Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018 η Α΄ φάση του 14ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας, που διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ. Διαβάστε το Δελτίο Τύπου της Οργανωτικής Επιτροπής του Π.Δ.Β. 

Αθήνα, 07-01-2018

προς: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 

Κοιν. : Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ : Ένταξη παραγωγικών σχολών της ΕΛ.ΑΣ. στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο  

Με έκπληξη και λύπη πληροφορηθήκαμε την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Τόσκα, στην ερώτηση επτά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Διακριτική μεταχείριση εις βάρος μαθητών του 3ου επιστημονικού πεδίου, υποψηφίων για αστυνομικές σχολές». Ο Αναπληρωτής Υπουργός απορρίπτει την ένταξη των Αστυνομικών Σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) επικαλούμενος «…ότι το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων βαρύτητας αυτού αφενός δε σχετίζεται σε ικανό βαθμό με τις βασικές γνώσεις που καλείται να έχει ο υποψήφιος για τις Αστυνομικές Σχολές, όσο με εκείνες των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων, αφετέρου η πρόσβαση των υποψηφίων σε αυτό́, δεν εξασφαλίζεται ισότιμα για όλους τους υποψήφιους, εξαιτίας των διαφορετικών συντελεστών βαρύτητας…»

Οι λόγοι που επικαλείται ο Αναπληρωτής Υπουργός είναι έωλοι και δείχνουν, μάλλον, ελλιπή γνώση του θέματος. Η πρόσβαση στις παραγωγικές σχολές της ΕΛ.ΑΣ.  και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας γίνεται αυτή τη στιγμή από όλα τα υπόλοιπα Επιστημονικά Πεδία (1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και 4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική) εκτός από το 3ο. Ποια μαθήματα βαρύτητας θεωρεί ως απαραίτητα για τους υποψηφίους αυτών των σχολών; Αν είναι τα Μαθηματικά τότε γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θεωρητική Κατεύθυνση; Αν είναι τα Αρχαία ή η Ιστορία γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θετική; Η αλήθεια είναι ότι οι μόνοι που αποκλείονται από τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές είναι όσοι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν ως τέταρτο μάθημα στη Βιολογία Προσανατολισμού ή στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. Ο μονομερής αυτός αποκλεισμός είναι αναιτιολόγητος πολύ δε περισσότερο την σημερινή εποχή όταν θέματα όπως η Γενετική, το DNA, οι  Οικολογικές Καταστροφές, οι Μεταδοτικές Ασθένειες κλπ. αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των Αστυνομικών και των Πυροσβεστών.

Το δεύτερο επιχείρημα του Αναπληρωτή Υπουργού - περί ανισότιμης πρόσβασης - απορρίπτεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο έχει τοποθετήσει 37 Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ (Παιδαγωγικά, Γυμναστικές Ακαδημίες, Μουσικών Σπουδών, Θεάτρου κλπ.) ως κοινά μεταξύ όλων των Επιστημονικών Πεδίων.

Το επίπεδο των θεμάτων και της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (όπως και σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) είναι σταθμισμένο και δεν είναι σε καμία περίπτωση «ευκολότερο» από το αντίστοιχο επίπεδο των υπόλοιπων μαθημάτων. Το Πεδίο αυτό συγκεντρώνει υποψηφίους υψηλού επιπέδου, καθώς περιλαμβάνει δημοφιλείς σχολές, αλλά αυτός δε μπορεί να είναι λόγος τιμωρίας αυτών των μαθητών. Εκτός και αν το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν επιθυμεί την είσοδο των καλύτερων υποψηφίων στις Αστυνομικές Σχολές.

Όπως, ορθά, επισημαίνουν και οι επτά κυβερνητικοί βουλευτές, τα παραπάνω συνιστούν διάκριση εις βάρος των μαθητών που επιλέγουν να είναι υποψήφιοι στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και παραβιάζουν τις Συνταγματικές Αρχές της Ισότητας και της Ισονομίας. Επιπλέον, δεν στηρίζονται σε καμία παιδαγωγική ή επιστημονική αρχή και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε για το ποια συντεχνιακή σκοπιμότητα υποκρύπτουν.

Καλούμε τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας να επανεξετάσουν την απόφασή τους και να εντάξουν άμεσα τις Αστυνομικές Σχολές και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2018.    

