Το 2009 συμπληρώνονται 200 χρόνια από την γέννηση του Δαρβίνου και 150 χρόνια από την έκδοση του βιβλίου του για την «Καταγωγή των Ειδών», που αποτέλεσε ένα μοναδικό επιστημονικό επίτευγμα που επηρέασε την ιστορία του πολιτισμού μας. Η «θεωρία» της εξέλιξης, από την πρώτη μέρα της δημοσιοποίησής της, συντάραξε όλη την ανθρωπότητα μιας και άλλαξε τις αντιλήψεις περί του αμετάβλητου των οργανισμών και της πρόσφατης δημιουργίας του κόσμου, θεμελιώνοντας επιστημονικά μια νέα κοσμοθεωρία περί προέλευσης, εξέλιξης και συνέχειας της ζωής. Πρόσθετα, εδραιώθηκε η άρρηκτη και συνεχής σχέση «διαλόγου» του έμβιου με τον άβιο κόσμο, έναν «διάλογο» που επικαιροποιείται ιδιαίτερα στις μέρες μας (με εξαιρετικά δυσοίωνες προβλέψεις).

Η Δαρβινική «θεωρία» επέφερε ριζικές αλλαγές συνολικά στην επιστημονική σκέψη, επηρεάζοντας όχι μόνο την Βιολογία – της οποίας αποτέλεσε την κύρια ενοποιητική της θεωρία- αλλά το σύνολο σχεδόν των Επιστημών και Τεχνών. Έννοιες, όπως Εξέλιξη, Φυσική Επιλογή, Μεταλλαγή, Προσαρμογή, Αγώνας για επιβίωση, κ.α. έχουν μπει στην καθημερινή μας επικοινωνία και μας απασχολούν στην προσπάθεια για να βελτιώσουμε την καθημερινή μας διαβίωση Σήμερα η εξελικτική λογική, επιστημονικά τεκμηριωμένη από την σύγχρονη βιολογία αλλά καιαπό άλλες επιστήμες, διαπερνά κάθε φαινόμενο της ζωής και «τίποτα πλέον δεν είναι κατανοητό στην ζωή παρά μόνο κάτω από το φως της εξέλιξης» θα λέγαμε παραφράζοντας την ρήση του Theodosius Dobzhanky «Nothing in biology makes sense exept in the light of evolution».

Προσφέροντας απαντήσεις σε αιώνια ερωτήματα του ανθρώπου για την ζωή και τις σχέσεις του με το περιβάλλον, η εξελικτική λογική συνέβαλλε –κατά μοναδικό στην ιστορία μας τρόπο- στην εκκοσμίκευση της επιστημονικής σκέψης και στον επιστημονικό εγγραμματισμό κάθε πολίτη. Ζούμε σε μια εποχή σαρωτικής εξελικτικής αλλαγής στον ανθρώπινο πληθυσμό, στην βιοποικιλότητα, στις γεωλογικές, γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες, στις οικολογικές, κοινωνικές και πολιτισμικές ισορροπίες. Οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον του ανθρώπου αλλά και πολλών άλλων ειδών. είναι ιδιαίτερα δυσμενείς και κύριος υπεύθυνος είναι ο άνθρωπος και η αδυναμία του να κατανοήσει τόσο την αρνητική επίδραση των προτύπων ανάπτυξης και ζωής που έχει υιοθετήσει έως τώρα όσο και την σημαντικότητα της μη διατάραξης των ισορροπιών στο περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζει.

Σήμερα, διανύουμε μία περίοδο αναθεωρήσεων του τρόπου ζωής και των προτύπων και αξιών που διέπουν την κοινωνία μας και τον σχεδιασμό για την ανάπτυξή της. Η θεώρηση και ο σχεδιασμός όλων αυτών με βάση την εξελικτική λογική συνιστά ένα βασικό εργαλείο για την μελλοντική ανάπτυξη των κοινωνιών. Με αυτές τις παραδοχές η παρούσα ανακοίνωση αποτελεί ένα «χαιρετισμό» στην διπλή επέτειο του 2009, αλλά συνάμα αποτελεί κατάθεση της ένστασής μας για την, τουλάχιστον, υποβαθμισμένη διδασκαλία της εξέλιξης αλλά και γενικότερα των βιολογικών επιστημών στο ελληνικό σχολείο.

