ΓΙΑΤΙ στήριξη της ΠΕΒ;

Αγαπητές και Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μετά από τέσσερεις θητείες στο Δ.Σ. της ΠΕΒ και περίπου είκοσι χρόνια έντονης ενασχόλησης με τα της σχολικής παιδείας στην ΠΕΒ αποφάσισα- για διάφορους λόγους- να μη θέσω πάλι υποψηφιότητα για αυτό το Δ.Σ.  Συνεπώς, μπορώ να μιλήσω  χωρίς ο όποιος, έστω μη επαρκώς ενήμερος, να θεωρήσει ότι υποκρύπτεται άλλος λόγος.

Η ενδυνάμωση της θέσης της Βιολογίας στην ελληνική πραγματικότητα, αποτελεί-κατά τη γνώμη μου- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ! Ο κάθε Βιολόγος- Βιοεπιστήμονας, ως ενεργός πολίτης, είναι σκόπιμο να συνδράμει στην ανάταξη της στρέβλωσης στον «Αιώνα της Βιολογίας» η Βιολογία στη χώρα μας να εξακολουθεί να είναι ο φτωχός συγγενής. Θα μπορούσε κανείς να επιχειρηματολογήσει εκτενώς για αυτό, αλλά για προφανείς λόγους περιορίζομαι στα παρακάτω:

  • Οι εφαρμογές των βιοεπιστημών καθορίζουν τη διαχείριση της υγείας του καθενός μας και του πληθυσμού συνολικά, με δεδομένα εντελώς καινούργια.
  • Η διαχείριση του Περιβάλλοντος μας  και η στάση της κοινωνίας απέναντι στα ζητήματα διατροφής είναι απλά «τυφλή» χωρίς στέρεη γνώση και πολυεπίπεδη  μελέτη των βιολογικών παραμέτρων.
  • Οι βιολογικές επιστήμες αποτελούν το βασικότερο-επιστημονικά- επίπεδο αναφοράς για τις διαπροσωπικές σχέσεις, τη στάση μας απέναντι στο «διαφορετικό» και τον πλουραλισμό των εκφάνσεων της κοινωνίας των ανθρώπων.
  • Οι βιοεπιστήμες παράγουν ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ. Η διασπορά των επιστημονικών συμπερασμάτων τους θεμελιώνει στο «γενικό πληθυσμό» μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΗ κουλτούρα σεβασμού στον άλλο- τον όποιο άλλο-  στο ίδιο μας το σώμα και το Περιβάλλον μας.
  • Οι γνώση των βασικών στις βιοεπιστήμες μπορεί να δώσει ουσιαστικά εφόδια για την επίλυση ζωτικών προβλημάτων των κοινωνιών μας όπως του «ενεργειακού» και των υπολογιστικών μηχανών, με τρόπο ευεργετικό.

 

Για να διασπαρούν  και να εμπεδωθούν τα προηγούμενα στους κατά περίπτωση εργασιακούς χώρους, κέντρα αποφάσεων και ευρύτερα στην κοινωνία, απαιτούνται κατάλληλα εκπαιδευμένοι «ειδικοί». Και αναμφίβολα (εκ των προγραμμάτων των προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών τους σπουδών) αυτοί είναι οι Βιοεπιστήμονες.

Η αντιμετώπιση της Πολιτείας (… και σε αυτά)  υπολείπεται αδρά των αναγκών. Των κοινωνικών αναγκών! Το πρόβλημα χρονίζει και βαθαίνει.  Η «ψαλίδα» μεταξύ της γνώσης των ειδημόνων και του πληθυσμού συνολικά συνεχώς αυξάνεται.  Λόγω της σημερινής αίγλης και σημασίας των βιοεπιστημών, ένα ετερόκλητο μείγμα άλλων  επιστημονικών και επαγγελματικών κλάδων με πολύ ισχυρότερα ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ ερείσματα καθορίζει  τα τεκταινόμενα με βλάβη των κοινωνικών αναγκών πολυποίκιλα, αλλά και της ίδιας της επιστημονικότητας.