  

Το ΔΣ της Π.Ε.Β. (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων)

 

Η επιστολή σε μορφή .pdf

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. εξέδωσε ανακοίνωση την Δευτέρα 28-8-2017, γνωστοποιώντας τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου που θα καταθέσει σύντομα σε διαβούλευση για τις αλλαγές στο Λύκειο και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Θεμιτά και αναγκαία τα σημεία του Σχεδίου Νόμου που κάνουν λόγο για «…σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, …αλλαγές στη δομή που θα συνοδεύονται με περαιτέρω αλλαγές στο περιεχόμενο των μαθημάτων και στις πρακτικές διδασκαλίας και αξιολόγησης, …μεταβολή του τρόπου αξιολόγησης, ώστε να μην αξιολογείται η ικανότητα απομνημόνευσης, αλλά η ικανότητα αναπλαισίωσης της γνώσης σε νέο, άγνωστο περιβάλλον …και συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».

Για άλλη μια φορά όμως φάνηκε πόσο προσχηματικός ήταν ο διάλογος που έγινε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί της πρότασης του Ι.Ε.Π. για την αναμόρφωση του Λυκείου τον Φεβρουάριο του 2017. Ουσιαστικά το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχώρησε σε προαποφασισμένες κινήσεις, χωρίς να λάβει καθόλου υπόψη του, όπως αποδεικνύεται, τις θέσεις που κατέθεσαν οι επιστημονικές ενώσεις (μεταξύ αυτών και η Π.Ε.Β.) και οι υπόλοιποι φορείς. Οι προτεινόμενες δε αλλαγές δεν συνοδεύονται από κάποια ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική μελέτη και δεν λαμβάνουν υπόψη  ολόκληρο το φάσμα της σχολικής ζωής με στόχο την βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι αποσπασματικές και έχουν σαν επίκεντρο το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης των μαθητών στα Πανεπιστήμια, ένα σύστημα που τροποποιείται επανειλημμένα από το 1979 και μετά, παρόλο που το ΥΠ.Π.Ε.Θ. αδιαλείπτως διαλαλούσε την επικείμενη κατάργησή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Στο ανακοινωθέν Σχέδιο Νόμου μπορεί κανείς εύκολα να αναγνωρίσει ή/και να παραβλέψει ατέλειες, ασάφειες και ανεφάρμοστα σημεία.  Το κύριο όμως σημείο που είναι φύσει αδύνατο να παραβλέψει κανείς αφορά την «μεταφυσική» εμμονή του ΥΠ.Π.Ε.Θ. να υποβαθμίσει τις Φυσικές Επιστήμες στο σύνολό τους, πολύ δε περισσότερο την Βιολογία και την Χημεία, ενάντια σε κάθε επιστημονική και παιδαγωγική επιχειρηματολογία, ενάντια σε κάθε διεθνή πρακτική.

Η αξία και ο διακριτός ρόλος της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση των μαθητών μας δεν υπόκειται σε καμία διαφωνία. Η έρευνα PISA, που έχει κατά καιρούς στοιχειώσει την αξιολόγηση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών, θέτει τις Φυσικές Επιστήμες ως ένα από τους τρεις πυλώνες εγραμματισμού. Δυστυχώς, είναι άνευ λογικής και στερούμενης επιστημονικής και  παιδαγωγικής αιτιολόγησης η φαινομενική ενοποίηση (;) των μαθημάτων Βιολογίας και Χημείας. Δεν μπορούμε να μπούμε ούτε καν στην συζήτηση και να επιχειρηματολογήσουμε ότι η Βιολογία και η Χημεία είναι δύο διακριτές επιστήμες με δική τους ιστορία, εξέλιξη, περιεχόμενο, και μεθοδολογία . Μάλιστα ουδέποτε ήταν ενωμένες ούτε ξεπήδησε η μία από την άλλη.

Η Βιολογία έχει χαρακτηριστεί ως η Επιστήμη του 21ου αιώνα. Σχεδόν σε όλες τις προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες (πχ. στις πρώτες 25 χώρες στο διαγωνισμό PISA) όχι απλά υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση των Φυσικών Επιστημών, αλλά η Βιολογία είναι το μάθημα με το μεγαλύτερο αριθμό ωρών. Οι Βιολογικές Επιστήμες ειδικότερα, συμβάλλουν με τον δικό τους τρόπο στη δημιουργία ενεργών πολιτών μέσα από την καλλιέργεια «βιολογικά εγγράμματων» ικανών να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την καθημερινή τους ζωή, αλλά και στη διαμόρφωση της ακαδημαϊκής κουλτούρας που είναι απαραίτητη προκειμένου να εισαχθούν ομαλά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να διεκδικήσουν ισότιμα τη συμμετοχή τους στη διεθνή Επιστημονική και Ερευνητική σκηνή. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο μέσα από ένα σύγχρονο Αναλυτικό Πρόγραμμα, αφενός  Γενικής Παιδείας -τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο- για όλους τους μαθητές και αφετέρου εξειδικευμένης γνώσης για τους μαθητές του πεδίου των Επιστημών Υγείας και Ζωής στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου.