Η διδασκαλία της Εξέλιξης δεν υφίσταται στην λυκειακή βαθμίδα, εφόσον το σχετικό κεφάλαιο στην Γ Λυκείου ΓΠ δεν περιλαμβάνεται στην εξεταζόμενη ύλη, ρύθμιση που έγινε τα τελευταία χρόνια. Στο Γυμνάσιο διδάσκεται ως αυτοτελές κεφάλαιο στην Γ Γυμνασίου όμως η θέση του στην διάρθρωση της ύλης δεν επιτρέπει - στην πραγματικότητα του σημερινού σχολείου - την διδασκαλία της σε μεγάλη μερίδα μαθητών.

Αυτό, επιπρόσθετα, δεν διευκολύνει την ουσιαστική κατανόηση των όποιων αναφορών για τις εξελικτικέ διαδικασίες υπάρχουν στα βιβλία Η απρόσκοπτη και με εννοιολογική συνέχεια και αυξανόμενη πολυπλοκότητα της διδασκαλίας της Βιολογίας στη Μ.Ε. υπό το πρίσμα της εξέλιξης, θεωρούμε, ότι είναι απαραίτητη, ώστε να υπηρετεί την δυνατότητα των αυριανών πολιτών να κρίνουν και να αποφασίζουν για ποικιλία θεμάτων που άπτονται της ζωής τους και την λειτουργικότητα της κοινωνίας μας, ακολουθώντας και την διεθνή πραγματικότητα. Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι, η εκπαίδευση με βάση την Εξέλιξη και η εγκαθίδρυση της εξελικτικής σκέψης, δίνει την σωστή διάσταση στην διδασκαλία της Βιολογίας , για την κατανόηση και την ερμηνεία των φαινομένων της ζωής. Προσφέρει στον μαθητή και αυριανό πολίτη ένα επιστημονικό εργαλείο για την ερμηνεία και την κατανόηση του κόσμου που τον περιβάλλει δίνοντας του την δυνατότητα να ερμηνεύσει – και κατ’ επέκταση να σεβαστεί – την ζωή και την οικολογική ισορροπία.

Η επικαιροποίηση και η αναπροσαρμογή του προγράμματος σπουδών, συνεπώς και του ωρολογίου προγράμματος στα σχολεία, προς αυτή την κατεύθυνση, αποτελεί κύριο στόχο και εύλογο αίτημα μας. Στο 2009, στη παγκόσμια γιορτή για την γέννηση του Κ Δαρβίνου και της θεωρίας του, διεκδικούμε την ενεργό συμμετοχή της χώρας μας η οποία - απαλλαγμένη από αναχρονιστικές ρυθμίσεις- πρέπει να συμμετάσχει ισότιμα στο παγκόσμιο επιστημονικό γίγνεσθαι.

Το ΔΣ της ΠΕΒ

Αρ. Πρωτ.: Β 487    Αθήνα, 6/5/2009

Πανελλήνια Ένωση  Βιοεπιστημόνων

Προς: κ. Σπηλιωτόπουλο Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Κοιν: 1. κ. Α. Λυκουρέντζο ,Υφυπουργό Ε.Π.Θ.

2. κ. Ν. Γκοτσοπούλου, Γ.Γ. ΥΠ.Ε.Π.Θ.

3. κ. Γ. Γούση, Ειδ. Γραμ. ΥΠ.Ε.Π.Θ.   Διεύθυνση  Σπουδών Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης ΥΠ.Ε.Π.Θ 

4. κ. Σ. Γκλαβά , Πρόεδρο Π.Ι.

5. κ. Β. Περάκη Τμήμα Βιολογίας Π.Ι.

6. κ. Γ. Μπαμπινιώτη, Πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ)


ΘΕΜΑ: Συνάντηση της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων με τον Υπουργό Παιδείας 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, 

Γνωρίζοντας ότι ο κοινός μας στόχος είναι η αναβάθμιση του επιπέδου της παρεχόμενης γνώσης στην β΄ βάθμια εκπαίδευση αλλά και τις διαδικασίες που έχετε προς τούτο δρομολογήσει, παρακαλούμε, να ορίσετε το συντομότερο δυνατό μία συνάντηση μαζί σας, για να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας, σχετικά με τη διδασκαλία των βιολογικών αντικειμένων στο ελληνικό σχολείο.

