Σαράντα (40) περίπου μαθητές της Γ’ τάξης του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην διαδικτυακή διάλεξη, μέσω portal, που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Κέντρο Μοριακής Βιολογίας (European Molecular Biology Laboratory – EMBL) την Παρασκευή 01/12 και 11.30 πμ ώρα Ελλάδας.

Το ΕΜΒL ιδρύθηκε το 1975, έχει έδρα την Χαϊδελβέργη και διατηρεί ερευνητικά κέντρα στο Αμβούργο που είναι η έδρα της Δομικής Βιολογίας, την Γκρενόμπλ, το Μοντεροτόντο και στο Cambridge.

Την διάλεξη παρουσίασε ο Καθηγητής Dr. Thomas R. Schneider και είχε θέμα τη συνεισφορά της Tεχνολογίας στη Δομική Βιολογία: «Seeing is Believing – How Technology enables Structural Biology».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Dr. Schneider αναφέρθηκε στη σημασία που έχει για την Ιατρική η ανάλυση και η τρισδιάστατη (3D) απεικόνιση της κατασκευής του DNA και των πρωτεϊνών που αυτό κωδικοποιεί, τόσο του ανθρώπου όσο και των παρασιτικών μικροοργανισμών. Παρουσίασε εντυπωσιακές φωτογραφίες και βίντεο προσομοίωσης της λειτουργίας σημαντικών, για τη ζωή μας, πρωτεϊνικών μορίων (πρωτεόσωμα, RNA πολυμεράση, μυοσφαιρίνη) καθώς και την σχετική τεχνολογία που χρησιμοποιείται.

Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήματα στον Dr. Schneider μέσω skype και twitter.

Το αίτημα για τη διαδικτυακή θέση (virtual seat) και την ζωντανή σύνδεση του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με την Χαϊδελβέργη,  πραγματοποίησε ο βιολόγος κ. Στέλιος Αναστασόπουλος. Στη διάλεξη συμμετείχαν σαράντα (40) σχολεία από όλη την Ευρώπη, εκ των οποίων τρία (3) τουλάχιστον από την Ελλάδα.

Το 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας αφιερώνει τη σύνδεση αυτή στη μνήμη του πρωτοπόρου Έλληνα βιολόγου Φώτη Καφάτου που έφυγε πρόσφατα (στις 18/11/2017) σε ηλικία 70 ετών. Ο Φώτης Κάφατος διετέλεσε επί 12 χρόνια γενικός διευθυντής του EMBL (1993 – 2005).

Μπορείτε να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου εδώ.

Η απάντηση των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών στην συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου, που αφορά το σχέδιο  για το "Νέο Λυκειο".

Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.

24 Νοεμβρίου 2017

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο του εορτασμού των 180 χρόνων από τη δημιουργία του καθιερώνει Ημέρα «Ανοικτών Πυλών» για την επίσκεψη μαθητών και μαθητριών Λυκείου στις Σχολές και στα Τμήματα του Πανεπιστημίου. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ενημέρωση των μαθητών/τριών για το αντικείμενο σπουδών που τους ενδιαφέρει και η ξενάγησή τους στους πανεπιστημιακούς χώρους.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.

 

Επιστολή διαμαρτυρίας των επιστημονικών ενώσεων των φυσικών επιστημών για τις προτεινόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.

 

Κοινοποιούμε την επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλαν στον πρωθυπουργό οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών και αφορά τις προτεινόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
σας κοινοποιούμε ανακοίνωση της ομάδας αναπληρωτών Βιολόγων που αφορά τις ανακοινώσεις του ΥΠΠΕΘ για τις αλλαγές στο Λύκειο.

Θέσεις Εκπαίδευσης

θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Έμμισθη θέση μεταδιδάκτορα στα πλαίσια της προκήρυξης «Υποστήριξη νέων Ερευνητών» (ΕΔΒΜ34) στο εργαστήριο Μικροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ για άμεση πρόσληψη. Η θέση είναι διάρκειας 15 μηνών στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος, αλλά η απασχόληση δύναται να συνεχιστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων. Τα ζητούμενα προσόντα είναι: πτυχίο (χημικού,...

Θέσεις Εργασίας

θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

Ζητείται βιολόγος από εργαστήριο Γενετικής στην Αθήνα. Η εμπειρία στην κυτταρογενετική ανάλυση θεωρείται απαραίτητη. Αποστολή βιογραφικών στο mail cytogeneticviografika@gmail.com

Επιμορφώσεις

Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

13 Φεβρουαρίου 2018
Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χημείας (2004) καθηγητής Βιοχημείας Aaron Ciechanover, καλεσμένος του καθηγητή και δ/ντή του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας, BiHELab (http://bihelab.di.ionio.gr/) του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, Παναγιώτη Βλάμου, θα δώσει για πρώτη φορά ανοικτή διάλεξη για το κοινό με τίτλο: “The Personalized Medicine Revolution: Are We Going...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2