Από πληροφορίες μαθαίνουμε ότι στο πλαίσιο των ενεργειών που έχετε αναλάβει για το σχεδιασμό του «Νέου Σχολείου», έχετε συστήσει ενδεκαμελή επιτροπή «σοφών», στην οποία αναθέσατε το έργο της επεξεργασίας των βασικών αρχών που θα διέπουν τα νέα προγράμματα σπουδών.

Με λύπη μας όμως διαπιστώνουμε ότι στην επιτροπή αυτή δεν έχει περιληφθεί μέλος που εκπροσωπεί την επιστήμη της Βιολογίας, μια δηλαδή παράλειψη που θα στερήσει  τη δυνατότητα από τα νέα προγράμματα σπουδών να επωφεληθούν από το δυναμισμό και τη συνθετική ματιά (στην κοινωνία, την υγεία και το περιβάλλον) της πλέον σφύζουσας θετικής επιστήμης.

Επειδή πιστεύουμε ότι, από τον σχεδιασμό των νέων προγραμμάτων σπουδών δεν μπορεί να απουσιάζει η συμβολή της Βιολογίας, αλλά επίσης και ότι το αντικείμενο του περιβάλλοντος, οφείλει να εκπροσωπείται από ανθρώπους έχουν διδαχθεί τη λογική και τη λειτουργία των οικοσυστημάτων, θα σας παρακαλούσαμε να επανεξετάσετε τη σύνθεση της επιτροπής, έτσι ώστε:

  • Να περιλαμβάνει βιολόγο παιδαγωγό, ερευνητή ή πανεπιστημιακό
  • Να υπάρχει γνήσια και όχι ψευδεπίγραφη εκπροσώπηση του τομέα του περιβάλλοντος

Η ΠΕΒ στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Συνεδρίου της (Φθινόπωρο του 2010 στην Αθήνα) διοργανώνει για πρώτη φορά μια Πανελλήνια σύσκεψη-συζήτηση μεταξύ των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών αλλά και διδασκόντων των τμημάτων βιο-επιστημών (Τμήματα Βιολογίας, Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας, Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής  Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών).

Για περισσότερες λεπτομέρειες, πατήστε εδώ.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Τον Νοέμβριο του 2009 προκηρύχθηκε μια θέση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ4 στο Πειραματικό Γυμνάσιο Αναβρύτων παράτυπα μόνο για Γεωλόγο. Το ΔΣ της ΠΕΒ ενημερώθηκε από τον συνάδελφο Βιολόγο Νίκο Κρητικό και υπήρξε άμεση αντίδραση μας προς την Δ/ντρια του σχολείου και ιδιαίτερα προς στον Προϊστάμενο της Δ/νσης Β/μιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας και το Υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα η θέση να επαναπροκηρυχθεί και για Βιολόγο ή Φυσιογνώστη.

Στις μεταθέσεις που ανακοινώθηκαν πριν λίγες μέρες στη θέση αυτή τοποθετήθηκε  Βιολόγος συνάδελφος.

Ευχαριστούμε τον συνάδελφο Νίκο Κρητικό για την παρέμβασή του και την ενημέρωσή μας. Θέλουμε να τονίσουμε ότι είναι επιθυμητή και απαραίτητη η παρέμβαση των μελών της ΠΕΒ σε προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο μας και παράλληλα η έγκαιρη ενημέρωση του ΔΣ ώστε να μπορεί να αντιδρά άμεσα και αποτελεσματικά.

Επιστολή της ΠΕΒ προς την Υπουργό Παιδείας για τη μη συμπερίληψη των Φυσιογνωστών στα έγγραφα αποσπάσεων, μεταθέσεων, τοποθετήσεων κ.τ.λ.

Δείτε την επιστολή εδώ.

Προς: κ. Γενέθλιο Μαυρίκιο, Διευθυντή Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

Κοινοποίηση:

  • κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • κ. Ιωάννη Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • Κ. Κουτρουμάνο, Γεν. Διευθυντή Γεν. Διεύθυνσης Διοίκησης Α΄ και Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.

Αξιότιμε κ. Μαυρίκιε,

Συνάδελφοί μας, μας κοινοποίησαν:

α. Το έγγραφο με θέμα: «Κοινοποίηση κενών οργανικών θέσεων των Πειραματικών Σχολείων της Δ/νσης Δ.Ε. Β΄ Αθήνας» με αρ. πρωτ. 10049 (16-10-09)

β. Τα στοιχεία τους για τα κενά που αφορούν τις διδακτικές ώρες του κλάδου Π.Ε.04 στο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ.