Στο επισυναπτόμενο έγγραφο, αναφερόμαστε  συνοπτικά στα υφιστάμενα προβλήματα και καταθέτουμε κάποιες προτάσεις, αποτέλεσμα μακροχρόνιας μελέτης και αναλυτικής συζήτησης.  

Πεπεισμένοι ότι, οι επισημάνσεις και προτάσεις μας θα τύχουν της προσοχής σας και εν αναμονή της συνάντησης μας, 

Συνημμένα: 2 σελίδες 


Με τιμή,  

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Π.Ε.Β.                                                      Η Γεν. Γραμματέας 



Μ. Παπαδάκης                                                                  Σ. Πλατανιστιώτη 

 
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 


Α. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ:

Με δεδομένο ότι το γνωστικό αντικείμενο των Βιολογικών Επιστημών, αφορά καθοριστικές παραμέτρους της ζωής του κάθε σύγχρονου Ευρωπαίου ή μη πολίτη, διαπιστώνουμε , ότι στην Ελληνική σχολική πραγματικότητα συμβαίνει:
1. Ένα ποσοστό που προσεγγίζει το 20%, των απόφοιτων των Ελληνικών Λυκείων, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ δηλαδή, αποφοιτούν χωρίς να έχουν διδαχθεί - στο σύνολο τους- ούτε λέξη από μαθήματα βιολογικού τομέα, ως μάθημα γενικής παιδείας. Το γεγονός έχει προφανείς συνέπειες για χιλιάδες πολίτες.

Η ανάθεση διδασκαλίας των βιολογικών αντικειμένων «ειδικότητας» (όπως Βιολογία, Βιοχημεία, Κλινική Χημεία κ.ά.) στα ΕΠΑΛ γίνεται πρωτίστως σε διδάσκοντες άλλων ειδικοτήτων και όχι βιολόγους και γενικότερα βιοεπιστήμονες, με αναντίρρητα μειωμένα προσόντα. Οι επιπτώσεις είναι σαφείς στη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

2. Οι μαθητές των ελληνικών σχολείων, στο σύνολο τους, ολοκληρώνουν τη βασική και τη λυκειακή εκπαίδευση και με εξαίρεση κάποια ελάχιστα στοιχεία στην α΄ γυμνασίου δε διδάσκονται, πρακτικά, τίποτα για τη δομή και τη λειτουργία του ανθρώπινου σώματος.
3. Στην εποχή της καλπάζουσας – σύμφωνα με τις στατιστικές- αύξησης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων στις νεαρές ηλικίες και στην εποχή της υπογονιμότητας για τη χώρα μας, ο Έλληνας έφηβος στερείται της όποιας θεσμοθετημένης και υπεύθυνης σχετικής ενημέρωσης, με αποτέλεσμα οι πηγές πληροφόρησης του να είναι οι γνωστές στρεβλές και συχνά καταστροφικές.
4. Η εξελικτική θεωρία- δηλαδή η ενοποιητική θεωρία όλων των τομέων των Βιολογικών Επιστημών- είναι, πρακτικά, εξοβελισμένη από τη σχολική διδακτική πράξη. Αυτό το καταπληκτικό εργαλείο σκέψης και προσέγγισης μιας πλειάδας φαινομένων διαφορετικών επιστημονικών τομέων «κρύβεται» από τους εφήβους – μαθητές των ελληνικών λυκείων.
5. Το «μονόωρο» μάθημα  είναι  διαπιστωμένα απαξιωμένο και αναποτελεσματικό μάθημα. Τα διδασκόμενα στο γεν.  λύκειο βιολογικά αντικείμενα έχουν την πρωτοκαθεδρία στα «μονόωρα» μαθήματα , σε σχέση με όλα τα άλλα διδασκόμενα αντικείμενα: Η «Βιολογία Γ. Π.» τόσο στη β΄, όσο και στη γ΄ λυκείου είναι «μονόωρα» μαθήματα.
6. Η ασυνέχεια στη διδασκαλία ενός θεματικού αντικειμένου και η έλλειψη προαπαιτούμενων γνώσεων αποτελούν, διαπιστωμένα, παράγοντες ουσιαστικής αναποτελεσματικότητας της διδακτικής πράξης. Αυτά ισχύουν κυρίαρχα για τα βιολογικά αντικείμενα στο σχολείο.
7. Ο αυριανός πολίτης της χώρας μας πρέπει να έχει μια εμπεδωμένη βασική γνώση καταστάσεων και  φαινομένων που με αποφασιστικό τρόπο επηρεάζουν όλο και πιο βαθειά τη ζωή του, όπως μια πλειάδα διαφορετικών εκφάνσεων των βιολογικών επιστημών σήμερα. Είναι ανεπίτρεπτο να του στερούνται στο βωμό συντεχνιακών μικροσυμφερόντων!