Χωρίς να παραγνωρίζεται η συμβολή των πολλών ειδικότερων εταιριών και συλλόγων του κλάδου των Βιοεπιστημόνων, η ΠΕΒ αποτελεί τον ΣΥΝΟΛΙΚΟ και δραστικότερο (τα πολλά τελευταία χρόνια) φορέα για τη διεκδίκηση των κοινωνικά αναγκαίων και διεθνώς παραδεκτών.

Και από την προσωπική μου εμπειρία μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η δραστηριότητα της εξαρτάται σχεδόν μονοσήμαντα από την ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ προσφορά ελάχιστων συναδέλφων, τους οποίους βαθειά ευχαριστώ.

Η αποφυγή των ΠΟΛΛΩΝ λαθών στη σχεδίαση  δράσεων και διαχείριση καταστάσεων και  η μετρήσιμη ενδυνάμωση των αποτελεσμάτων των ενεργειών της καθορίζεται ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ και από τον αριθμό  και τη ζέση των δραστηριοποιούμενων συναδέλφων! Συνεπώς σας προτείνω:

  • Να συμβάλλει η καθεμιά και ο καθένας μας, ακόμα και  ΜΟΝΟ στα θέματα που-έστω- προσωπικά τον απασχολούν ή και γνωρίζει πραγματιστικά  (πολλοί δε μπορούν να φανταστούν πόσο πολύτιμο είναι… Πολλές  επιτυχημένες ενέργειες της ΠΕΒ έγιναν μετά από εμπεριστατωμένη τοποθέτηση συναδέλφων). Εγκαθιδρύστε ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ με την ΠΕΒ! Αν το κρίνετε, συμμετέχετε στη λήψη των αποφάσεων ή και στην υλοποίηση τους (το καταστατικό της ΠΕΒ το ευνοεί για το οποιοδήποτε απλό μέλος της).
  • Συμμετέχετε στις εκλογές για το νέο Δ.Σ. της ΠΕΒ. Σκεφτείτε να ψηφίσετε όχι μόνο «εκπροσώπους» του στενού εργασιακού σας χώρου, αλλά και από άλλους. Η ισχυροποίηση σε έναν εργασιακό τομέα, αναπόδραστα έχει ευεργετικά αποτελέσματα και στους υπόλοιπους. Στην παρούσα οικονομική συγκυρία η καταβολή της συνδρομής του έτους (το μόνο σταθερό οικονομικό δεδομένο της οξύτατα χειμαζόμενης-οικονομικά- ΠΕΒ) για όσες και όσους δεν το έχουν καταβάλει ήδη, είναι καθόλου αμελητέο, αλλά συνάδελφοι θα ΣΑΣ- ΜΑΣ «ΕΠΙΣΤΡΑΦΕΙ» πολλαπλά!

 

Ανδρέας Ζοάνος

 

Μέλος του απερχόμενου Δ.Σ. της ΠΕΒ

Θέσεις Εκπαίδευσης

6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

11 Απριλίου 2018
6μηνη μετεκπαίδευση στην Γερμανία

Στα πλαίσια της Ελληνο-Γερμανικής Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου της Εσσης-Ιατρική Σχολή (Καθ. Γ. Ηλιάκης) του Τομέα Φυσικής-Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, ΕΜΠ (Αναπλ. Καθ. Α. Γεωργακίλας) και του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ (Καθ. Κ. Βοργιάς) υπάρχει η δυνατότητα 6μηνης εκπαίδευσης στο Εργαστήριο του κ. Ηλιάκη με κάλυψη όλων των...

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας σε εταιρεία

24 Απριλίου 2018
Θέση εργασίας σε εταιρεία

Εταιρεία, που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας, επιθυμεί να εντάξει ένα επιπλέον άτομο στο δυναμικό της. Δείτε τη σχετική αγγελία.

Επιμορφώσεις

"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος"

23 Απριλίου 2018
"Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος"

Έκθεση με τίτλο "Πλαγκτόν: ένας θαυμαστός υδάτινος κόσμος", στο μουσείο Γ. Γουναρόπουλου. Δείτε το Δελτίο Τύπου για περισσότερες πληροφορίες. Ένα έργο της έκθεσης, που ανήκει στην εικαστικό Αντωνία Παπατζανάκη και που παραπέμπει στο βιοφωσφορισμό του πλαγκτού, μπορείτε να το δείτε εδώ . Για να διαβάσετε την Πρόσκληση του μουσείου Γ....

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2