Η συγκεκριμένη προτεινόμενη ενοποίηση των δύο Επιστημών έχει ως  αποτέλεσμα :

  • να εξασθενεί η θέση των Φυσικών Επιστημών στο σύνολο της, αντί να ενδυναμώνεται,
  • οι δύο Επιστήμες, Βιολογία και Χημεία, να απαξιώνονται και γνωστικά να συρρικνωθούν, επιστρέφοντας σε συνθήκες που επικρατούσαν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στο πολύ μακρινό παρελθόν (πρόσφατα έχουμε γίνει μάρτυρες αντίστοιχων ενεργειών υποβάθμισης όπως η μείωση διδακτικών ωρών Βιολογίας στο Γυμνάσιο, η εγκατάλειψη των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών, η κατάργηση του Υπεύθυνου Εργαστηρίου κ.α.)
  • οι υποψήφιοι να εισέρχονται σε Πανεπιστημιακά Τμήματα απαιτητικά χωρίς τις αντίστοιχες προαπαιτούμενες γνώσεις, γεγονός που θα έχει επιπτώσεις και στο επίπεδο σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Οφείλουμε επίσης να τονίσουμε ότι καμία από τις δύο Επιστήμες δεν έχει λιγότερο περιεχόμενο ή είναι πιο χρηστική από τις υπόλοιπες των Φυσικών Επιστημών, όπως κάποιοι ισχυρίζονται!  Όλοι οι κλάδοι των Φυσικών Επιστημών βοηθούν στην κατανόηση του κόσμου, προάγουν τον ανθρώπινο πολιτισμό και συμβάλλουν στην βελτίωση του βιοτικού μας επιπέδου, με διαφορετικό τρόπο. Όλες οι προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες έχουν διακριτά και ισότιμα τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, τόσο σε επίπεδο Γενικής Παιδείας σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όσο και για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για αυτό και πρέπει να έχουν ισότιμη αντιμετώπιση ως διακριτές επιστήμες και οι μαθητές πρόσβαση στην γνώση τους καθ’ όλη την διάρκεια της παρουσίας τους στο ελληνικό σχολείο. Πρόκειται για αυτονόητα κριτήρια που έχουν αναγνωριστεί σε όλο τον κόσμο. Φαίνεται ότι μόνο στην Ελλάδα και στους συμβούλους του κου Υπουργού αυτά δεν γίνονται κατανοητά ή πιθανώς να γίνονται κατανοητά, αλλά οι προτεραιότητες να είναι διαφορετικές, λόγω αδυναμίας στελέχωσης των σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ένα επιπλέον σημαντικό σημείο που αξίζει σχολιασμού, αφορά τόσο την αλλαγή ονόματός του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση –άλλαξε ο Μανωλιός…. - όσο και της επέκτασής του σε δύο (2) περιόδους : Ιανουάριο και Ιούνιο! Και όσο και αν το ΥΠ.Π.Ε.Θ.  ξιφουλκεί και προσπαθεί με ανακοινώσεις να πείσει – ανεπιτυχώς βεβαίως – για το αντίθετο, το μόνο που καταφέρνει είναι να προκαλεί απογοήτευση και σύγχυση, τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και σε γονείς και μαθητές λίγες μέρες πριν την έναρξη του σχολικού έτους.  Η επιχειρηματολογία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ότι «ο συγκεκριμένος σχεδιασμός των δύο εξεταστικών περιόδων λειτουργεί κατευναστικά στην ψυχολογία των μαθητών και ότι μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς» είναι συναισθηματικής φύσης και στερείται οποιασδήποτε παιδαγωγικής βάσης. Το μόνο που καταφέρνει, αφού πρώτα μετατρέψει το Λύκειο σε ένα «Κεντρικά Οργανωμένο Εξεταστικό Σχολείο Διαρκείας», είναι να αποδείξει ότι οι εμπνευστές του σχεδίου ζουν πιθανά εκτός ελληνικής κοινωνικής και σχολικής πραγματικότητας.

