Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, με την ευκαιρία της φετινής επιτυχίας δύο Ελλήνων μαθητών στην Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (δύο χάλκινα μετάλλια ) σας καλεί σε πανηγυρική εκδήλωση για:

να τιμήσουμε τους μαθητές μας και τους εθελοντές συναδέλφους που χρόνια τώρα προσφέρουν στην Ολυμπιάδα Βιολογίας και στη συνέχεια

να συζητήσουμε τους τρόπους ανάδειξης και αναβάθμισης της Βιολογίας μέσα από θετικά παραδείγματα και δράσεις με καταξιωμένους συναδέλφους από τον χώρο της εκπαίδευσης,

την Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010, ώρα 6.30μμ στο αμφιθέατρο του κεντρικού κτηρίου του Παν/μίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

6.30-7.30 μμ Χαιρετισμοί επισήμων,

Σύντομη ενημέρωση για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας (Θ. Ορεινός, πρόεδρος Ο.Ε) και για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας στην Κορέα(Γ. Αρβανίτης, τεχνικός επιστήμονας στο ΙΙΒΕΑΑ και συνοδός της αποστολής),

Απονομή βραβείων και επαίνων στους μαθητές που συμμετείχαν στις Ολυμπιάδες Βιολογίας,

Απονομή ευχαριστηρίων σε όλους τους συνοδούς των προηγούμενων διοργανώσεων.

7.30-9.00 μμ Στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Η «άλλη» ελληνική εκπαίδευση της προσπάθειας, της προσφοράς και της επιτυχίας.

Συμμετέχουν:

  • Αθανασίου Κυριάκος, καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ
  • Περάκη Βασιλική, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
  • Ρούσσης Ανδρέας, επίκουρος καθηγητής μοριακής φυσιολογίας φυτών ΕΚΠΑ, αρχηγός της ελληνικής αποστολής στην Κορέα
  • Σανούδου Δέσποινα, ερευνήτρια στο ΙΙΒΕΑΑ
  • Ραδίτσας Δημήτρης, εκ/κός, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του ΠΔΒ

Συντονιστής: Ζοάνος Ανδρέας, εκ/κός, Υπεύθυνος Παιδείας της ΠΕΒ

Η παρουσία σας θα είναι μεγάλη τιμή για όλους τους συναδέλφους που εργάζονται και στηρίζουν το θεσμό ενώ η συμμετοχή σας στη συζήτηση θα βοηθήσει στην ανάδειξη και προώθηση θετικών δράσεων για τη Βιολογία στη Β'βάθμια εκπαίδευση.

Το ΔΣ της ΠΕΒ

Στην κρίσιμη περίοδο που περνά η χώρα μας και στο πλαίσιο διακηρύξεων περί διαφάνειας και διαβούλευσης με τον πολίτη δεν ήταν δυνατό παρά να αποτελούν έκπληξή για μας –τόσο για την διαδικασία όσο και την ουσία- τα δημοσιεύματα για τις προτεινόμενες αλλαγές στη διάρθρωση των σπουδών του Λυκείου.

Αβίαστα εξάγεται το συμπέρασμα ότι ένας μαθητής μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα, χωρίς να έχει διδαχθεί ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ από τα αντικείμενα των επιστημών ζωής - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ! Σύμφωνα με το νέο σχέδιο ένας μαθητής θα μπορεί να ολοκληρώνει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα χωρίς, στην β΄ και γ΄ Λυκείου, να διδαχθεί κάποιες από τις Φυσικές Επιστήμες (Βιολογία, Φυσική, Χημεία).

Αυτά προτείνονται να συμβούν στο ελληνικό σχολείο ενάντια στο παγκόσμιο αίτημα για την ενίσχυση του επιστημονικού εγγραματισμού και την ανάγκη της εκπαίδευσης των νέων (4-18 ετών) στις επιστήμες της ζωής. Ο πολίτης που στερείται παιδείας για την φυσιολογία, την αναπαραγωγή, την ανακύκλωση στοιχείων και το περιβάλλον (*) δεν θα κατανοεί τα φαινόμενα της ζωής και της στενής τους σχέσης με το περιβάλλον. Δεν θα κατανοεί και δεν θα υποστηρίξει τις ριζικές αλλαγές που επιβάλλονται να γίνουν στην καθημερινή του ζωή, στην κοινωνία και την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Δηλαδή δεν θα υποστηρίξει μια άλλη ποιότητα ανάπτυξης της κοινωνίας την οποία υποστηρίζει –κατά τα λεγόμενά της – και η παρούσα κυβέρνηση.

Το ελληνικό σχολείο κατέχει ήδη παγκόσμια πρωτοπορία στην έλλειψη βασικών γνώσεων του μαθητή για την ζωή του, ως αποτέλεσμα πρακτικών εστεμμένων από συντεχνιακές επιταγές που περιορίζουν την διδασκαλία των βιοεπιστημών είτε με την αντιπαιδαγωγική ρύθμιση περί μονόωρου μαθήματος είτε με την παντελή έλλειψη από το σχολικό πρόγραμμα!

Με το νέο σχέδιο γίνονται νέα βήματα εκπαιδευτικής οπισθοδρόμησης όταν σε χώρες όπως οι ΗΠΑ (**)σχεδιάζουν την πληρέστερη αξιοποίηση της βιολογίας για τον πολίτη και την κοινωνία στον 21ο αιώνα στον «αιώνα της Βιολογίας». Αυτά σχεδιάζονται όταν σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία οι εφαρμογές της Βιολογίας, - αλλά και της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Χημείας- , αποτελούν τη βάση της.

