Η 15η Απριλίου έχει ορισθεί ως Ημέρα DNA, η οποία φέτος γιορτάστηκε με την παρουσία του νομπελίστα καθηγητή J.D.Watson στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Η ανακάλυψη της δομής του DNA απετέλεσε το θεμέλιο, αλλά συγχρόνως και το εφαλτήριο για την εκρηκτική ανάπτυξη της Μοριακής Βιολογίας, στην οποία στηρίζουμε τις ελπίδες μας για μια καλύτερη ποιότητα ζωής σε ένα ευρύ φάσμα από την προστασία του περιβάλλοντος μέχρι την εξατομικευμένη θεραπεία.

Το Παράρτημα Πάτρας της  Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων σε αυτά τα πλαίσια προσπαθεί να συσφίξει τις σχέσεις του Πανεπιστημίου Πατρών με την Μέση Εκπαίδευση οργανώνοντας επισκέψεις των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου στα Εργαστήρια Βιολογικής Χημείας, Γενικής Βιολογίας, Υγιεινής του Ιατρικού Τμήματος και Ιατρικής Γενετικής-Κυτταρογενετικής (ΠΓΝΠ) με απώτερο σκοπό την επαφή των μαθητών με την υποδομή και την ερευνητική δραστηριότητα, αλλά και την παροχή υπηρεσιών στους κατοίκους της Νοτιοδυτικής Ελλάδας. Οι επισκέψεις των μαθητών θα πραγματοποιηθούν την 6η Μαΐου 2011 στα αντίστοιχα εργαστήρια στο κτήριο Προκλινικών Λειτουργιών του Ιατρικού Τμήματος 9.00π.μ-13μ.μ

Το Παράρτημα Πάτρας της Π.Ε.Β δραστηριοποιείται εδώ και μερικά χρόνια προσπαθώντας, να ενημερώσει σωστά τους πολίτες σε σύγχρονα θέματα  υγείας, περιβάλλοντος κ. α, που τους απασχολούν και να ενημερώσει και τους μαθητές για τις σύγχρονες κατακτήσεις της Μοριακής Βιολογίας ανοίγοντας τον δρόμο άμεσης επικοινωνίας με τα σχολεία προσκαλώντας και ενθαρρύνοντας τους βιολόγους καθηγητές να διοργανώνουν τέτοιες επισκέψεις.

Δυστυχώς στην χώρα μας, οι Βιοεπιστήμες  και συγκεκριμένα η Βιολογία απαξιώνεται σε μια εποχή που στο υπόλοιπο κόσμο κατέχει εξέχουσα θέση, αφού μας παρέχει τα εργαλεία για την κατανόηση του έμβιου κόσμου, αλλά και αυτού του ίδιου του οργανισμού μας.

Είναι λυπηρό, αλλά και άξιον απορίας, πως είναι δυνατόν στην κοινωνία του 21ου αιώνα η Διδασκαλία της Βιολογίας στο Λύκειο να μειώνεται δραστικά με τον χαρακτηρισμό της ως  επιλεγόμενου μαθήματος στη Β' και Γ΄Λυκείου.

Στην σύγχρονη κοινωνία, οι σημερινοί μαθητές θα είναι οι αυριανοί πολίτες. Πολίτες μη ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι, για την ζωή τους, το περιβάλλον τους για την υγεία τους. Πολίτες, που, όμως καλούνται από τους αρμόδιους να ευαισθητοποιηθούν και να ανταποκριθούν στην προστασία του περιβάλλοντος  στην χρησιμοποίηση της πράσινης ενέργειας, στην ορθολογική χρήση των φαρμάκων κ.α.

Πως, όμως, θα υπάρξουν ευαίσθητοι πολίτες, αν δεν γνωρίζουν και είναι έρμαια ανώνυμης και ανεύθυνης πληροφόρησης;

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων προσπαθεί με παρεμβάσεις της στους αρμόδιους να προλάβει και να τους πείσει για την ανάγκη παροχής σωστής, υπεύθυνης γνώσης και πληροφόρησης των αυριανών πολιτών.

