Την Πέμπτη 19 Απριλίου 2018, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών.

Δείτε το δελτίο τύπου της συνάντησης.

Η Γ’ φάση του 14ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας ολοκληρώθηκε το Σάββατο 31 Μαρτίου με τις εργαστηριακές εξετάσεις στο Τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ. Οι 16 μαθητές/τριες που συμμετείχαν έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, επιβεβαιώνοντας το αμέριστο ενδιαφέρον και την αγάπη τους για τη Βιολογία.

Η φάση αυτή αποτελεί το επιστέγασμα του Διαγωνισμού, η οποία οδηγεί στην Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας. Στο φετινό ΠΔΒ συμμετείχαν 3.612 μαθητές/τριες (Α’ τάξη 1.508, Β’ τάξη 1.135, Γ’ τάξη 969) από όλη την Ελλάδα. Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους/ες τις συναδέλφους που συνετέλεσαν στην επιτυχία του ΠΔΒ, καθώς και στα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ , χωρίς τους οποίους η Γ’ φάση δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί.

Η Ελληνική Εθνική Αποστολή για την 29η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Τεχεράνη του Ιράν τη περίοδο 15-22/07/18, αποτελείται από τους/τις Αναστόπουλο Αριστοτέλη (4ο ΓΕΛ Πύργου), Ζάρρου Βικτώρια (ΓΕΛ Ξυλοκάστρου), Ελευθεράκη Αχιλλέα (ΓΕΛ Δροσιάς Ευβοίας) και Λεβεντάκη Πετρούλα (ΓΕΛ Νέας Αλικαρνασσού) .

Μαθητές Γ Φάση - ΠΔΒ 2018

Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στην Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας και στις Πανελλαδικές εξετάσεις, στις οποίες συμμετέχουν.

Η Οργανωτική Επιτροπή του ΠΔΒ 2018

Αθήνα, 07-01-2018

προς: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 

Κοιν. : Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ : Ένταξη παραγωγικών σχολών της ΕΛ.ΑΣ. στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο  

Με έκπληξη και λύπη πληροφορηθήκαμε την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Τόσκα, στην ερώτηση επτά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Διακριτική μεταχείριση εις βάρος μαθητών του 3ου επιστημονικού πεδίου, υποψηφίων για αστυνομικές σχολές». Ο Αναπληρωτής Υπουργός απορρίπτει την ένταξη των Αστυνομικών Σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) επικαλούμενος «…ότι το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων βαρύτητας αυτού αφενός δε σχετίζεται σε ικανό βαθμό με τις βασικές γνώσεις που καλείται να έχει ο υποψήφιος για τις Αστυνομικές Σχολές, όσο με εκείνες των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων, αφετέρου η πρόσβαση των υποψηφίων σε αυτό́, δεν εξασφαλίζεται ισότιμα για όλους τους υποψήφιους, εξαιτίας των διαφορετικών συντελεστών βαρύτητας…»

Οι λόγοι που επικαλείται ο Αναπληρωτής Υπουργός είναι έωλοι και δείχνουν, μάλλον, ελλιπή γνώση του θέματος. Η πρόσβαση στις παραγωγικές σχολές της ΕΛ.ΑΣ.  και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας γίνεται αυτή τη στιγμή από όλα τα υπόλοιπα Επιστημονικά Πεδία (1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και 4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική) εκτός από το 3ο. Ποια μαθήματα βαρύτητας θεωρεί ως απαραίτητα για τους υποψηφίους αυτών των σχολών; Αν είναι τα Μαθηματικά τότε γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θεωρητική Κατεύθυνση; Αν είναι τα Αρχαία ή η Ιστορία γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θετική; Η αλήθεια είναι ότι οι μόνοι που αποκλείονται από τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές είναι όσοι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν ως τέταρτο μάθημα στη Βιολογία Προσανατολισμού ή στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. Ο μονομερής αυτός αποκλεισμός είναι αναιτιολόγητος πολύ δε περισσότερο την σημερινή εποχή όταν θέματα όπως η Γενετική, το DNA, οι  Οικολογικές Καταστροφές, οι Μεταδοτικές Ασθένειες κλπ. αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των Αστυνομικών και των Πυροσβεστών.