Πολλά τα επιπλέον ερωτήματα που προκύπτουν από το Σχέδιο Νόμου, όπως :

  • Μπορούν  οι πολλές επιλογές μαθημάτων που προτείνονται  να γίνονται σε όλα τα σχολεία της χώρας όταν τα περισσότερα σχολεία της περιφέρειας δεν έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών;
  • Η μείωση  των γνωστικών αντικειμένων σε συνδυασμό με την  πρακτική της τρίτης ανάθεσης στη διδασκαλία των μαθημάτων δεν θα προκαλέσει την διδακτική υποβάθμιση της διδασκαλίας στα εναπομείναντα μαθήματα;
  • Μπορεί ο κοινωνικός, πολιτισμικός και παιδαγωγικός ρόλος του Λυκείου σαν αυτόνομη βαθμίδα να καλυφθεί από τα περιεχόμενα της Α και μέρος της Β΄ τάξης;

και στα οποία το ΥΠ.Π.Ε.Θ. οφείλει να δώσει ΑΜΕΣΑ εμπεριστατωμένες επιστημονικά και παιδαγωγικά απαντήσεις / διευκρινήσεις.

Ως Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, αδυνατούμε να συμφωνήσουμε σε ένα ατελές προσχέδιο, το οποίο, μεταξύ άλλων, εντείνει τον εξεταστικό χαρακτήρα του Λυκείου και μεροληπτεί εναντίον της Επιστήμης της Βιολογίας (της Χημείας και όχι μόνο!). Ζητάμε την απόσυρσή του και την έναρξη ουσιαστικού και μη προσχηματικού διαλόγου και συνεργασία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με όλες τις Επιστημονικές Ενώσεις και τους αρμόδιους φορείς για την μεταρρύθμιση του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος. 

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων για άλλη μια φορά καταθέτει τις απόψεις της και ταυτόχρονα την διάθεση της να συμβάλλει με όλες τις δυνάμεις της στην αναβάθμιση της Βιολογίας αλλά και γενικότερα της Εκπαίδευσης στο Ελληνικό σχολείο και θα ανταποκριθούμε θετικά οποτεδήποτε μας ζητηθεί.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.Β.

Δείτε το δελτίο τύπου σε μορφή αρχείου .pdf.

Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017, οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (η Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων) πραγματοποίησαν συζήτηση με στόχο τη διαβούλευση σχετικά με τις εξελίξεις και το σχέδιο που ανακοίνωσε το ΥΠΠΕΘ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στο Δελτίο Τύπου μπορείτε να ενημερωθείτε σχετικά.

ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗΝ 28η ΔΙΕΘΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΔΥΟ ΧΑΛΚΙΝΑ ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΥΦΗΜΟΣ ΜΝΕΙΑ

Ακόμα μια επιτυχία για την Ελλάδα στην 28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (ΙΒΟ) που διεξήχθη από 23 έως 30 Ιουλίου 2017 στο Coventry της Αγγλίας. Η Ελληνική αποστολή επιστρέφει με 2 χάλκινα μετάλλια που κατέκτησαν ο Κωνσταντίνος Μέγγος (Π.Π. ΓΕΛ Βαρβακείου Σχ.) και η Αλκμήνη Ζανιά (Π.Π. ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής) και 1 εύφημο μνεία που κατέκτησε η Ευγενία Ματθαιακάκη (4ο ΓΕΛ Πάτρας). Στην αποστολή συμμετείχε και η Βικτώρια Μπούρχα (Π.Π. ΓΕΛ Ιωνειδείου Σχ. Πειραιά), ενώ οι συνοδοί τους ήταν η Δρ. Ελευθερία Κραββαρίτη και η Δρ. Ελένη Γιαννούτσου, μέλη ΕΔΙΠ του Τμήματος Βιολογίας του Ε.Κ.Π.Α.

Οι τέσσερεις μαθητές και μαθήτριες επιλέχτηκαν για να εκπροσωπήσουν την χώρα μας στην Διεθνή Ολυμπιάδα, μεταξύ τριών χιλιάδων και πλέον μαθητών του Λυκείου οι οποίοι συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας (ΠΔΒ) 2017, τον οποίο διοργανώνει η ΠEΒ υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ. Η Ελλάδα συμμετέχει στην ΙΒΟ από το 2005 και είναι η έβδομη φορά τα τελευταία οκτώ χρόνια που πετυχαίνει διακρίσεις. Ο συνολικός απολογισμός είναι 10 χάλκινα μετάλλια και 6 εύφημες μνείες.