Ελπίζουμε και ευελπιστούμε, οι αρμόδιοι να αναλογιστούν τις ευθύνες τους σε αυτό.

Το Παράρτημα Πάτρας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

Η επίσημη ανακοίνωση των επικείμενων αλλαγών στο Γεν. Λύκειο αιφνιδίασε δυσάρεστα τη κοινότητα των Ελλήνων Βιοεπιστημόνων.

 

Η διδασκαλία της Βιολογίας στο «Νέο Λύκειο» , ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ υποβαθμίζεται

 

καθώς με τα νέα μέτρα:

 

  1. Η διδασκαλία του αντικειμένου της Βιολογίας ως μαθήματος γενικής παιδείας, θα περιοριστεί  στο πλαίσιο ενός μονόωρου (του μοναδικού μονόωρου) μαθήματος στην Α’ Λυκείου, ενώ:
  2. Από τη διδασκαλία του, ακόμη και στον κύκλο των μαθημάτων της κατεύθυνσης που έχει συμπεριληφθεί, θα ωφεληθεί μόνο ένας μικρός αριθμός μαθητών, αυτός δηλαδή που θα επιλέξει σπουδές στις Βιοϊατρικές επιστήμες.

 

Αυτές οι επιλογές, που φαινομενικά αυξάνουν τις ώρες της διδασκαλίας της Βιολογίας αλλά ουσιαστικά τις μειώνουν, διότι συρρικνώνουν το ακροατήριό της, σε εποχές που η:

 

  • Η κλιματική αλλαγή
  • Η επιδίωξη της αειφορίας
  • Η διατήρηση της βιοποικιλότητας
  • Η διασφάλιση της ατομικής και δημόσιας υγείας
  • Η βιώσιμη ισορροπία ανάμεσα στον άνθρωπο και τη Φύση
  • Η επισιτιστική κρίση
  • Η πρόληψη της απερήμωσης

 

βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη,

θα στερήσουν από τον μαθητή την αναγκαία γνώση ώστε να διαμορφώνει υπεύθυνες  για τον εαυτό του, την κοινωνία και το περιβάλλον στάσεις και συμπεριφορές.

 

Για το λόγο αυτό πρέπει να βρουν αντίθετους, όχι μόνο τους βιολόγους εκπαιδευτικούς αλλά κάθε σκεπτόμενο πολίτη, που αντιλαμβάνεται τα γνωστικά κενά που θα δημιουργήσουν στην εκπαίδευση του μελλοντικού πολίτη και τις συνέπειές τους για την κοινωνία, την υγεία και το περιβάλλον.

 

Η Π.Ε.Β. πρόκειται να εξαντλήσει όλες τις δυνάμεις της και όλη την επιρροή της ώστε η καταδίκη του μαθήματος της Βιολογίας να μην περάσει.

Στην προσπάθεια αυτή η συνδρομή των βιολόγων σε οποιοδήποτε τομέα και αν δραστηριοποιούνται (εκπαίδευση, περιβάλλον, υγεία, έρευνα) είναι περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία και καθοριστική!

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, με την ευκαιρία της φετινής επιτυχίας δύο Ελλήνων μαθητών στην Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (δύο χάλκινα μετάλλια ) σας καλεί σε πανηγυρική εκδήλωση για:

να τιμήσουμε τους μαθητές μας και τους εθελοντές συναδέλφους που χρόνια τώρα προσφέρουν στην Ολυμπιάδα Βιολογίας και στη συνέχεια

να συζητήσουμε τους τρόπους ανάδειξης και αναβάθμισης της Βιολογίας μέσα από θετικά παραδείγματα και δράσεις με καταξιωμένους συναδέλφους από τον χώρο της εκπαίδευσης,

την Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010, ώρα 6.30μμ στο αμφιθέατρο του κεντρικού κτηρίου του Παν/μίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

6.30-7.30 μμ Χαιρετισμοί επισήμων,

Σύντομη ενημέρωση για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας (Θ. Ορεινός, πρόεδρος Ο.Ε) και για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας στην Κορέα(Γ. Αρβανίτης, τεχνικός επιστήμονας στο ΙΙΒΕΑΑ και συνοδός της αποστολής),

Απονομή βραβείων και επαίνων στους μαθητές που συμμετείχαν στις Ολυμπιάδες Βιολογίας,

Απονομή ευχαριστηρίων σε όλους τους συνοδούς των προηγούμενων διοργανώσεων.

