Αθήνα, 07-01-2018

προς: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 

Κοιν. : Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ : Ένταξη παραγωγικών σχολών της ΕΛ.ΑΣ. στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο  

Με έκπληξη και λύπη πληροφορηθήκαμε την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Τόσκα, στην ερώτηση επτά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Διακριτική μεταχείριση εις βάρος μαθητών του 3ου επιστημονικού πεδίου, υποψηφίων για αστυνομικές σχολές». Ο Αναπληρωτής Υπουργός απορρίπτει την ένταξη των Αστυνομικών Σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) επικαλούμενος «…ότι το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων βαρύτητας αυτού αφενός δε σχετίζεται σε ικανό βαθμό με τις βασικές γνώσεις που καλείται να έχει ο υποψήφιος για τις Αστυνομικές Σχολές, όσο με εκείνες των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων, αφετέρου η πρόσβαση των υποψηφίων σε αυτό́, δεν εξασφαλίζεται ισότιμα για όλους τους υποψήφιους, εξαιτίας των διαφορετικών συντελεστών βαρύτητας…»

Οι λόγοι που επικαλείται ο Αναπληρωτής Υπουργός είναι έωλοι και δείχνουν, μάλλον, ελλιπή γνώση του θέματος. Η πρόσβαση στις παραγωγικές σχολές της ΕΛ.ΑΣ.  και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας γίνεται αυτή τη στιγμή από όλα τα υπόλοιπα Επιστημονικά Πεδία (1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και 4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική) εκτός από το 3ο. Ποια μαθήματα βαρύτητας θεωρεί ως απαραίτητα για τους υποψηφίους αυτών των σχολών; Αν είναι τα Μαθηματικά τότε γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θεωρητική Κατεύθυνση; Αν είναι τα Αρχαία ή η Ιστορία γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θετική; Η αλήθεια είναι ότι οι μόνοι που αποκλείονται από τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές είναι όσοι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν ως τέταρτο μάθημα στη Βιολογία Προσανατολισμού ή στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. Ο μονομερής αυτός αποκλεισμός είναι αναιτιολόγητος πολύ δε περισσότερο την σημερινή εποχή όταν θέματα όπως η Γενετική, το DNA, οι  Οικολογικές Καταστροφές, οι Μεταδοτικές Ασθένειες κλπ. αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των Αστυνομικών και των Πυροσβεστών.

Το δεύτερο επιχείρημα του Αναπληρωτή Υπουργού - περί ανισότιμης πρόσβασης - απορρίπτεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο έχει τοποθετήσει 37 Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ (Παιδαγωγικά, Γυμναστικές Ακαδημίες, Μουσικών Σπουδών, Θεάτρου κλπ.) ως κοινά μεταξύ όλων των Επιστημονικών Πεδίων.

Το επίπεδο των θεμάτων και της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (όπως και σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) είναι σταθμισμένο και δεν είναι σε καμία περίπτωση «ευκολότερο» από το αντίστοιχο επίπεδο των υπόλοιπων μαθημάτων. Το Πεδίο αυτό συγκεντρώνει υποψηφίους υψηλού επιπέδου, καθώς περιλαμβάνει δημοφιλείς σχολές, αλλά αυτός δε μπορεί να είναι λόγος τιμωρίας αυτών των μαθητών. Εκτός και αν το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν επιθυμεί την είσοδο των καλύτερων υποψηφίων στις Αστυνομικές Σχολές.

Όπως, ορθά, επισημαίνουν και οι επτά κυβερνητικοί βουλευτές, τα παραπάνω συνιστούν διάκριση εις βάρος των μαθητών που επιλέγουν να είναι υποψήφιοι στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και παραβιάζουν τις Συνταγματικές Αρχές της Ισότητας και της Ισονομίας. Επιπλέον, δεν στηρίζονται σε καμία παιδαγωγική ή επιστημονική αρχή και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε για το ποια συντεχνιακή σκοπιμότητα υποκρύπτουν.

Καλούμε τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας να επανεξετάσουν την απόφασή τους και να εντάξουν άμεσα τις Αστυνομικές Σχολές και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2018.    

  

Το ΔΣ της Π.Ε.Β. (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων)

 

Η επιστολή σε μορφή .pdf

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΜΠΣ ''Ανθρώπινη Αναπαραγωγή'', Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

15 Οκτωβρίου 2018
ΜΠΣ ''Ανθρώπινη Αναπαραγωγή'', Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Το Τμήμα Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης ανακοινώνει τη νέα περίοδο λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ΜΠΣ ''Ανθρώπινη Αναπαραγωγή''. Το συγκεκριμένο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών δέχεται έως τις 2 Νοεμβρίου 2018, αιτήσεις για φοίτηση για το έτος 2019. Περισσότερες πληροφορίες στην Προκήρυξη.

Θέσεις Εργασίας

Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

16 Οκτωβρίου 2018
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών για μια θέση έκτακτου προσωπικού (Υποψήφιος(α) ή εν δυνάμει Υποψήφιος(α) Διδάκτορας). Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων η 23/10/2018. Αναλυτικά, η Πρόσκληση.

Επιμορφώσεις

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών

15 Οκτωβρίου 2018
11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών

Το 11o Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ με τίτλο : «Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στον 21ο αι.» θα πραγματοποιηθεί 19-21 Απριλίου 2019 στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στη Φλώρινα. Σκοπός του 11ου συνεδρίου...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2