Είναι άραγε τυχαίο ότι στον προηγούμενο παγκόσμιο διαγωνισμό PISA το 60% των ερωτήσεων του τομέα των Επιστημών της Φύσης (Φυσικές Επιστήμες) αφορούσαν Βιολογία; Είναι άραγε τυχαίο ότι πανευρωπαϊκά  έχουν αναδιαρθρωθεί ή αναδιαρθρώνονται τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας στο σχολείο υπέρ των Βιολογικών Επιστημών;

8. Προκαλεί τουλάχιστον αμηχανία το γεγονός ότι καλούνται να …διδάξουν  βιολογικά αντικείμενα, όπως Μοριακή Βιολογία, Ανοσολογία και  Κυτταρική Βιολογία εκπαιδευτικοί, κατά τα άλλα άξιοι, οι οποίοι όμως δεν έχουν δεχτεί την όποια ΕΠΑΡΚΗ σχετική πανεπιστημιακή εκπαίδευση ή ακόμα χειρότερα δεν έχουν δεχτεί την όποια σχετική πανεπιστημιακή εκπαίδευση και οι γνώσεις τους περιορίζονται σε αυτά που… ως μαθητές διδάχτηκαν, αν ποτέ διδάχτηκαν κάτι σχετικό.
9. Η ποσόστωση των θέσεων που προκηρύσσονται  μέσω ΑΣΕΠ είναι κατάφωρα σε βάρος των Βιολόγων, ενώ δεν περιλαμβάνεται το σύνολο των  υπόλοιπων Βιοεπιστημόνων.

Πεποίθηση μας είναι ότι  απαιτείται αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της διδασκαλίας όλων των αντικειμένων των Επιστημών της Φύσης (Φυσικές Επιστήμες)  και όχι μόνο των βιολογικών αντικειμένων.
 
 
 
Β. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

Οι απαιτούμενες αλλαγές, λοιπόν, και υπερώριμες είναι και σχεδόν δεδομένες, όπως:

  • Άμεση εισαγωγή της διδασκαλίας βιολογικών μαθημάτων στην Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση, ως μαθήματα Γεν. Παιδείας. Ανάθεση της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων σε Βιοεπιστήμονες. Ως τέτοιοι νοούνται, φυσικά, οι απόφοιτοι των τμημάτων Βιολογίας των Πανεπιστημίων της χώρας, του τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), του τμήματος Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), του τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής (Πανεπιστήμιο Θράκης) και των ισότιμων με τα προηγούμενα πανεπιστημιακών τμημάτων της αλλοδαπής.
  • Κατάργηση των «μονόωρων» μαθημάτων.
  • Εισαγωγή του μαθήματος «Βιολογία Ανθρώπου» ως μάθημα Γεν. Παιδείας, με στοιχεία  αγωγής υγείας στη β΄βάθμια εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο επιβάλλεται να περιλαμβάνονται απτά στοιχεία πρόληψης και σεξουαλικής αγωγής.
  • Σε κάθε τάξη του γυμνασίου και του λυκείου να περιλαμβάνεται μάθημα των Επιστημών της Ζωής. Έμφαση θα πρέπει να δίνεται στη γνώση των παραμέτρων του φυσικού μας περιβάλλοντος, στην χρηστή διαχείριση του, όπως και στα σχετιζόμενα με την υγεία μας ζητήματα.
  • Εξασφάλιση της διδασκαλίας της «Εξέλιξης της ζωής», κυρίως στο λύκειο.
  • Εξασφάλιση της διδασκαλίας των ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ αντικειμένων από διδάσκοντες με εμπράγματη - πιστοποιημένη σχετική πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δηλαδή  από  Βιολόγους - Βιοεπιστήμονες ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ, αρχικά- τουλάχιστον- της λυκειακής βαθμίδας.