Πριν καταλήξει κάποιος στο συμπέρασμα πως η αντίδραση μας αφορά στενά μικροσυντεχνιακά συμφέροντα ας αναλογιστεί τις συνέπειες για την διάρθρωση της αυριανής κοινωνίας, οι «πολίτες» της οποίας είτε θα συνεχίσουν να έχουν λειψή γνώση είτε δεν θα έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να κρίνουν και να αποφασίζουν για τη ζωή τους, ελλείψει των ελάχιστων προαπαιτουμένων γνώσεων.

Έχουμε πίστη στα αντανακλαστικά των ενεργών πολιτών αυτής της χώρας και στα ΜΜΕ και στις δυνατότητες δράσης των ευάριθμων εχεφρόνων που μπορούν, μέσω των θεσμικών οργάνων της χώρας μας να προασπίσουν τον εκσυγχρονισμό της παιδείας μας.

Αθήνα 3/10/2010

Το Δ.Σ. της ΠΕΒ

Bio Vision 2020 : Διάγγελμα της Ευρωπαικής Ένωσης Βιολόγων προς την ΕΕ

** A New Biology for the 21st Century:΄Αρθρο της Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ

Με αφορμή την περικοπή της ύλης στα μαθήματα Θετικών Επιστημών η Π.Ε.Β. έχει αποστείλει ανοικτή επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και δια Βίου Μάθησης.

Δείτε την ανοικτή επιστολή εδώ.

Δύο Έλληνες μαθητές χάρισαν στην Ελλάδα δύο χάλκινα βραβεία από την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας. Πρόκειται για τον Παρασκευά Δεληγιάννη, από το Πειραματικό Λύκειο Πάτρας και το Νίκο Ιγνατιάδη από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας, που ταξίδεψαν μέχρι την μακρινή Changwon της Ν. Κορέας και διαγωνίστηκαν μαζί με διακόσιους περίπου μαθητές και μαθήτριες από 60 χώρες, στα πλαίσια της 21ης Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Βιολογίας.

Δείτε το δελτίο τύπου εδώ.

Από πληροφορίες μαθαίνουμε ότι στο πλαίσιο των ενεργειών που έχετε αναλάβει για το σχεδιασμό του «Νέου Σχολείου», έχετε συστήσει ενδεκαμελή επιτροπή «σοφών», στην οποία αναθέσατε το έργο της επεξεργασίας των βασικών αρχών που θα διέπουν τα νέα προγράμματα σπουδών.

Με λύπη μας όμως διαπιστώνουμε ότι στην επιτροπή αυτή δεν έχει περιληφθεί μέλος που εκπροσωπεί την επιστήμη της Βιολογίας, μια δηλαδή παράλειψη που θα στερήσει  τη δυνατότητα από τα νέα προγράμματα σπουδών να επωφεληθούν από το δυναμισμό και τη συνθετική ματιά (στην κοινωνία, την υγεία και το περιβάλλον) της πλέον σφύζουσας θετικής επιστήμης.

Επειδή πιστεύουμε ότι, από τον σχεδιασμό των νέων προγραμμάτων σπουδών δεν μπορεί να απουσιάζει η συμβολή της Βιολογίας, αλλά επίσης και ότι το αντικείμενο του περιβάλλοντος, οφείλει να εκπροσωπείται από ανθρώπους έχουν διδαχθεί τη λογική και τη λειτουργία των οικοσυστημάτων, θα σας παρακαλούσαμε να επανεξετάσετε τη σύνθεση της επιτροπής, έτσι ώστε:

  • Να περιλαμβάνει βιολόγο παιδαγωγό, ερευνητή ή πανεπιστημιακό
  • Να υπάρχει γνήσια και όχι ψευδεπίγραφη εκπροσώπηση του τομέα του περιβάλλοντος

Θέσεις Εκπαίδευσης

θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Έμμισθη θέση μεταδιδάκτορα στα πλαίσια της προκήρυξης «Υποστήριξη νέων Ερευνητών» (ΕΔΒΜ34) στο εργαστήριο Μικροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ για άμεση πρόσληψη. Η θέση είναι διάρκειας 15 μηνών στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος, αλλά η απασχόληση δύναται να συνεχιστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων. Τα ζητούμενα προσόντα είναι: πτυχίο (χημικού,...

Θέσεις Εργασίας

θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

Ζητείται βιολόγος από εργαστήριο Γενετικής στην Αθήνα. Η εμπειρία στην κυτταρογενετική ανάλυση θεωρείται απαραίτητη. Αποστολή βιογραφικών στο mail cytogeneticviografika@gmail.com

Επιμορφώσεις

Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

13 Φεβρουαρίου 2018
Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χημείας (2004) καθηγητής Βιοχημείας Aaron Ciechanover, καλεσμένος του καθηγητή και δ/ντή του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας, BiHELab (http://bihelab.di.ionio.gr/) του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, Παναγιώτη Βλάμου, θα δώσει για πρώτη φορά ανοικτή διάλεξη για το κοινό με τίτλο: “The Personalized Medicine Revolution: Are We Going...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2