Συγκεκριμένα, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Αναβρύτων κατέχουν οργανική θέση μόνο τρεις συνάδελφοι Φυσικοί από τον κλάδο Π.Ε.04. Για να καλυφθεί η ανάγκη διδασκαλίας της ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, όλα τα προηγούμενα χρόνια, τοποθετούνταν, με απόσπαση, συνάδελφος Βιολόγος. Με δεδομένο ότι οι διδακτικές ώρες της Βιολογίας και Γεωγραφίας - Γεωλογίας στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα είναι 12 για το κάθε ένα από τα παραπάνω μαθήματα, ορθώς προκηρύχτηκε οργανική θέση Π.Ε.04 για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών του σχολείου. Η επικοινωνία μας με την διευθύντρια της ανωτέρω σχολικής μονάδας δεν μας ανέτρεψε την εικόνα αυτή για τα κενά του κλάδου Π.Ε.04.

Εγείρει, όμως, τουλάχιστον ερωτήματα το γιατί η οργανική θέση προκηρύχτηκε μόνο για Γεωλόγο (ΠΕ04-05) και όχι για Βιολόγο (ΠΕ04-04) ή Γεωλόγο ή Φυσιογνώστη ως όφειλε. Είναι, προφανώς, περιττό να υπενθυμίσουμε ότι 1η ανάθεση διδασκαλίας στη Βιολογία έχουν οι Βιολόγοι, ενώ για τη Γεωγραφία - Γεωλογία οι Γεωλόγοι (εκτός των Φυσιογνωστών, βεβαίως).

Το γεγονός, εκτός από παράτυπο όπως θεωρούμε, υποσκάπτει την βασική επιδίωξη όλων μας που οφείλει να είναι η παροχή της βέλτιστης δυνατής εκπαίδευσης στους μαθητές μας, πόσο μάλλον που η συγκεκριμένη σχολική μονάδα είναι πειραματικό σχολείο, άρα η εκπαιδευτική πράξη σε αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία.

Αναμένουμε από σας να διερευνήσετε το θέμα και εγκαίρως (ώστε να ενημερωθούν όλοι οι κατά νόμο ενδιαφερόμενοι) να προβείτε στη διόρθωση του «λάθους» όσον αφορά την προκηρυχθείσα θέση, προς όφελος των μαθητών μας, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της νομιμότητας. Θεωρούμε, ότι με αυτό τον τρόπο δεν θα υπάρξει λόγος να αναζητηθούν από τους ενδιαφερόμενους Βιολόγους- Βιοεπιστήμονες, οι υπηρεσιακές και νομικές εκείνες διαδικασίες (ενστάσεις) - οι οποίες εύλογα μπορεί να κινηθούν- για τη διεκδίκηση του σύννομου και αυτονόητου!

Παράλληλα, θεωρούμε δεδομένο, ότι ο όποιος ενδιαφερόμενος Βιολόγος -Βιοεπιστήμων μπορεί -σύννομα- να υποβάλει αίτηση για την προκηρυχθείσα θέση και επιφυλασσόμαστε για την όποια νόμιμη προσφυγή- διεκδίκηση των μελών μας. Δεν μπορούμε, τέλος να υποθέσουμε ότι υπάρχει ενσυνείδητα κάποια μεροληπτική στάση ενάντια στους Βιολόγους - Βιοεπιστήμονες της χώρας.

Αναμένοντας την απάντηση σας και, βεβαίως, την δραστική σας παρέμβαση,

Με τιμή,

Μ. Παπαδάκης ΠρόεδροςΔ.Σ. Π.Ε.Β.

Σ. Πλατανιστίωτη Γ.Γ. Δ.Σ. Π.Ε.Β.

Θέσεις Εκπαίδευσης

6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

11 Απριλίου 2018
6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

Στα πλαίσια της Ελληνο-Γερμανικής Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου της Εσσης-Ιατρική Σχολή (Καθ. Γ. Ηλιάκης) του Τομέα Φυσικής-Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, ΕΜΠ (Αναπλ. Καθ. Α. Γεωργακίλας) και του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ (Καθ. Κ. Βοργιάς) υπάρχει η δυνατότητα 6μηνης εκπαίδευσης στο Εργαστήριο του κ. Ηλιάκη με κάλυψη όλων των...

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας σε εταιρεία

24 Απριλίου 2018
Θέση εργασίας σε εταιρεία

Εταιρεία, που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας, επιθυμεί να εντάξει ένα επιπλέον άτομο στο δυναμικό της. Δείτε τη σχετική αγγελία.

Επιμορφώσεις

Πρόσκληση για σεμινάριο στην εκδήλωση "Γεωμετρίες", Γεωπονικ...

26 Απριλίου 2018
Πρόσκληση για σεμινάριο στην εκδήλωση "Γεωμετρίες", Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στα πλαίσια της εκδήλωσης 'Γεωμετρίες' που γίνεται υπό την αιγίδα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, θα δοθεί σεμινάριο με τίτλο: "Η προέλευση της γεωργίας και της κτηνοτροφίας: Μια εξελικτική και κοινωνιολογική προσέγγιση στη συμβιωτική περιπέτεια ανθρώπων, ζώων και φυτών", με ομιλητή τον Γιάννη Μανέτα. Για περισσότερες πληροφορίες...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2