Βραβεύουμε τους Ολυμπιονίκες και συζητάμε για τη Βιολογία

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, με την ευκαιρία της φετινής επιτυχίας δύο Ελλήνων μαθητών στην Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (δύο χάλκινα μετάλλια ) σας καλεί σε πανηγυρική εκδήλωση για:

να τιμήσουμε τους μαθητές μας και τους εθελοντές συναδέλφους που χρόνια τώρα προσφέρουν στην Ολυμπιάδα Βιολογίας και στη συνέχεια

να συζητήσουμε τους τρόπους ανάδειξης και αναβάθμισης της Βιολογίας μέσα από θετικά παραδείγματα και δράσεις με καταξιωμένους συναδέλφους από τον χώρο της εκπαίδευσης,

την Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010, ώρα 6.30μμ στο αμφιθέατρο του κεντρικού κτηρίου του Παν/μίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

6.30-7.30 μμ Χαιρετισμοί επισήμων,

Σύντομη ενημέρωση για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας (Θ. Ορεινός, πρόεδρος Ο.Ε) και για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας στην Κορέα(Γ. Αρβανίτης, τεχνικός επιστήμονας στο ΙΙΒΕΑΑ και συνοδός της αποστολής),

Απονομή βραβείων και επαίνων στους μαθητές που συμμετείχαν στις Ολυμπιάδες Βιολογίας,

Απονομή ευχαριστηρίων σε όλους τους συνοδούς των προηγούμενων διοργανώσεων.

7.30-9.00 μμ Στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Η «άλλη» ελληνική εκπαίδευση της προσπάθειας, της προσφοράς και της επιτυχίας.

Συμμετέχουν:

  • Αθανασίου Κυριάκος, καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ
  • Περάκη Βασιλική, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
  • Ρούσσης Ανδρέας, επίκουρος καθηγητής μοριακής φυσιολογίας φυτών ΕΚΠΑ, αρχηγός της ελληνικής αποστολής στην Κορέα
  • Σανούδου Δέσποινα, ερευνήτρια στο ΙΙΒΕΑΑ
  • Ραδίτσας Δημήτρης, εκ/κός, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του ΠΔΒ

Συντονιστής: Ζοάνος Ανδρέας, εκ/κός, Υπεύθυνος Παιδείας της ΠΕΒ

Η παρουσία σας θα είναι μεγάλη τιμή για όλους τους συναδέλφους που εργάζονται και στηρίζουν το θεσμό ενώ η συμμετοχή σας στη συζήτηση θα βοηθήσει στην ανάδειξη και προώθηση θετικών δράσεων για τη Βιολογία στη Β'βάθμια εκπαίδευση.

Το ΔΣ της ΠΕΒ

Δελτίο τύπου της ΠΕΒ για τις προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο

Στην κρίσιμη περίοδο που περνά η χώρα μας και στο πλαίσιο διακηρύξεων περί διαφάνειας και διαβούλευσης με τον πολίτη δεν ήταν δυνατό παρά να αποτελούν έκπληξή για μας –τόσο για την διαδικασία όσο και την ουσία- τα δημοσιεύματα για τις προτεινόμενες αλλαγές στη διάρθρωση των σπουδών του Λυκείου.

Αβίαστα εξάγεται το συμπέρασμα ότι ένας μαθητής μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα, χωρίς να έχει διδαχθεί ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ από τα αντικείμενα των επιστημών ζωής - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ! Σύμφωνα με το νέο σχέδιο ένας μαθητής θα μπορεί να ολοκληρώνει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα χωρίς, στην β΄ και γ΄ Λυκείου, να διδαχθεί κάποιες από τις Φυσικές Επιστήμες (Βιολογία, Φυσική, Χημεία).

Αυτά προτείνονται να συμβούν στο ελληνικό σχολείο ενάντια στο παγκόσμιο αίτημα για την ενίσχυση του επιστημονικού εγγραματισμού και την ανάγκη της εκπαίδευσης των νέων (4-18 ετών) στις επιστήμες της ζωής. Ο πολίτης που στερείται παιδείας για την φυσιολογία, την αναπαραγωγή, την ανακύκλωση στοιχείων και το περιβάλλον (*) δεν θα κατανοεί τα φαινόμενα της ζωής και της στενής τους σχέσης με το περιβάλλον. Δεν θα κατανοεί και δεν θα υποστηρίξει τις ριζικές αλλαγές που επιβάλλονται να γίνουν στην καθημερινή του ζωή, στην κοινωνία και την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Δηλαδή δεν θα υποστηρίξει μια άλλη ποιότητα ανάπτυξης της κοινωνίας την οποία υποστηρίζει –κατά τα λεγόμενά της – και η παρούσα κυβέρνηση.

Το ελληνικό σχολείο κατέχει ήδη παγκόσμια πρωτοπορία στην έλλειψη βασικών γνώσεων του μαθητή για την ζωή του, ως αποτέλεσμα πρακτικών εστεμμένων από συντεχνιακές επιταγές που περιορίζουν την διδασκαλία των βιοεπιστημών είτε με την αντιπαιδαγωγική ρύθμιση περί μονόωρου μαθήματος είτε με την παντελή έλλειψη από το σχολικό πρόγραμμα!

Με το νέο σχέδιο γίνονται νέα βήματα εκπαιδευτικής οπισθοδρόμησης όταν σε χώρες όπως οι ΗΠΑ (**)σχεδιάζουν την πληρέστερη αξιοποίηση της βιολογίας για τον πολίτη και την κοινωνία στον 21ο αιώνα στον «αιώνα της Βιολογίας». Αυτά σχεδιάζονται όταν σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία οι εφαρμογές της Βιολογίας, - αλλά και της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Χημείας- , αποτελούν τη βάση της.