Το δεύτερο επιχείρημα του Αναπληρωτή Υπουργού - περί ανισότιμης πρόσβασης - απορρίπτεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο έχει τοποθετήσει 37 Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ (Παιδαγωγικά, Γυμναστικές Ακαδημίες, Μουσικών Σπουδών, Θεάτρου κλπ.) ως κοινά μεταξύ όλων των Επιστημονικών Πεδίων.

Το επίπεδο των θεμάτων και της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (όπως και σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) είναι σταθμισμένο και δεν είναι σε καμία περίπτωση «ευκολότερο» από το αντίστοιχο επίπεδο των υπόλοιπων μαθημάτων. Το Πεδίο αυτό συγκεντρώνει υποψηφίους υψηλού επιπέδου, καθώς περιλαμβάνει δημοφιλείς σχολές, αλλά αυτός δε μπορεί να είναι λόγος τιμωρίας αυτών των μαθητών. Εκτός και αν το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν επιθυμεί την είσοδο των καλύτερων υποψηφίων στις Αστυνομικές Σχολές.

Όπως, ορθά, επισημαίνουν και οι επτά κυβερνητικοί βουλευτές, τα παραπάνω συνιστούν διάκριση εις βάρος των μαθητών που επιλέγουν να είναι υποψήφιοι στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και παραβιάζουν τις Συνταγματικές Αρχές της Ισότητας και της Ισονομίας. Επιπλέον, δεν στηρίζονται σε καμία παιδαγωγική ή επιστημονική αρχή και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε για το ποια συντεχνιακή σκοπιμότητα υποκρύπτουν.

Καλούμε τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας να επανεξετάσουν την απόφασή τους και να εντάξουν άμεσα τις Αστυνομικές Σχολές και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2018.    

  

Το ΔΣ της Π.Ε.Β. (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων)

 

Η επιστολή σε μορφή .pdf

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018 η Α΄ φάση του 14ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας, που διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ. Διαβάστε το Δελτίο Τύπου της Οργανωτικής Επιτροπής του Π.Δ.Β. 

Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017, οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (η Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων) πραγματοποίησαν συζήτηση με στόχο τη διαβούλευση σχετικά με τις εξελίξεις και το σχέδιο που ανακοίνωσε το ΥΠΠΕΘ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στο Δελτίο Τύπου μπορείτε να ενημερωθείτε σχετικά.

Θέσεις Εκπαίδευσης

6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

11 Απριλίου 2018
6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

Στα πλαίσια της Ελληνο-Γερμανικής Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου της Εσσης-Ιατρική Σχολή (Καθ. Γ. Ηλιάκης) του Τομέα Φυσικής-Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, ΕΜΠ (Αναπλ. Καθ. Α. Γεωργακίλας) και του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ (Καθ. Κ. Βοργιάς) υπάρχει η δυνατότητα 6μηνης εκπαίδευσης στο Εργαστήριο του κ. Ηλιάκη με κάλυψη όλων των...

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας σε εταιρεία

24 Απριλίου 2018
Θέση εργασίας σε εταιρεία

Εταιρεία, που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας, επιθυμεί να εντάξει ένα επιπλέον άτομο στο δυναμικό της. Δείτε τη σχετική αγγελία.

Επιμορφώσεις

"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος"

23 Απριλίου 2018
"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος"

Έκθεση με τίτλο "Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος", στο μουσείο Γ. Γουναρόπουλου. Δείτε το Δελτίο Τύπου για περισσότερες πληροφορίες. Ένα έργο της έκθεσης, που ανήκει στην εικαστικό Αντωνία Παπατζανάκη και που παραπέμπει στο βιοφωσφορισμό του πλαγκτού, μπορείτε να το δείτε εδώ . Για να διαβάσετε την Πρόσκληση του μουσείου Γ....

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2