Ενδεικτικές απαντήσεις σε Βιολογία Προσανατολισμού & Γενικής Παιδείας από την ΠΕΒ στην τηλεόραση της ΕΡΤ

Οι προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού και Γενικής Παιδείας από την Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2017. Καλεσμένη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ η συνάδελφος κα. Αμαλία Φλωρίου.

 

Βιολογία Γενικής Παιδείας: Θέματα και Απαντήσεις, Πανελλαδικές 2017

Σήμερα Παρασκευή 16/6/2017 πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας σε Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τα θέματα και τις προτεινόμενες απαντήσεις της Επιτροπής Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων.

Τα θέματα ήταν σαφή, βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας . Μπορείτε να διαβάσετε το σχόλιο της Ένωσης εδώ.

Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις
Εσπερινό Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις

 

Μάνατζμεντ παντού, αλλά όχι Βιολογία

Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα Καθημερινή (29/4/11) το εύλογο άρθρο του κου Ν. Ξυδάκη για το πρόγραμμα διδασκόμενων μαθημάτων στο υπό διαμόρφωση Νέο Λύκειο.

Το πρόγραμμα διδασκομένων μαθημάτων στο υπό διαρκή μεταρρύθμιση λύκειο, όπως έχει γίνει γνωστό, μάς βάζει σε σκέψεις για τη δυναμική της πολύπαθης αυτής σχολικής βαθμίδας. Κατά κοινή ομολογία, το λύκειο αντί να αποτελεί την κορωνίδα της γενικής παιδείας, έχει καταντήσει ένας διάδρομος χωρίς δική του αξία, ένα πέρασμα με απόληξη τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ήδη προβληματικά και ανεπαρκή κι αυτά.

Αντί ο έφηβος μαθητής να ολοκληρώνει τις εγκύκλιες σπουδές του και να αποκτά ουσιαστική γνωριμία με τις επιστήμες και τα γράμματα, εξαναγκάζεται να επιλέξει «κατεύθυνση, και να πέσει με τα μούτρα στα φροντιστήρια και στο εστιασμένο διάβασμα της εξεταστέας ύλης.

Αντί να μαθαίνει, αποστηθίζει και εξετάζεται. Το νέο λύκειο φαίνεται ότι δεν καταφέρνει να θεραπεύσει αυτήν τη μονομέρεια. Πάλι στη Β΄ Λυκείου οι 16χρονοι καλούνται να επιλέξουν «κατεύθυνση», θετική ή θεωρητική, και στη Γ΄ Λυκείου επιλέγουν επιπλέον και τεχνολογική. Ουδέν καταστροφικό μέχρι στιγμής. Τα αλλόκοτα αρχίζουν με το μενού μαθημάτων. Στο νεωτεριστικό λυκειακό μείγμα Δανίας Νότου - Φινλανδίας - ΜΒΑ προκρίθηκαν ως υποχρεωτικά μαθήματα και για τις δύο βασικές κατευθύνσεις οι Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης και το Πρότζεκτ-Ερευνητική Εργασία. Αντιθέτως, δεν κρίθηκαν απολύτως αναγκαία τα μαθήματα της Βιολογίας και της Πληροφορικής· ο μαθητής Β΄ Λυκείου καλείται να επιλέξει ένα μόνο εκ των δύο. Αν διδαχθεί Βιολογία, χάνει την Πληροφορική, και αντιστρόφως. Είναι σαφές ότι για το νέο λύκειο το Μάνατζμεντ και το Πρότζεκτ κρίθηκαν υπέρτερα και πιο αναγκαία από τη Βιολογία και την Επιστήμη των Υπολογιστών. Εντούτοις, ο οιοσδήποτε έχει στοιχειώδη σχέση με την εποχή, γνωρίζει ότι οι επιστήμες που εκτοξεύθηκαν στα τέλη του 20ού αιώνα και αυτές που πρόκειται αναμφίβολα να κυριαρχήσουν και στον 21ο αι. είναι η Βιολογία και η Πληροφορική. Και όχι βέβαια μόνο ως επιστημονικά - επαγγελματικά πεδία, αλλά ως γνωστικές περιοχές άμεσα συνυφασμένες με την καθημερινή ζωή, με το περιβάλλον, με την αναδιαμορφούμενη ηθική, με την επικοινωνία, με κάθε μορφή εργασίας και κοινωνικής σχέσης.

Με ποια λογική άρα το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει το λύκειο του 21ου αιώνα, συρρικνώνοντας ή και εξαφανίζοντας τη διδασκαλία των κατ’ εξοχήν επιστημών του καιρού μας; Μπορώ να φανταστώ τη χρησιμότητα της εκπαίδευσης στην έρευνα και τις μεθόδους της, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ τη σημασία της διδασκαλίας Μάνατζμεντ (και έτσι όπως διδάσκεται…) στον σχηματισμό μιας εγκύκλιας μόρφωσης. Και ήδη μπορώ να φανταστώ 18χρονο απόφοιτο λυκείου που δεν θα έχει ακούσει το όνομα του Δαρβίνου και τη θεωρία της εξέλιξης ή, αντιστοίχως, δεν θα υποψιάζεται καν πώς τα Μαθηματικά, η Λογική και οι γλωσσικές δομές βρίσκονται στον πυρήνα του λάπτοπ, του κινητού του ή του πλεϊστέισον, δηλαδή της καθημερινότητάς του. Πάλι ημιμαθείς «πτυχιούχους» ετοιμάζουμε.

Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή

Βιολογία Προσανατολισμού: Θέματα και Απαντήσεις, Πανελλαδικές 2017

Σήμερα Παρασκευή 16/6/2017 πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού σε Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τα θέματα και τις προτεινόμενες απαντήσεις της Επιτροπής Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων.

Τα θέματα ήταν σαφή, μα απαιτούσαν χρόνο για την επεξεργασία των απαντήσεων. Μπορείτε να διαβάσετε το σχόλιο της Ένωσης εδώ.

 

Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις
Εσπερινό Γενικό Λύκειο Θέματα Προτεινόμενες Απαντήσεις

 

Κοινή ανακοίνωση Π.Ε.Β. - Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κοινή ανακοίνωση για το Νέο Λύκειο

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.) και η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), εκφράζουν από κοινού την έντονη διαμαρτυρία τους για τη θέση που επιφυλάσσει στις δύο επιστήμες αιχμής, τη Βιολογία και την Πληροφορική, το σχέδιο για το «Νέο Λύκειο».

Σε μια εποχή που οι δύο αυτές επιστήμες βρίσκονται σε φάση συνε-χούς και ραγδαίας ανάπτυξής τους, παράγοντας συνεχώς νέες γνώσεις και τεχνολογίες που αλλάζουν άρδην την καθημερινότητα του ανθρώπου με τις διευρυνόμενες εφαρμογές τους, η θέση τους στο προτεινόμενο Λυκειακό πρόγραμμα είναι υποβαθμισμένη.

Η «συνάθροιση» των δύο διδακτικών αντικειμένων σε ένα ζεύγος αλληλοαποκλειόμενων μαθημάτων στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου της Α’ κατεύθυνσης (Θετικής), είναι ένα τελείως αντιπαιδαγωγικό μέτρο. Οι μαθητές θα αναγκάζονται να επιλέξουν και να διδαχθούν μόνο μία από τις δύο επιστήμες και θα στερούνται έτσι τις βασικές και θεμελιώδεις γνώσεις που θα τους πρόσφερε και η διδασκαλία της άλλης.

Είναι επίσης έξω από κάθε δεοντολογία οι μαθητές μόλις τελειώνουν την Α’ Λυκείου να καλούνται να επιλέξουν ουσιαστικά την ανώτατη σχολή που τους ενδιαφέρει, ώστε να πάρουν και το ανάλογο μάθημα και αυτό να συμβαίνει μόνο για αυτά τα διδακτικά αντικείμενα, ενώ όλα τα άλλα μαθήματα του Νέου Λυκείου θα έχουν, σωστά, διακριτή και μοναδική θέση.

Οι δύο Ενώσεις εκφράζουν την κοινή τους θέληση να αγωνιστούν δυναμικά και σε όλα τα επίπεδα, ώστε τα μαθήματα της Βιολογίας και της Πληροφορικής να βρουν τη θέση που τους αρμόζει στο Νέο Λύκειο, θέση που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης των μαθητών μας στη σύγχρονη κοινωνία.

Θέσεις Εκπαίδευσης

Παράταση προθεσμίας υποβολής Αιτήσεων για το Π.Μ.Σ. "Οικολογία κα...

21 Ιουνίου 2017
Παράταση προθεσμίας υποβολής Αιτήσεων για το Π.Μ.Σ. "Οικολογία και Διαχείριση Βιοποικιλότητας"

Δόθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Οικολογία και Διαχείριση Βιοποικιλότητας", μέχρι τις 31 Ιουλίου 2017. Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με το συγκεκριμένο Π.Μ.Σ. του ΕΚΠΑ, που θα λειτουργήσει για πρώτη φορά το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, ανατρέξτε σε προηγούμενο άρθρο της ιστοσελίδας μας.

Θέσεις Εργασίας

Wildlife Hazard Management Officer στην Fraport

20 Ιουνίου 2017
Wildlife Hazard Management Officer στην Fraport

Διαθέσιμη θέση εργασίας Wildlife Hazard Management Officer στον τομέα Safety and Performance της εταιρείας Fraport. Για αποστολή Βιογραφικού ακολουθήστε το σύνδεσμο της εταιρείας.

Επιμορφώσεις

Εκδηλώσεις Επιστήμης & Τεχνολογίας με αφορμή το Θερινό Ηλιοστάσιο...

13 Ιουνίου 2017
Εκδηλώσεις Επιστήμης & Τεχνολογίας με αφορμή το Θερινό Ηλιοστάσιο στο Ιδρυμα Ευγενίδου

Συνάντηση Επιστήμης και Τεχνολογίας, που για 6η συνεχή χρονιά διοργανώνουν οι βιβλιοθήκες του Ιδρύματος Ευγενίδου, του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), του Δήμου Καλλιθέας, του Δήμου Π. Φαλήρου, καθώς επίσης οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες του Παντείου και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Ιουνίου 2017. Σε δύο δωρεάν προβολές...