Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η πρόταση της ηγεσίας του ΥπΠΔΒΜκΘ για το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ με καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2011.

Και πάλι η ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι παντελώς απούσα ως διδασκόμενο αντικείμενο Γ.Π. από το Τεχνολογικό Λύκειο. Σήμερα στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ φοιτά (κατά το ΥπΠΔΒΜκΘ) το 25% των μαθητών Λυκείου και όλοι μας επιδιώκουμε το ποσοστό αυτό να αυξηθεί. Συνεπώς, στον «Αιώνα της Βιολογίας» οπότε τα θεματικά πεδία των Βιολογικών Επιστημών αποτελούν τροφοδότη ΒΑΣΙΚΩΝ στοιχείων σκέψης, κρίσης και απόφασης του κάθε πολίτη, αλλά και τον πυρήνα καθοριστικών ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ εφαρμογών για την έξοδο από την πολυσχιδή κρίση της ελληνικής κοινωνίας, ένα τεράστιο ποσοστό μαθητών Λυκείου αποστερείται των ελάχιστων βασικών γνωστικών στοιχείων, με πολύπλευρα αρνητικές κοινωνικές συνέπειες!

Σημειώνεται πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την τελευταία εξαετία έχει δηλώσει επανειλημμένα (και μέσα στη Βουλή των Ελλήνων) πως αυτό το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί ευθύς μόλις ενεργοποιηθεί αλλαγή του σημερινού πλαισίου της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Σήμερα, όμως, βλέπουμε και πάλι ωρολόγιο πρόγραμμα που δε στηρίζεται στις ανάγκες του σήμερα και του αύριο, που δεν υπηρετεί τις δηλωμένες αναγκαιότητες στο εισαγωγικό κείμενο του ΥπΠΔΒΜκΘ και όσον αφορά τις Φυσικές Επιστήμες και ιδιαίτερα τη Βιολογία σηματοδοτεί «αναλφάβητους» αυριανούς πολίτες και τεχνικούς.

Καλούμε την-ον κάθε συνάδελφο, την-ον κάθε ενεργό πολίτη να καταθέσει την άποψη του στη «δημόσια διαβούλευση» που ολοκληρώνεται, …ατυχώς μόλις στις 30-6-11.

Ο σχετικός δικτυακός τόπος διαβούλευσης βρίσκεται εδώ

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας κοινοποιούμε την επιστολή του ΔΣ της ΠΕΒ προς την Υπουργό Παιδείας που αφορά δημοσίευμα κατάργησης του τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΒΕΤ), καθώς και την αντίστοιχη ανακοίνωση της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ ήταν σαφή και αφορούσαν μεγάλο τμήμα της εξεταζόμενης ύλης. Παράλληλα, είχαν έντονη διαβάθμιση δυσκολίας. Τα θέματα, τα οποία απαιτούσαν κριτική προσέγγιση ήταν σαφώς περισσότερα από αυτά των προηγούμενων χρόνων, γεγονός θετικό.

Επιπρόσθετα, η έκταση των ζητούμενων απαντήσεων ήταν πολύ μεγάλη. Επισημαίνεται ότι για την ορθή απάντηση του ερωτήματος Δ5 προαπαιτείται η σωστή προσέγγιση προηγούμενων ερωτημάτων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη απώλεια μορίων, στοιχείο μη επιθυμητό.

Τέλος, σε κάποια θέματα υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν ισότιμα δεκτές. Ατυχώς και πάλι οι οδηγίες βαθμολόγησης από την ΚΕΕ είναι ελλιπείς. Για την εξασφάλιση της ισονομίας μιας αποτελεσματικής αξιολόγησης των υποψηφίων απαιτείται η παροχή πληρέστερων και σαφέστερων οδηγιών.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία για τη συνέχεια

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΒ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ)

Μπορείτε να βρείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις εδώ.

Θέμα: ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ Δ3 ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γενικής Παιδείας των ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΛ 2011

