Σε πρόσφατο μικρό άρθρο  που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κος Κουλαϊδής μεταξύ άλλων διατυπώνει την  άποψη ότι οι αντιδράσεις των επιστημονικών ενώσεων έναντι του νέο τύπου Λυκείου υποκινούνται από «συντεχνιακές λογικές άνευ εκπαιδευτικής ουσίας».

Μια πρόχειρη ωστόσο ανάγνωση των ανακοινώσεων που έχουν εκδώσει οι επιστημονικές ενώσεις αποκαλύπτει ότι:

Οι επιστημονικές ενώσεις πλην μιας, σε μια σπάνια (ώστε να είναι συντεχνιακά υποκινούμενη) ομοφωνία, απορρίπτουν το προτεινόμενο Λύκειο συμπίπτοντας μάλιστα στις εκτιμήσεις ότι το σχολείο αυτό:

Α. Μετατρέπεται σε μια ενδιάμεση βαθμίδα μετάβασης προς την Γ/θμια εκ/ση, απεμπολώντας τον αυτοτελή μορφωτικό χαρακτήρα του.

Β. Υποχρεώνει τον μαθητή να επιλέγει από πολύ νωρίς τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό προορισμό που πρόκειται να ακολουθήσει.

Γ. Απομακρύνεται από τη βασική επιδίωξή του που πρέπει να είναι η  παροχή γενικής μόρφωσης στους μαθητές.

Προξενεί συνεπώς εντύπωση πώς ο κος γ.γ. παραγνωρίζει τη συναίνεση των επιστημονικών ενώσεων στην απόρριψη του προτεινόμενου Λυκείου για τους προαναφερόμενους λόγους, που μόνο συντεχνιακή λογική δεν απηχούν.

Ακόμη όμως μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο προτεινόμενος τύπος Λυκείου  δεν είναι αυτός που προσδοκά  ο ελληνικός λαός, σύμφωνα τουλάχιστον με την «Έρευνα Κοινής Γνώμης, επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης» που διεξήγαγε η εταιρεία GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας.

Στην έρευνα αυτή, όπως μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης:

  • Το 7,3 % των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το Λύκειο πρέπει να στοχεύει στην εξειδίκευση του μαθητή, έναντι του  23,7%  που πιστεύει ότι το Λύκειο πρέπει να παρέχει γενική παιδεία και του  68,2% που πιστεύει στον συνδυασμό εξειδίκευσης και γενικής παιδείας.

  • Το 6,5% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου είναι η προετοιμασία του μαθητή για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Γ/θμια εκ/ση, έναντι του 29,5% των ερωτηθέντων που πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου πρέπει να είναι η απόκτηση γενικής παιδείας.

  • Επίσης στην ίδια έρευνα ένα ποσοστό που αγγίζει το 65% θεωρεί πως το μάθημα της Βιολογίας οφείλει να είναι σίγουρα/μάλλον υποχρεωτικό.

Η απόρριψη συνεπώς από τους βιολόγους εκπαιδευτικούς ενός Λυκείου προθαλάμου για την εισαγωγή στη  γ/θμια εκ/ση, με ακραία εξειδίκευση και συρρίκνωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας, μόνο συντεχνιακές επιδιώξεις δεν απηχεί καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τις προσδοκίες του έλληνα πολίτη, όπως τουλάχιστον αναδεικνύονται από την έρευνα που διεξήγαγε το Υπουργείο Παιδείας.

Κρίτων Θερσίτης

Θέσεις Εκπαίδευσης

Διϊδρυματικό ΠΜΣ «Ιστορία της Ιατρικής και Βιολογική Ανθρωπολογία: υγε...

06 Ιουλίου 2017
Διϊδρυματικό ΠΜΣ «Ιστορία της Ιατρικής και Βιολογική Ανθρωπολογία: υγεία, νόσος και φυσική επιλογή"

Tα Τμήματα Ιατρικής ΑΠΘ και Ιστορίας και Εθνολογίας ΔΠΘ προκηρύσσουν τριάντα πέντε (35) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2017–2018 στο "Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών σπουδών". (ΔΠΜΣ) «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ: ΥΓΕΙΑ, ΝΟΣΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ». Η διάρκεια του Προγράμματος είναι τρία εξάμηνα παρακολούθησης και ένα εξάμηνο εκπόνησης...

Θέσεις Εργασίας

Δύο θέσεις για Βιολόγους στην Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (7Κ/2017)

02 Ιουλίου 2017
Δύο θέσεις για Βιολόγους στην Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (7Κ/2017)

Εκδόθηκε η προκήρυξη 7Κ/2017 από τον ΑΣΕΠ. Περιλαμβάνει 2 θέσεις και για Βιολόγους, σχετικές με το περιβάλλον στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποβολή αιτήσεων 11 έως 26 Ιουλίου 2017. Δείτε τον πίνακα κατανομής των θέσεων της προκήρυξης. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προκήρυξη, ακολουθήστε το σύνδεσμο του ΑΣΕΠ.

Επιμορφώσεις

3η Ανακοίνωση της ΟΕ για το 4ο Συνέδριο: "Η Βιολογία στην Εκπαίδε...

16 Ιουλίου 2017
3η Ανακοίνωση της ΟΕ για το 4ο Συνέδριο: "Η Βιολογία στην Εκπαίδευση"

Αγαπητοί συνάδελφοι, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με την τρίτη ανακοίνωση της Οργανωτικής Επιτροπής του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου με τίτλο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση». Το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο, με τίτλο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση» , διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.), σε συνεργασία με την ΔΙ.Δ.Ε. Πειραιά και...