Η διάκριση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν λάβουμε υπόψη ότι οι μαθητές μας ανταγωνίζονται -όπως και κάθε χρόνο- περίπου διακόσιους εβδομήντα μαθητές/τριες από 68 χώρες, που στα σχολεία της πατρίδας τους αποκτούν περισσότερες γνώσεις Βιολογίας και είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για την Ολυμπιάδα. Οι μαθητές μας, αμέσως μετά την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, παρακολούθησαν ειδικό επιμορφωτικό πρόγραμμα στο Τμήμα Βιολογίας του Ε.Κ.Π.Α και στο Ίδρυμα ΙατροΒιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. Στόχος ήταν να καλυφθούν ελλείψεις, οι οποίες αφορούν τη διδασκαλία της  Βιολογίας στο Ελληνικό σχολείο, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε εργαστηριακό επίπεδο.

Οι συνεχείς επιτυχίες στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Βιολογίας είναι αποτέλεσμα της σημαντικής προσπάθειας των μαθητών, της πιο στοχευμένης και πολύπλευρης επιμόρφωσης, της όλο και καλύτερα οργανωμένης προσπάθειας από την ΠΕΒ, αλλά και της εθελοντικής προσφοράς δεκάδων συναδέλφων. Με δεδομένη τη παραδοχή ότι η Βιολογία είναι η επιστήμη του 21ου αιώνα, ευελπιστούμε ότι και η πολιτεία θα συμβάλει στην αναβάθμιση της διδασκαλίας της Βιολογίας στο Ελληνικό σχολείο.

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων :

  • συγχαίρει θερμά τους/ις μαθητές/τριες της Ελληνικής αποστολής και τους εύχεται κάθε επιτυχία στην αρχόμενη επιστημονική και φοιτητική τους ζωή,
  • ευχαριστεί ιδιαίτερα όλους/ες τους/ις συναδέλφους εκπαιδευτικούς, Πανεπιστημιακούς καθηγητές και ερευνητές, οι οποίοι/ες εργάστηκαν εθελοντικά συμβάλλοντας στην επιτυχία των μαθητών,
  • ευχαριστεί το κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης (http://www.onassis.org/) για την οικονομική υποστήριξη του, αφού ανέλαβε το κόστος συμμετοχής της αποστολής μας στην Διεθνή Ολυμπιάδα,
  • ευχαριστεί το Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας Θρησκευμάτων υπό την αιγίδα του οποίου διεξάγεται ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολογίας (ΠΔΒ),
  • ευχαριστεί την  Λουκουμοποιία Λούκος Α.Ε. (https://loukoumkoulou.gr/) ως χορηγός της Ελληνικής αποστολής για την προσφορά των προϊόντων τους.

Δείτε το δελτίο τύπου σε μορφή αρχείου .pdf.

Θέσεις Εκπαίδευσης

θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση μεταδιδάκτορα, εργαστήριο Μικροβιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ

Έμμισθη θέση μεταδιδάκτορα στα πλαίσια της προκήρυξης «Υποστήριξη νέων Ερευνητών» (ΕΔΒΜ34) στο εργαστήριο Μικροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ για άμεση πρόσληψη. Η θέση είναι διάρκειας 15 μηνών στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος, αλλά η απασχόληση δύναται να συνεχιστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων. Τα ζητούμενα προσόντα είναι: πτυχίο (χημικού,...

Θέσεις Εργασίας

θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

15 Φεβρουαρίου 2018
θέση εργασίας σε εργαστήριο γενετικής

Ζητείται βιολόγος από εργαστήριο Γενετικής στην Αθήνα. Η εμπειρία στην κυτταρογενετική ανάλυση θεωρείται απαραίτητη. Αποστολή βιογραφικών στο mail cytogeneticviografika@gmail.com

Επιμορφώσεις

Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

13 Φεβρουαρίου 2018
Διάλεξη του Νομπελίστα Aaron Ciechanover στην Αθήνα

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χημείας (2004) καθηγητής Βιοχημείας Aaron Ciechanover, καλεσμένος του καθηγητή και δ/ντή του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας, BiHELab (http://bihelab.di.ionio.gr/) του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, Παναγιώτη Βλάμου, θα δώσει για πρώτη φορά ανοικτή διάλεξη για το κοινό με τίτλο: “The Personalized Medicine Revolution: Are We Going...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2