7.30-9.00 μμ Στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Η «άλλη» ελληνική εκπαίδευση της προσπάθειας, της προσφοράς και της επιτυχίας.

Συμμετέχουν:

  • Αθανασίου Κυριάκος, καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ
  • Περάκη Βασιλική, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
  • Ρούσσης Ανδρέας, επίκουρος καθηγητής μοριακής φυσιολογίας φυτών ΕΚΠΑ, αρχηγός της ελληνικής αποστολής στην Κορέα
  • Σανούδου Δέσποινα, ερευνήτρια στο ΙΙΒΕΑΑ
  • Ραδίτσας Δημήτρης, εκ/κός, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του ΠΔΒ

Συντονιστής: Ζοάνος Ανδρέας, εκ/κός, Υπεύθυνος Παιδείας της ΠΕΒ

Η παρουσία σας θα είναι μεγάλη τιμή για όλους τους συναδέλφους που εργάζονται και στηρίζουν το θεσμό ενώ η συμμετοχή σας στη συζήτηση θα βοηθήσει στην ανάδειξη και προώθηση θετικών δράσεων για τη Βιολογία στη Β'βάθμια εκπαίδευση.

Το ΔΣ της ΠΕΒ

Αγαπητές συναδέλφισσες/φοι

στο πλαίσιο της εκδήλωσης βράβευσης που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 18 Οκτωβρίου, ώρα  6.30 στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30)

θα συζητηθεί και το προσχέδιο αλλαγών στο Λύκειο, σύμφωνα με το οποίο η θέση της Βιολογίας είναι ιδιαίτερα ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ.

Κάτω απο τις παρούσες συνθήκες η συμμετοχή  όλων των συναδέλφων - ειδικά της Β/θμιας- είναι εξαιρετικά ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ !!!

Στην κρίσιμη περίοδο που περνά η χώρα μας και στο πλαίσιο διακηρύξεων περί διαφάνειας και διαβούλευσης με τον πολίτη δεν ήταν δυνατό παρά να αποτελούν έκπληξή για μας –τόσο για την διαδικασία όσο και την ουσία- τα δημοσιεύματα για τις προτεινόμενες αλλαγές στη διάρθρωση των σπουδών του Λυκείου.

Αβίαστα εξάγεται το συμπέρασμα ότι ένας μαθητής μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα, χωρίς να έχει διδαχθεί ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ από τα αντικείμενα των επιστημών ζωής - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ! Σύμφωνα με το νέο σχέδιο ένας μαθητής θα μπορεί να ολοκληρώνει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα χωρίς, στην β΄ και γ΄ Λυκείου, να διδαχθεί κάποιες από τις Φυσικές Επιστήμες (Βιολογία, Φυσική, Χημεία).

Αυτά προτείνονται να συμβούν στο ελληνικό σχολείο ενάντια στο παγκόσμιο αίτημα για την ενίσχυση του επιστημονικού εγγραματισμού και την ανάγκη της εκπαίδευσης των νέων (4-18 ετών) στις επιστήμες της ζωής. Ο πολίτης που στερείται παιδείας για την φυσιολογία, την αναπαραγωγή, την ανακύκλωση στοιχείων και το περιβάλλον (*) δεν θα κατανοεί τα φαινόμενα της ζωής και της στενής τους σχέσης με το περιβάλλον. Δεν θα κατανοεί και δεν θα υποστηρίξει τις ριζικές αλλαγές που επιβάλλονται να γίνουν στην καθημερινή του ζωή, στην κοινωνία και την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Δηλαδή δεν θα υποστηρίξει μια άλλη ποιότητα ανάπτυξης της κοινωνίας την οποία υποστηρίζει –κατά τα λεγόμενά της – και η παρούσα κυβέρνηση.

