Σαράντα (40) περίπου μαθητές της Γ’ τάξης του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην διαδικτυακή διάλεξη, μέσω portal, που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Κέντρο Μοριακής Βιολογίας (European Molecular Biology Laboratory – EMBL) την Παρασκευή 01/12 και 11.30 πμ ώρα Ελλάδας.

Το ΕΜΒL ιδρύθηκε το 1975, έχει έδρα την Χαϊδελβέργη και διατηρεί ερευνητικά κέντρα στο Αμβούργο που είναι η έδρα της Δομικής Βιολογίας, την Γκρενόμπλ, το Μοντεροτόντο και στο Cambridge.

Την διάλεξη παρουσίασε ο Καθηγητής Dr. Thomas R. Schneider και είχε θέμα τη συνεισφορά της Tεχνολογίας στη Δομική Βιολογία: «Seeing is Believing – How Technology enables Structural Biology».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Dr. Schneider αναφέρθηκε στη σημασία που έχει για την Ιατρική η ανάλυση και η τρισδιάστατη (3D) απεικόνιση της κατασκευής του DNA και των πρωτεϊνών που αυτό κωδικοποιεί, τόσο του ανθρώπου όσο και των παρασιτικών μικροοργανισμών. Παρουσίασε εντυπωσιακές φωτογραφίες και βίντεο προσομοίωσης της λειτουργίας σημαντικών, για τη ζωή μας, πρωτεϊνικών μορίων (πρωτεόσωμα, RNA πολυμεράση, μυοσφαιρίνη) καθώς και την σχετική τεχνολογία που χρησιμοποιείται.

Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήματα στον Dr. Schneider μέσω skype και twitter.

Το αίτημα για τη διαδικτυακή θέση (virtual seat) και την ζωντανή σύνδεση του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με την Χαϊδελβέργη,  πραγματοποίησε ο βιολόγος κ. Στέλιος Αναστασόπουλος. Στη διάλεξη συμμετείχαν σαράντα (40) σχολεία από όλη την Ευρώπη, εκ των οποίων τρία (3) τουλάχιστον από την Ελλάδα.

Το 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας αφιερώνει τη σύνδεση αυτή στη μνήμη του πρωτοπόρου Έλληνα βιολόγου Φώτη Καφάτου που έφυγε πρόσφατα (στις 18/11/2017) σε ηλικία 70 ετών. Ο Φώτης Κάφατος διετέλεσε επί 12 χρόνια γενικός διευθυντής του EMBL (1993 – 2005).

Μπορείτε να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου εδώ.

Η απάντηση των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών στην συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου, που αφορά το σχέδιο  για το "Νέο Λυκειο".

Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.

24 Νοεμβρίου 2017

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο του εορτασμού των 180 χρόνων από τη δημιουργία του καθιερώνει Ημέρα «Ανοικτών Πυλών» για την επίσκεψη μαθητών και μαθητριών Λυκείου στις Σχολές και στα Τμήματα του Πανεπιστημίου. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ενημέρωση των μαθητών/τριών για το αντικείμενο σπουδών που τους ενδιαφέρει και η ξενάγησή τους στους πανεπιστημιακούς χώρους.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.

 

Επιστολή διαμαρτυρίας των επιστημονικών ενώσεων των φυσικών επιστημών για τις προτεινόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.

 

Κοινοποιούμε την επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλαν στον πρωθυπουργό οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών και αφορά τις προτεινόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
σας κοινοποιούμε ανακοίνωση της ομάδας αναπληρωτών Βιολόγων που αφορά τις ανακοινώσεις του ΥΠΠΕΘ για τις αλλαγές στο Λύκειο.

Θέσεις Εκπαίδευσης

6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

11 Απριλίου 2018
6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

Στα πλαίσια της Ελληνο-Γερμανικής Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου της Εσσης-Ιατρική Σχολή (Καθ. Γ. Ηλιάκης) του Τομέα Φυσικής-Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, ΕΜΠ (Αναπλ. Καθ. Α. Γεωργακίλας) και του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ (Καθ. Κ. Βοργιάς) υπάρχει η δυνατότητα 6μηνης εκπαίδευσης στο Εργαστήριο του κ. Ηλιάκη με κάλυψη όλων των...

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας σε εταιρεία

24 Απριλίου 2018
Θέση εργασίας σε εταιρεία

Εταιρεία, που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας, επιθυμεί να εντάξει ένα επιπλέον άτομο στο δυναμικό της. Δείτε τη σχετική αγγελία.

Επιμορφώσεις

"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος"

23 Απριλίου 2018
"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος"

Έκθεση με τίτλο "Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος", στο μουσείο Γ. Γουναρόπουλου. Δείτε το Δελτίο Τύπου για περισσότερες πληροφορίες. Ένα έργο της έκθεσης, που ανήκει στην εικαστικό Αντωνία Παπατζανάκη και που παραπέμπει στο βιοφωσφορισμό του πλαγκτού, μπορείτε να το δείτε εδώ . Για να διαβάσετε την Πρόσκληση του μουσείου Γ....

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2