Η Π.Ε.Β. με χαρά σας γνωστοποιεί ότι, αποτελεί πλέον νόμο του κράτους (νόμος υπ’ αριθμ. 3748, ΦΕΚ Α΄ 29/19.02.2009) η δυνατότητα εγγραφής σε πανεπιστημιακά τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου «Επιστημών Υγείας», καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, των μαθητών που βραβεύονται με χρυσό ή αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο στο διαγωνισμό της Διεθνούς Ολυμπιάδας Βιολογίας, στην οποία συμμετείχαν ως μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας της χώρας μας.

Θεσμοθετήθηκε, δηλαδή, η εναρμόνιση με τα ισχύοντα για τους παγκόσμιας (και βαλκανικής) εμβέλειας μαθητικούς διαγωνισμούς  άλλων επιστημονικών πεδίων (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Αστρονομία, Πληροφορική).

Χρειάστηκαν προσπάθειες χρόνων για να θεσμοθετηθεί το …αυτονόητο (!!!). Τέσσερα έγραφα της Π.Ε.Β. προς το ΥΠΕΠΘ, δύο παραστάσεις σε εκπροσώπους του ΥΠΕΠΘ και, βεβαίως, δύο φορές συζητήθηκε το θέμα στην Εθνική Αντιπροσωπεία, με εισηγητή των επερωτήσεων το συνάδελφο βουλευτή Ζακύνθου Δ. Βαρβαρίγο. Ο ίδιος βουλευτής έκανε ειδική παρέμβαση για το θέμα, ως εισηγητής για την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για τα ΑΕΙ. Αν και επιβεβαιώνεται ότι στην ελληνική πραγματικότητα απαιτείται κοπιώδης προσπάθεια για τα προφανή, καταδεικνύεται ότι η επιμονή στη διεκδίκηση των εύλογων, τελικά τελεσφορεί!

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε:

  • Την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ.
  • Τον βουλευτή κ. Δ. Βαρβαρίγο, για την επίμονη και αποτελεσματική δραστηριότητα του και σε αυτό το θέμα.

Αγαπητοί συνάδελφοι κοινοποιούμε την κατ'αρχήν θέσεις που έχει εκφράσει η ΠΕΒ -και μέσω σχετικής επιστολογραφίας, προς τους αρμόδιους φορείς - για τις αναθέσεις μαθημάτων.

Παρακαλούμε να συμβάλλετε στην περαιτέρω διαμόρφωσή τους με την αποστολή των απόψεών σας (σε ηλεκτρονική μορφή) προς τη γραμματεία της ΠΕΒ.

Το γεγονός είναι πολύ σημαντικό για τη διαμόρφωση των νέων προτάσεων της Π.Ε.Β. προς το ΥΠΕΠΘ, αμέσως μετά τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Ακολουθούν τα έγγραφα που αφορούν στα:

1. Ώρες διδασκαλίας, αντικείμενα και διδάσκοντες

2. Αναθέσεις διδασκαλίας

3. ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΔΠΜΣ ''Μοριακή - Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία''

11 Ιουλίου 2018
ΔΔΠΜΣ ''Μοριακή - Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία''

Το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (αρμόδιο για την διοικητική στήριξη του προγράμματος), το Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Τμήμα Χημείας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (Ι.Μ.Β.Β.) του Ιδρύματος...

Θέσεις Εργασίας

Πρόσκληση για Βιοεπιστήμονες/Βιοπληροφορικούς

12 Ιουλίου 2018
Πρόσκληση για Βιοεπιστήμονες/Βιοπληροφορικούς

The Medical School of National and Kapodistrian University of Athens, Greece, is seeking to hire 4 Bio-scientists, 1 (Bio)informatician and 2 Managers for the Program "pMedGR: The Greek Research Infrastructure for Personalised Medicine". For more information, please refer to (in greek): http://www.elke.uoa.gr/proc_persons_details.aspx?id=2126

Επιμορφώσεις

3rd World Congress "GeNeDis 2018"

27 Ιουνίου 2018
3rd World Congress "GeNeDis 2018"

Το 3ο Παγκόσμιο Συνέδριο για την Γενετική, Γηριατρική και Έρευνα νευροεκφυλιστικών νόσων (3rd World Congress "GeNeDis 2018") με τίτλο ‘Geriatrics and Neurodegenerative Diseases Research’ θα πραγματοποιηθεί στο Τορόντο, Καναδά, 25-28 Οκτωβρίου 2018. Την διοργάνωση έχει αναλάβει το Εργαστήριο Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2