Σε πρόσφατο μικρό άρθρο  που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κος Κουλαϊδής μεταξύ άλλων διατυπώνει την  άποψη ότι οι αντιδράσεις των επιστημονικών ενώσεων έναντι του νέο τύπου Λυκείου υποκινούνται από «συντεχνιακές λογικές άνευ εκπαιδευτικής ουσίας».

Μια πρόχειρη ωστόσο ανάγνωση των ανακοινώσεων που έχουν εκδώσει οι επιστημονικές ενώσεις αποκαλύπτει ότι:

Οι επιστημονικές ενώσεις πλην μιας, σε μια σπάνια (ώστε να είναι συντεχνιακά υποκινούμενη) ομοφωνία, απορρίπτουν το προτεινόμενο Λύκειο συμπίπτοντας μάλιστα στις εκτιμήσεις ότι το σχολείο αυτό:

Α. Μετατρέπεται σε μια ενδιάμεση βαθμίδα μετάβασης προς την Γ/θμια εκ/ση, απεμπολώντας τον αυτοτελή μορφωτικό χαρακτήρα του.

Β. Υποχρεώνει τον μαθητή να επιλέγει από πολύ νωρίς τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό προορισμό που πρόκειται να ακολουθήσει.

Γ. Απομακρύνεται από τη βασική επιδίωξή του που πρέπει να είναι η  παροχή γενικής μόρφωσης στους μαθητές.

Προξενεί συνεπώς εντύπωση πώς ο κος γ.γ. παραγνωρίζει τη συναίνεση των επιστημονικών ενώσεων στην απόρριψη του προτεινόμενου Λυκείου για τους προαναφερόμενους λόγους, που μόνο συντεχνιακή λογική δεν απηχούν.

Ακόμη όμως μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο προτεινόμενος τύπος Λυκείου  δεν είναι αυτός που προσδοκά  ο ελληνικός λαός, σύμφωνα τουλάχιστον με την «Έρευνα Κοινής Γνώμης, επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης» που διεξήγαγε η εταιρεία GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας.

Στην έρευνα αυτή, όπως μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης:

  • Το 7,3 % των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το Λύκειο πρέπει να στοχεύει στην εξειδίκευση του μαθητή, έναντι του  23,7%  που πιστεύει ότι το Λύκειο πρέπει να παρέχει γενική παιδεία και του  68,2% που πιστεύει στον συνδυασμό εξειδίκευσης και γενικής παιδείας.

  • Το 6,5% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου είναι η προετοιμασία του μαθητή για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Γ/θμια εκ/ση, έναντι του 29,5% των ερωτηθέντων που πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου πρέπει να είναι η απόκτηση γενικής παιδείας.

  • Επίσης στην ίδια έρευνα ένα ποσοστό που αγγίζει το 65% θεωρεί πως το μάθημα της Βιολογίας οφείλει να είναι σίγουρα/μάλλον υποχρεωτικό.

Η απόρριψη συνεπώς από τους βιολόγους εκπαιδευτικούς ενός Λυκείου προθαλάμου για την εισαγωγή στη  γ/θμια εκ/ση, με ακραία εξειδίκευση και συρρίκνωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας, μόνο συντεχνιακές επιδιώξεις δεν απηχεί καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τις προσδοκίες του έλληνα πολίτη, όπως τουλάχιστον αναδεικνύονται από την έρευνα που διεξήγαγε το Υπουργείο Παιδείας.

Κρίτων Θερσίτης

Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέσεις για μεταδιδακτορικούς ερευνητές στο Harvard Medical School : Bo...

19 Σεπτεμβρίου 2017
Θέσεις για μεταδιδακτορικούς ερευνητές στο Harvard Medical School : Boston, MA, United States

προς ενημέρωσή σας Τρεις θέσεις είναι ανοικτές για υποψήφιους μεταδιδακτορικούς ερευνητές στο Harvard Medical School : Boston, MA, United States. Για περισσότερες πληροφορίες ακολουθήστε το σύνδεσμο.

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας: Βοηθός εργαστηρίου στο Pinewood American International...

12 Σεπτεμβρίου 2017
Θέση εργασίας: Βοηθός εργαστηρίου στο Pinewood American International School, Θεσσαλονίκη

Ζητείται αγγλομαθής βοηθός εργαστηρίου στο σχολείο Pinewood στη Θεσσαλονίκη. Μπορείτε να δείτε την αγγελία εδώ. Και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη θέση εδώ.

Επιμορφώσεις

Ημερίδα ΠΕΒ "Ο Προγεννητικός Έλεγχος Γενετικών Νοσημάτων: Παρόν κ...

14 Σεπτεμβρίου 2017
Ημερίδα ΠΕΒ "Ο Προγεννητικός Έλεγχος Γενετικών Νοσημάτων: Παρόν και Μέλλον"

Στα πλαίσια των εκθέσεων HealthLab, EcoLink, Chem17 που θα πραγματοποιηθούν 24-26 Νοέμβρη στο MEC Παιανίας (Λεωφόρος Λαυρίου 301, 19002 Παιανία Αττικής), η ΠΕΒ διοργανώνει επιστημονική Ημερίδα με θέμα "Ο Προγεννητικός Έλεγχος Γενετικών Νοσημάτων: Παρόν και Μέλλον". Διακεκριμένοι Γενετιστές από το Δημόσιο και τον Ιδιωτικό τομέα θα παρουσιάσουν την σύγχρονη πρακτική...