  • Για να διαμορφωθούν οι «προτεινόμενες απαντήσεις» στα εξεταζόμενα πανελλαδικώς μαθήματα Βιολογίας, συνεκτιμώνται αφενός οι απόψεις ευάριθμων έμπειρων συναδέλφων διδασκόντων σε Λύκεια, βαθμολογητών επί πολλά χρόνια και αφετέρου πανεπιστημιακών συναδέλφων του ΕΙΔΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ κατά περίπτωση. Η παραπάνω διαδικασία  ακολουθήθηκε και για τις φετινές εξετάσεις.  Υπήρξε απόλυτη ομοφωνία ότι η ορθή απάντηση για το επίμαχο ερώτημα του Δ3 θέματος στο μάθημα Βιολογία Γ.Π. (Πανελλήνιες Εξετάσεις 14-5-2011) είναι ότι πρόκειται για ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ανοσοβιολογική απόκριση. Η άποψη που υποστηρίζει ότι αφορά ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ ανοσοβιολογική απόκριση δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά και δεν εκπηγάζει από την εξεταζόμενη ύλη του σχολικού εγχειριδίου.
  • Για να οδηγηθεί ο διαγωνιζόμενος στη σωστή απάντηση απαιτείται κριτική συνεκτίμηση των δεδομένων του προβλήματος και των στοιχείων της εξεταζόμενης ύλης. Επιπλέον, είναι δεδομένο πως στα κριτήρια βαθμολόγησης συμπεριλαμβάνονται και ο τρόπος σκέψης και τα κριτήρια προσέγγισης.
  • Αποτελεί πάγια θέση μας η απρόσκοπτη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων και η αποφυγή εντάσεων που αναστατώνουν τους υποψηφίους ή τους καλλιεργούν προσδοκίες και αποδυναμώνουν την προσπάθειά τους. Κακώς, όμως, το θέμα συντηρείται και γιγαντώνεται με πρωτοφανή τρόπο, αλλά και ετεροβαρώς σε σχέση με προβλήματα σε άλλα μαθήματα. Φυσικά συμμετείχαμε έντονα στον «εσωτερικό» διάλογο των συναδέλφων μας βαθμολογητών, ώστε να διαμορφωθεί μια κοινή και αιτιολογημένη στάση που προάγει την ισόνομη και αποτελεσματική αξιολόγηση.
  • Από την πρώτη στιγμή διαθέταμε την άποψη συναδέλφων μας Βιολόγων ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ και ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΩΝ στις Επαναληπτικές Πανελλήνιες Εξετάσεις, οπότε και ετέθει ιδιαίτερα παραπλήσιο ερώτημα. Τόσο οι «ενδεικτικές απαντήσεις» της ΚΕΕ 2005 για αυτό το θέμα, όσο και η άποψη που επικράτησε μεταξύ των βαθμολογητών ομοφωνούσαν ότι πρόκειται για ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ανοσοβιολογική απόκριση! Επιπλέον δεν γνωρίζουμε να υπήρξε καμία δημόσια διαφωνία προς αυτό.
  • Συμμεριζόμαστε εμπράκτως  την αγωνία συναδέλφων μας με διαφορετική άποψη για να μην αδικηθούν κάποια παιδιά. Αυτό, όμως, δεν υπηρετείται με την αποδοχή επιστημονικά αδόκιμων θέσεων, οι οποίες δεν τεκμηριώνονται από την εξεταζόμενη ύλη. Οι αιτιάσεις  για την ποιότητα των σχολικών εγχειριδίων (του συγκεκριμένου μα και τόσων άλλων σε πλήθος μαθημάτων, τα οποία γέμουν προβλημάτων), αλλά και της υφής της διδασκαλίας (όλων των μαθημάτων) σε σχολεία και φροντιστήρια, είναι αντικείμενο μια γενικότερης και -δυνάμει- παραγωγικής συζήτησης, αλλά επ’ ουδενί δεν ακυρώνουν τα προηγούμενα.
  • Εκτιμούμε την ευαισθησία του βουλευτή Μ. Κεφαλογιάννη για την δίκαιη αντιμετώπιση των υποψηφίων, αν και έπρεπε να διασταυρώσει τα στοιχεία που του παρασχέθηκαν, αναρωτιόμαστε όμως για τα κίνητρα όσων του τα παρείχαν, ευχόμενοι να είναι αγαθά, εφόσον είναι δεδομένο ότι τα στοιχεία αυτά δεν είναι αληθή.
  • Μετά το τέλος των Πανελληνίων Εξετάσεων είμαστε διατεθειμένοι να συμμετάσχουμε σε ανοιχτό διάλογο για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά  και για το συνολικό πλέγμα «εξετάσεις-τρόποι διδασκαλίας-σχολείο-φροντιστήριο». Προς το παρόν, ας αφεθούν οι υποψήφιοι απερίσπαστοι.
  • Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ

Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται ως σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και αναδεικνύουν την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων, περισσότερο από προηγούμενα χρόνια, γεγονός ενθαρρυντικό. Ένας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης.

Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία για τη συνέχεια

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΒ

Μπορείτε να βρείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις εδώ

Θέσεις Εκπαίδευσης

θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Έμμισθη θέση μεταδιδάκτορα στα πλαίσια της προκήρυξης «Υποστήριξη νέων Ερευνητών» (ΕΔΒΜ34) στο εργαστήριο Μικροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ για άμεση πρόσληψη. Η θέση είναι διάρκειας 15 μηνών στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος, αλλά η απασχόληση δύναται να συνεχιστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων. Τα ζητούμενα προσόντα είναι: πτυχίο (χημικού,...

Θέσεις Εργασίας

θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

Ζητείται βιολόγος από εργαστήριο Γενετικής στην Αθήνα. Η εμπειρία στην κυτταρογενετική ανάλυση θεωρείται απαραίτητη. Αποστολή βιογραφικών στο mail cytogeneticviografika@gmail.com

Επιμορφώσεις

Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

13 Φεβρουαρίου 2018
Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χημείας (2004) καθηγητής Βιοχημείας Aaron Ciechanover, καλεσμένος του καθηγητή και δ/ντή του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας, BiHELab (http://bihelab.di.ionio.gr/) του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, Παναγιώτη Βλάμου, θα δώσει για πρώτη φορά ανοικτή διάλεξη για το κοινό με τίτλο: “The Personalized Medicine Revolution: Are We Going...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2