Το ελληνικό σχολείο κατέχει ήδη παγκόσμια πρωτοπορία στην έλλειψη βασικών γνώσεων του μαθητή για την ζωή του, ως αποτέλεσμα πρακτικών εστεμμένων από συντεχνιακές επιταγές που περιορίζουν την διδασκαλία των βιοεπιστημών είτε με την αντιπαιδαγωγική ρύθμιση περί μονόωρου μαθήματος είτε με την παντελή έλλειψη από το σχολικό πρόγραμμα!

Με το νέο σχέδιο γίνονται νέα βήματα εκπαιδευτικής οπισθοδρόμησης όταν σε χώρες όπως οι ΗΠΑ (**)σχεδιάζουν την πληρέστερη αξιοποίηση της βιολογίας για τον πολίτη και την κοινωνία στον 21ο αιώνα στον «αιώνα της Βιολογίας». Αυτά σχεδιάζονται όταν σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία οι εφαρμογές της Βιολογίας, - αλλά και της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Χημείας- , αποτελούν τη βάση της.

Πριν καταλήξει κάποιος στο συμπέρασμα πως η αντίδραση μας αφορά στενά μικροσυντεχνιακά συμφέροντα ας αναλογιστεί τις συνέπειες για την διάρθρωση της αυριανής κοινωνίας, οι «πολίτες» της οποίας είτε θα συνεχίσουν να έχουν λειψή γνώση είτε δεν θα έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να κρίνουν και να αποφασίζουν για τη ζωή τους, ελλείψει των ελάχιστων προαπαιτουμένων γνώσεων.

Έχουμε πίστη στα αντανακλαστικά των ενεργών πολιτών αυτής της χώρας και στα ΜΜΕ και στις δυνατότητες δράσης των ευάριθμων εχεφρόνων που μπορούν, μέσω των θεσμικών οργάνων της χώρας μας να προασπίσουν τον εκσυγχρονισμό της παιδείας μας.

Αθήνα 3/10/2010

Το Δ.Σ. της ΠΕΒ

Bio Vision 2020 : Διάγγελμα της Ευρωπαικής Ένωσης Βιολόγων προς την ΕΕ

** A New Biology for the 21st Century:΄Αρθρο της Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ

Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέσεις για μεταδιδακτορικούς ερευνητές στο Harvard Medical School : Bo...

19 Σεπτεμβρίου 2017
Θέσεις για μεταδιδακτορικούς ερευνητές στο Harvard Medical School : Boston, MA, United States

προς ενημέρωσή σας Τρεις θέσεις είναι ανοικτές για υποψήφιους μεταδιδακτορικούς ερευνητές στο Harvard Medical School : Boston, MA, United States. Για περισσότερες πληροφορίες ακολουθήστε το σύνδεσμο.

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας για επιστήμονα με ειδίκευση στη βλάστηση

25 Σεπτεμβρίου 2017
Θέση εργασίας για  επιστήμονα  με  ειδίκευση στη βλάστηση

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πρόσληψη επιστήμονα με ειδίκευση στη βλάστηση. Το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας Ελληνικό Κέντρο Βιοτόπων-Υγροτόπων (ΕΚΒΥ), 14ο χιλ. Θεσσαλονίκης-Μηχανιώνας, 57001, Θέρμη, προτίθεται να προβεί στην πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ενός επιστήμονα με ειδίκευση στη βλάστηση, για τις ανάγκες της Πράξης με τίτλο «Επιχορήγηση...

Επιμορφώσεις

Σεμινάριο με τον Evan Snyder

25 Σεπτεμβρίου 2017
Σεμινάριο με τον Evan Snyder

προς ενημέρωσή σας Την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017 στο αμφιθέατρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ, θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο με εισηγητή τον καθηγητή Evan Y. Snyder. ώρα: 13.00 θέμα: "The State of the Science: Neurological Disease & Stem Cells – The End of the Beginning” Διαβάστε εδώ τη σχετική ανακοίνωση.