Σε πρόσφατο μικρό άρθρο  που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κος Κουλαϊδής μεταξύ άλλων διατυπώνει την  άποψη ότι οι αντιδράσεις των επιστημονικών ενώσεων έναντι του νέο τύπου Λυκείου υποκινούνται από «συντεχνιακές λογικές άνευ εκπαιδευτικής ουσίας».

Μια πρόχειρη ωστόσο ανάγνωση των ανακοινώσεων που έχουν εκδώσει οι επιστημονικές ενώσεις αποκαλύπτει ότι:

Οι επιστημονικές ενώσεις πλην μιας, σε μια σπάνια (ώστε να είναι συντεχνιακά υποκινούμενη) ομοφωνία, απορρίπτουν το προτεινόμενο Λύκειο συμπίπτοντας μάλιστα στις εκτιμήσεις ότι το σχολείο αυτό:

Α. Μετατρέπεται σε μια ενδιάμεση βαθμίδα μετάβασης προς την Γ/θμια εκ/ση, απεμπολώντας τον αυτοτελή μορφωτικό χαρακτήρα του.

Β. Υποχρεώνει τον μαθητή να επιλέγει από πολύ νωρίς τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό προορισμό που πρόκειται να ακολουθήσει.

Γ. Απομακρύνεται από τη βασική επιδίωξή του που πρέπει να είναι η  παροχή γενικής μόρφωσης στους μαθητές.

Προξενεί συνεπώς εντύπωση πώς ο κος γ.γ. παραγνωρίζει τη συναίνεση των επιστημονικών ενώσεων στην απόρριψη του προτεινόμενου Λυκείου για τους προαναφερόμενους λόγους, που μόνο συντεχνιακή λογική δεν απηχούν.

Ακόμη όμως μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο προτεινόμενος τύπος Λυκείου  δεν είναι αυτός που προσδοκά  ο ελληνικός λαός, σύμφωνα τουλάχιστον με την «Έρευνα Κοινής Γνώμης, επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης» που διεξήγαγε η εταιρεία GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας.

Στην έρευνα αυτή, όπως μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης:

  • Το 7,3 % των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το Λύκειο πρέπει να στοχεύει στην εξειδίκευση του μαθητή, έναντι του  23,7%  που πιστεύει ότι το Λύκειο πρέπει να παρέχει γενική παιδεία και του  68,2% που πιστεύει στον συνδυασμό εξειδίκευσης και γενικής παιδείας.

  • Το 6,5% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου είναι η προετοιμασία του μαθητή για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Γ/θμια εκ/ση, έναντι του 29,5% των ερωτηθέντων που πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου πρέπει να είναι η απόκτηση γενικής παιδείας.

  • Επίσης στην ίδια έρευνα ένα ποσοστό που αγγίζει το 65% θεωρεί πως το μάθημα της Βιολογίας οφείλει να είναι σίγουρα/μάλλον υποχρεωτικό.

Η απόρριψη συνεπώς από τους βιολόγους εκπαιδευτικούς ενός Λυκείου προθαλάμου για την εισαγωγή στη  γ/θμια εκ/ση, με ακραία εξειδίκευση και συρρίκνωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας, μόνο συντεχνιακές επιδιώξεις δεν απηχεί καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τις προσδοκίες του έλληνα πολίτη, όπως τουλάχιστον αναδεικνύονται από την έρευνα που διεξήγαγε το Υπουργείο Παιδείας.

Κρίτων Θερσίτης

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ «Δημόσια Υγεία» 2017-2018

20 Νοεμβρίου 2017
ΠΜΣ «Δημόσια Υγεία» 2017-2018

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΠΜΣ «ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» 2017-2018 - ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ, ΤΜ. ΙΑΤΡΙΚΗΣ Αγαπητοί συνάδελφοι σας προωθούμε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για φοίτηση στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημόσια Υγεία του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών για το Ακαδημαϊκό έτος 2017-2018. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων στη Γραμματεία του Τμήματος Ιατρικής: 15...

Θέσεις Εργασίας

13 Θέσεις εργασίας για Βιολόγους στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και...

14 Νοεμβρίου 2017
13 Θέσεις εργασίας για Βιολόγους στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO)

Προκυρήχθηκαν θέσεις εργασίας με σύμβαση ορισμένου χρόνου για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε τομείς ενδιαφέροντος αλιείας, υδατοκαλλιέργειας, περιβάλλοντος κ.α. στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας. Συγκεκριμένα προκυρήχθηκαν 13 Θέσεις εργασίας για Βιολόγους στους τομείς: 1) Ιχθυολογία 2) Διαχείριση περιβάλλοντος και δασών 3) Μικροβιολογία 4) Βιο-ασφάλεια 5) Υδατοκαλλιέργειες Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων...

Επιμορφώσεις

Επιστημονική Ημερίδα

20 Νοεμβρίου 2017
Επιστημονική Ημερίδα

Αγαπητοί συνάδελφοι, Σας ενημερώνουμε ότι στις 30 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 10:00-2:00 θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ (Κτήριο 8) Επιστημονική ημερίδα με θέμα: "Ηθικές προκλήσεις στην Έρευνα με Βιολογικό υλικό".

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Ένας νευρικός διακόπτης για το φόβο

    Ένας νευρικός διακόπτης για το φόβο Ένας νευρικός διακόπτης για το φόβο Sarah Stanley Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). Όταν κάτι μας τρομάζει, θα πρέπει να παγώσουμε ή να το ερευνήσουμε; Η Sarah Stanley περιγράφει πώς οι επιστήμονες από το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (European Molecular Biology Laboratory) εξερευνούν τα μυστήρια του εγκεφάλου, προσπαθώντας να κατανοήσουν την αντίδρασή μας στο φόβο. (Πρόκειται για του Read More
  • Ανάμεικτες αισθήσεις: κατανοώντας τη συναισθησία

    Ανάμεικτες αισθήσεις: κατανοώντας τη συναισθησία Ανάμεικτες αισθήσεις: κατανοώντας τη συναισθησία Amanda Tilot Μετάφραση από: Νεφέλη Γαρούφη (Nefeli Garoufi) – Φοιτήτρια Βιολογίας, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). Πώς θα ήταν οι αριθμοί και οι μουσικές νότες, αν είχαν χρώματα; Οι άνθρωποι με συναισθησία βιώνουν τον κόσμο με αυτό τον τρόπο – και οι επιστήμονες προσπαθούν να βρουν το γιατί. (Πρόκειται για το άρθρο 'Blended senses: understanding synaesthesia' από το Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για Read More
  • Φως εν Ζωή: η χημεία του βιοφωτισμού

    Φως εν Ζωή: η χημεία του βιοφωτισμού Φως εν Ζωή: η χημεία του βιοφωτισμού Gianluca Farusi, Susan Watt Μετάφραση από: Αλέξανδρο Χαρωνιτάκη (Alexander Charonitakis) – Φοιτητής Βιολογίας, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). Εμπλουτίστε τα μαθήματα χημείας σας, παρατηρώντας το φαινόμενο του βιοφωτισμού. (Πρόκειται για το άρθρο 'Living light: the chemistry of bioluminescence' από το Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Οι εμφανίσεις του βιοφωτισμού, αποτελούν ένα από τα φυσικά Read More
  • 1
  • 2