Πριν καταλήξει κάποιος στο συμπέρασμα πως η αντίδραση μας αφορά στενά μικροσυντεχνιακά συμφέροντα ας αναλογιστεί τις συνέπειες για την διάρθρωση της αυριανής κοινωνίας, οι «πολίτες» της οποίας είτε θα συνεχίσουν να έχουν λειψή γνώση είτε δεν θα έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να κρίνουν και να αποφασίζουν για τη ζωή τους, ελλείψει των ελάχιστων προαπαιτουμένων γνώσεων.

Έχουμε πίστη στα αντανακλαστικά των ενεργών πολιτών αυτής της χώρας και στα ΜΜΕ και στις δυνατότητες δράσης των ευάριθμων εχεφρόνων που μπορούν, μέσω των θεσμικών οργάνων της χώρας μας να προασπίσουν τον εκσυγχρονισμό της παιδείας μας.

Αθήνα 3/10/2010

Το Δ.Σ. της ΠΕΒ

Bio Vision 2020 : Διάγγελμα της Ευρωπαικής Ένωσης Βιολόγων προς την ΕΕ

** A New Biology for the 21st Century:΄Αρθρο της Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ

Ανοικτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας

Με αφορμή την περικοπή της ύλης στα μαθήματα Θετικών Επιστημών η Π.Ε.Β. έχει αποστείλει ανοικτή επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και δια Βίου Μάθησης.

Δείτε την ανοικτή επιστολή εδώ.

Δελτίο τύπου για τις επιτυχίες σε ΙΒΟ 2010

Δύο Έλληνες μαθητές χάρισαν στην Ελλάδα δύο χάλκινα βραβεία από την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας. Πρόκειται για τον Παρασκευά Δεληγιάννη, από το Πειραματικό Λύκειο Πάτρας και το Νίκο Ιγνατιάδη από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας, που ταξίδεψαν μέχρι την μακρινή Changwon της Ν. Κορέας και διαγωνίστηκαν μαζί με διακόσιους περίπου μαθητές και μαθήτριες από 60 χώρες, στα πλαίσια της 21ης Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Βιολογίας.

Δείτε το δελτίο τύπου εδώ.

Επιστολή της Π.Ε.Β. προς την Υπουργό Παιδείας

Από πληροφορίες μαθαίνουμε ότι στο πλαίσιο των ενεργειών που έχετε αναλάβει για το σχεδιασμό του «Νέου Σχολείου», έχετε συστήσει ενδεκαμελή επιτροπή «σοφών», στην οποία αναθέσατε το έργο της επεξεργασίας των βασικών αρχών που θα διέπουν τα νέα προγράμματα σπουδών.

Με λύπη μας όμως διαπιστώνουμε ότι στην επιτροπή αυτή δεν έχει περιληφθεί μέλος που εκπροσωπεί την επιστήμη της Βιολογίας, μια δηλαδή παράλειψη που θα στερήσει  τη δυνατότητα από τα νέα προγράμματα σπουδών να επωφεληθούν από το δυναμισμό και τη συνθετική ματιά (στην κοινωνία, την υγεία και το περιβάλλον) της πλέον σφύζουσας θετικής επιστήμης.

Επειδή πιστεύουμε ότι, από τον σχεδιασμό των νέων προγραμμάτων σπουδών δεν μπορεί να απουσιάζει η συμβολή της Βιολογίας, αλλά επίσης και ότι το αντικείμενο του περιβάλλοντος, οφείλει να εκπροσωπείται από ανθρώπους έχουν διδαχθεί τη λογική και τη λειτουργία των οικοσυστημάτων, θα σας παρακαλούσαμε να επανεξετάσετε τη σύνθεση της επιτροπής, έτσι ώστε:

  • Να περιλαμβάνει βιολόγο παιδαγωγό, ερευνητή ή πανεπιστημιακό
  • Να υπάρχει γνήσια και όχι ψευδεπίγραφη εκπροσώπηση του τομέα του περιβάλλοντος

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ: "Η Διδακτική των Βιοεπιστημών"

26 Ιουλίου 2017
ΠΜΣ: "Η Διδακτική των Βιοεπιστημών"

Το Τμήμα Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν υποψηφιότητα για την παρακολούθηση, το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), με τίτλο : «Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΩΝ». Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται, να υποβάλουν φάκελο υποψηφιότητας στη Γραμματεία του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής...

Θέσεις Εργασίας

Δύο θέσεις για Βιολόγους στην Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (7Κ/2017)

02 Ιουλίου 2017
Δύο θέσεις για Βιολόγους στην Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (7Κ/2017)

Εκδόθηκε η προκήρυξη 7Κ/2017 από τον ΑΣΕΠ. Περιλαμβάνει 2 θέσεις και για Βιολόγους, σχετικές με το περιβάλλον στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποβολή αιτήσεων 11 έως 26 Ιουλίου 2017. Δείτε τον πίνακα κατανομής των θέσεων της προκήρυξης. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προκήρυξη, ακολουθήστε το σύνδεσμο του ΑΣΕΠ.

Επιμορφώσεις

Η Ιατρική μέσα από το Μικροσκόπιο

26 Ιουλίου 2017
Η Ιατρική μέσα από το Μικροσκόπιο

Σας γνωρίζουμε το σχετικό ενημερωτικό υλικό που αφορά την έναρξη του νέου κύκλου Προγράμματος “ Η Ιατρική μέσα απότο Μικροσκόπιο ”, του Καθηγητή κου Λάζαρη, προκειμένου να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι. To Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στο εκπαιδευτικό αντικείμενο η "Ιατρική μέσα από το Μικροσκόπιο" πραγματοποιείται από...