Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων, που αφορά την εγκύκλιο 111364/Ε2/3-7-2018 του ΥΠΠΕΘ με θέμα την ρύθμιση της υπεραριθμίας στον κλάδο ΠΕ04. Έγγραφο διαμαρτυρίας.

Σήμερα ημέρα Τρίτη 19 Ιουνίου 2018, οι μαθητές της Γ΄Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου που αφορούν στα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας.

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου που αφορούν στα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού.

Σημαντική διάκριση του 4ου ΓΕΛ στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU - ARCTIC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Συμμετείχαν με 8 εργασίες, από τις οποίες επιλέχθηκαν οι 2 στις 6 καλύτερες. Οι 6 νικητές - από Ελλάδα, Ισπανία και Πολωνία - μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές θα πάνε τον Αύγουστο σε 10ημερη ερευνητική αποστολή στον αρκτικό κύκλο (Spitsbergen ή Finnmark). 

Δείτε το Δελτίο Τύπου του σχολείου για την επιτυχία του και στον φετεινό ευρωπαϊκό διαγωνισμό.

Σήμερα ημέρα Τρίτη 19 Ιουνίου 2018, οι μαθητές της Γ΄Τάξης των Ημερησίων Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου που αφορούν στα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας.

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου που αφορούν στα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού.

Σαράντα (40) περίπου μαθητές της Γ’ τάξης του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην διαδικτυακή διάλεξη, μέσω portal, που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Κέντρο Μοριακής Βιολογίας (European Molecular Biology Laboratory – EMBL) την Παρασκευή 01/12 και 11.30 πμ ώρα Ελλάδας.

Το ΕΜΒL ιδρύθηκε το 1975, έχει έδρα την Χαϊδελβέργη και διατηρεί ερευνητικά κέντρα στο Αμβούργο που είναι η έδρα της Δομικής Βιολογίας, την Γκρενόμπλ, το Μοντεροτόντο και στο Cambridge.

Την διάλεξη παρουσίασε ο Καθηγητής Dr. Thomas R. Schneider και είχε θέμα τη συνεισφορά της Tεχνολογίας στη Δομική Βιολογία: «Seeing is Believing – How Technology enables Structural Biology».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Dr. Schneider αναφέρθηκε στη σημασία που έχει για την Ιατρική η ανάλυση και η τρισδιάστατη (3D) απεικόνιση της κατασκευής του DNA και των πρωτεϊνών που αυτό κωδικοποιεί, τόσο του ανθρώπου όσο και των παρασιτικών μικροοργανισμών. Παρουσίασε εντυπωσιακές φωτογραφίες και βίντεο προσομοίωσης της λειτουργίας σημαντικών, για τη ζωή μας, πρωτεϊνικών μορίων (πρωτεόσωμα, RNA πολυμεράση, μυοσφαιρίνη) καθώς και την σχετική τεχνολογία που χρησιμοποιείται.

Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήματα στον Dr. Schneider μέσω skype και twitter.

Το αίτημα για τη διαδικτυακή θέση (virtual seat) και την ζωντανή σύνδεση του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με την Χαϊδελβέργη,  πραγματοποίησε ο βιολόγος κ. Στέλιος Αναστασόπουλος. Στη διάλεξη συμμετείχαν σαράντα (40) σχολεία από όλη την Ευρώπη, εκ των οποίων τρία (3) τουλάχιστον από την Ελλάδα.

Το 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας αφιερώνει τη σύνδεση αυτή στη μνήμη του πρωτοπόρου Έλληνα βιολόγου Φώτη Καφάτου που έφυγε πρόσφατα (στις 18/11/2017) σε ηλικία 70 ετών. Ο Φώτης Κάφατος διετέλεσε επί 12 χρόνια γενικός διευθυντής του EMBL (1993 – 2005).

Μπορείτε να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου εδώ.

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΕΚΠΑ και ΕΚΕΒΕ Φλέμιγκ - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ΔΠΜΣ ''Μορι...

08 Αυγούστου 2018
ΕΚΠΑ και ΕΚΕΒΕ Φλέμιγκ - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ΔΠΜΣ ''Μοριακή Βιοϊατρική''

Η Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμιγκ» αναγγέλλουν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για φοίτηση στο Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) στη «Μοριακή Βιοϊατρική: Μηχανισμοί Ασθενειών, Μοριακές και Κυτταρικές θεραπείες και Βιοκαινοτομία», διάρκειας τεσσάρων ακαδημαϊκών εξαμήνων (120 ECTS). Περισσότερες πληροφορίες εδώ. Η...

Θέσεις Εργασίας

ΕΚΕΒΕ Φλέμιγκ - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

06 Αυγούστου 2018
ΕΚΕΒΕ Φλέμιγκ - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Πλήρωση τριών (3) θέσεων έκτακτου προσωπικού/Βιοεπιστημόνων στο πλαίσιο της Δράσης "Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ" στο Ε.ΚΕ.Β.Ε. «Αλ. Φλέμιγκ» (Κωδ. θέσης 201807EDK_VA). Περισσότερες πληροφορίες στην Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Επιμορφώσεις

Ολοκλήρωση 4ου Συμποσίου NGS

20 Ιουλίου 2018
Ολοκλήρωση 4ου Συμποσίου NGS

Στις 7 Ιουλίου 2018 ολοκληρώθηκε επιτυχώς, το 4ο Εκπαιδευτικό συμπόσιο: «Αλληλούχιση DNA νέας γενιάς (NGS)» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία της ΠΕΒ με το τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ. Το Δελτίο Τύπου.

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2