλλον αποτελούν την ομάδα στόχο της συγκεκριμένης δράσης.

Ειδικότερα η «Ιδέα», ο Σκοπός και οι Στόχοι της μαζί με το «Σχέδιο Δράσης», θα υποβάλλονται στην Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου «Φύση χωρίς σκουπίδια», θα αξιολογούνται από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου και θα καταθέτονται στη «Φωλιά Ιδεών», που θα λειτουργεί στον διαδικτυακό ιστότοπο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης. Ο καταθέτης θα διατηρεί την πατρότητα της ιδέας και, ταυτόχρονα, με βάση τις δεσμεύσεις της «Φωλιάς Ιδεών» που θα έχει αποδεχθεί, θα επιτρέπει την προώθηση της ιδέας, τη διάχυσή της ως καλή πρακτική και θα επιδιώκει τη συνεργασία με άλλες σχολικές ομάδες.

Δείτε αναλυτικότερες πληροφορίες καθώς και τη διαδικασία συμμετοχής.

Επίσημο logo του Convention on Biological Diversity (CBD)

Ανακοίνωση της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Καστοριάς.

«Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι το logo που υποβάλαμε στον διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχθηκε για την Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας (22/5/2017) επιλέχθηκε ως το επίσημο logo του Convention on Biological Diversity (CBD). 

Μπορείτε να βρείτε το logo στη διεύθυνση: https://www.cbd.int/idb/2017/logo/

Και την επίσημη ανακοίνωση στη διεύθυνση: https://www.cbd.int/…/im…/2017/logo/idb-2017-logo-design.pdf

Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Καστοριάς»

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ: «Γενετική του Ανθρώπου», Τμήμα Ιατρικής, Παν/μιο Θεσσαλίας

Το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν υποψηφιότητα για την παρακολούθηση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο «Γενετική του Ανθρώπου» για το ακαδ. έτος 2017-18, το οποίο οδηγεί στην απονομή Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ). Το ΠΜΣ «Γενετική του Ανθρώπου» έχει ως αντικείμενο την παροχή υψηλού...

Θέσεις Εργασίας

Θέση συμβασιούχου συνεργάτη με εμπειρία στη Μοριακή Βιολογία στο ΕΚΕΦΕ "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ"

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΜΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗ ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΕΚΕΦΕ "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ" Για την υλοποίηση μελετών στα πλαίσια εσωτερικού ερευνητικού έργου με θέμα "Ταυτοποίηση φυσικών και συνθετικών ενισχυτών και αναστολέων της οσφρητικής και γευστικής λειτουργίας των εντόμων", το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» προτίθεται να προκηρύξει μια...

Επιμορφώσεις

Σεμινάριο: “Suppressor of cytokine signaling 1/SOCS1: a regulator of T lymphocyte homeostasis and activation”

Σεμινάριο στο ΕΙΠαστέρ, Δευτέρα 19 Μαΐου 2017, 13:00, HPI Auditorium 'Suppressor of cytokine signaling 1/SOCS1: a regulator of T lymphocyte homeostasis and activation' Subburaj Ilangumaran, BVSc., Ph.D. Professor, Department of Pediatrics, Immunology Division, Faculty of Medicine and Health Sciences Université de Sherbrooke Sherbrooke, Québec, Canada Δείτε την πρόσκληση.