Αγαπητοί συνάδελφοι,

σας κοινοποιούμε το κοινό δελτίο τύπου των Επιστημονικών ενώσεων των Φυσικών Επιστημών για τις προτεινόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα μετά την συνάντηση με την ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ΙΕΠ. 

Οι προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού και Γενικής Παιδείας από την Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2017. Καλεσμένη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ η συνάδελφος κα. Αμαλία Φλωρίου.

 

Σήμερα Παρασκευή 16/6/2017 πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού σε Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τα θέματα και τις προτεινόμενες απαντήσεις της Επιτροπής Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων.

Τα θέματα ήταν σαφή, μα απαιτούσαν χρόνο για την επεξεργασία των απαντήσεων. Μπορείτε να διαβάσετε το σχόλιο της Ένωσης εδώ.

 

Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις
Εσπερινό Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις

 

Σήμερα Παρασκευή 16/6/2017 πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας σε Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τα θέματα και τις προτεινόμενες απαντήσεις της Επιτροπής Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων.

Τα θέματα ήταν σαφή, βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας . Μπορείτε να διαβάσετε το σχόλιο της Ένωσης εδώ.

Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις
Εσπερινό Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις

 

Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα Καθημερινή (29/4/11) το εύλογο άρθρο του κου Ν. Ξυδάκη για το πρόγραμμα διδασκόμενων μαθημάτων στο υπό διαμόρφωση Νέο Λύκειο.

Το πρόγραμμα διδασκομένων μαθημάτων στο υπό διαρκή μεταρρύθμιση λύκειο, όπως έχει γίνει γνωστό, μάς βάζει σε σκέψεις για τη δυναμική της πολύπαθης αυτής σχολικής βαθμίδας. Κατά κοινή ομολογία, το λύκειο αντί να αποτελεί την κορωνίδα της γενικής παιδείας, έχει καταντήσει ένας διάδρομος χωρίς δική του αξία, ένα πέρασμα με απόληξη τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ήδη προβληματικά και ανεπαρκή κι αυτά.

Αντί ο έφηβος μαθητής να ολοκληρώνει τις εγκύκλιες σπουδές του και να αποκτά ουσιαστική γνωριμία με τις επιστήμες και τα γράμματα, εξαναγκάζεται να επιλέξει «κατεύθυνση, και να πέσει με τα μούτρα στα φροντιστήρια και στο εστιασμένο διάβασμα της εξεταστέας ύλης.

Αντί να μαθαίνει, αποστηθίζει και εξετάζεται. Το νέο λύκειο φαίνεται ότι δεν καταφέρνει να θεραπεύσει αυτήν τη μονομέρεια. Πάλι στη Β΄ Λυκείου οι 16χρονοι καλούνται να επιλέξουν «κατεύθυνση», θετική ή θεωρητική, και στη Γ΄ Λυκείου επιλέγουν επιπλέον και τεχνολογική. Ουδέν καταστροφικό μέχρι στιγμής. Τα αλλόκοτα αρχίζουν με το μενού μαθημάτων. Στο νεωτεριστικό λυκειακό μείγμα Δανίας Νότου - Φινλανδίας - ΜΒΑ προκρίθηκαν ως υποχρεωτικά μαθήματα και για τις δύο βασικές κατευθύνσεις οι Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης και το Πρότζεκτ-Ερευνητική Εργασία. Αντιθέτως, δεν κρίθηκαν απολύτως αναγκαία τα μαθήματα της Βιολογίας και της Πληροφορικής· ο μαθητής Β΄ Λυκείου καλείται να επιλέξει ένα μόνο εκ των δύο. Αν διδαχθεί Βιολογία, χάνει την Πληροφορική, και αντιστρόφως. Είναι σαφές ότι για το νέο λύκειο το Μάνατζμεντ και το Πρότζεκτ κρίθηκαν υπέρτερα και πιο αναγκαία από τη Βιολογία και την Επιστήμη των Υπολογιστών. Εντούτοις, ο οιοσδήποτε έχει στοιχειώδη σχέση με την εποχή, γνωρίζει ότι οι επιστήμες που εκτοξεύθηκαν στα τέλη του 20ού αιώνα και αυτές που πρόκειται αναμφίβολα να κυριαρχήσουν και στον 21ο αι. είναι η Βιολογία και η Πληροφορική. Και όχι βέβαια μόνο ως επιστημονικά - επαγγελματικά πεδία, αλλά ως γνωστικές περιοχές άμεσα συνυφασμένες με την καθημερινή ζωή, με το περιβάλλον, με την αναδιαμορφούμενη ηθική, με την επικοινωνία, με κάθε μορφή εργασίας και κοινωνικής σχέσης.

Με ποια λογική άρα το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει το λύκειο του 21ου αιώνα, συρρικνώνοντας ή και εξαφανίζοντας τη διδασκαλία των κατ’ εξοχήν επιστημών του καιρού μας; Μπορώ να φανταστώ τη χρησιμότητα της εκπαίδευσης στην έρευνα και τις μεθόδους της, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ τη σημασία της διδασκαλίας Μάνατζμεντ (και έτσι όπως διδάσκεται…) στον σχηματισμό μιας εγκύκλιας μόρφωσης. Και ήδη μπορώ να φανταστώ 18χρονο απόφοιτο λυκείου που δεν θα έχει ακούσει το όνομα του Δαρβίνου και τη θεωρία της εξέλιξης ή, αντιστοίχως, δεν θα υποψιάζεται καν πώς τα Μαθηματικά, η Λογική και οι γλωσσικές δομές βρίσκονται στον πυρήνα του λάπτοπ, του κινητού του ή του πλεϊστέισον, δηλαδή της καθημερινότητάς του. Πάλι ημιμαθείς «πτυχιούχους» ετοιμάζουμε.

Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ "Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια", ΔΠΘ

12 Οκτωβρίου 2017
ΠΜΣ "Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια", ΔΠΘ

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε σχετικά με την προκήρυξη υποβολής υποψηφιοτήτων για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο "Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια" του Τμήματος Ιατρικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Έναρξη μαθημάτων: εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2017-2018. Διάρκεια κύκλου σπουδών: 2 έτη Τίτλος Σπουδών: Απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στα Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια Οι...

Θέσεις Εργασίας

Θέσεις εργασίας στο Ινστιτούτο Παστέρ

16 Οκτωβρίου 2017
Θέσεις εργασίας στο Ινστιτούτο Παστέρ

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε σχετικά με τις έμμισθες θέσεις εργασίας που προκήρυξε το Ινστιτούτο Παστέρ για Υπ. Διδάκτορες, Μεταδιδάκτορες και εργαστηριακό προσωπικό. Δεκαέξι από τις δεκαοκτώ θέσεις αφορούν Βιολόγους. Μπορείτε να δείτε τη σχετική ανάρτηση εδώ. Μπορείτε να διαβάσετε την προκήρυξη εδώ.

Επιμορφώσεις

Στρογγυλή τράπεζα στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευ...

20 Οκτωβρίου 2017
Στρογγυλή τράπεζα στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση»

Η Οργανωτική Επιτροπή του 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση» έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου θα υλοποιηθεί Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα:"Γονίδιο: προσεγγίσεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας(ΠΔΒ) Ένας διάλογος "μαθητή, διδάσκοντα, συγγράμματος, βιολογίας" στο μάθημα της Βιολογίας...