Τελευταία νέα

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146

Παιδεία

Γενική Ανακοίνωση Πανελλαδικές 2018

Γενική Ανακοίνωση Πανελλαδικές 2018

Ανακοίνωση σχετικά με τις ενδεικτικές απαντήσεις στα θέματα της Βιολογίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018.

Προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα Βιολογίας των Εσπερινών...

Προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα Βιολογίας των Εσπερινών Γενικών Λυκείων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

Σήμερα ημέρα Τρίτη 19 Ιουνίου 2018, οι μαθητές της Γ΄Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου...

Προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα Βιολογίας των Ημερήσιων...

Προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα Βιολογίας των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

Σήμερα ημέρα Τρίτη 19 Ιουνίου 2018, οι μαθητές της Γ΄Τάξης των Ημερησίων Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις και το Δελτίο Τύπου...

Κάλεσμα της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΒ

Κάλεσμα της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΒ

Η Επιτροπή Παιδείας της Π.Ε.Β. καλεί ΟΛΟΥΣ και ΟΛΕΣ τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις απόψεις τους πάνω στα ακόλουθα δύο θέματα: Προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και προτάσεις βελτίωσης/αναβάθμισης της...

Επιστολή προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη

Επιστολή προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ απέστειλε επιστολή - προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη αιτούμενη γνωμοδότηση σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στα ΙΕΚ. Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας...

Τρίτη συνάντηση εργασίας των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικ...

Τρίτη συνάντηση εργασίας των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών με τον Υπουργό Παιδείας

Την Τρίτη 15 Μαίου 2018, πραγματοποιήθηκε η τρίτη προγραμματισμένη συνάντηση των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Για να ενημερωθείτε για τα θέματα που συζητήθηκαν,...

Περιβάλλον

Σύγκλιση Επιτροπής Περιβάλλοντος, 19/3/2018, 17.00

Σύγκλιση Επιτροπής Περιβάλλοντος, 19/3/2018, 17.00

Προσκαλούμε όλους όσους ασχολούνται και ενδιαφέρονται για θέματα περιβαλλοντικά να παραβρεθούν και να συμμετέχουν στη σύγκλιση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΠΕΒ που θα γίνει τη Δευτέρα 19/3/2018 και ώρα 5μμ...

Εκστρατεία για τη διάσωση του Πρασινόφρυνου της Ιθάκης

Εκστρατεία για τη διάσωση του Πρασινόφρυνου της Ιθάκης

Ο συνάδελφος Ηλίας Στραχίνης, έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για τη διάσωση του Πρασινόφρυνου (Bufotes viridis) στο νησί της Ιθάκης. Το είδος θεωρούνταν εξαφανισμένο από το νησί από τη δεκαετία του...

Αναγόρευση Επίτιμου Διδάκτορα, Καθηγητής Arne Strid

Αναγόρευση Επίτιμου Διδάκτορα, Καθηγητής Arne Strid

O Τομέας Βοτανικής, το Τμήμα Βιολογίας και η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα τιμήσουν τον διαπρεπή ερευνητή της ελληνικής χλωρίδας Καθηγητή Arne Strid, απονέμοντάς του τον τίτλο...

Επιστολή ΠΕΒ για το άρθρο 59 του Σχεδίου Νόμου

Επιστολή ΠΕΒ για το άρθρο 59 του Σχεδίου Νόμου

Επιστολή της ΠΕΒ προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων που αφορά τις απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων για το άρθρο 59 του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ...

Άμεση απειλή για το προστατευόμενο δέλτα του ποταμού Αχέροντ...

Άμεση απειλή για το προστατευόμενο δέλτα του ποταμού Αχέροντα

Το προστατευόμενο δέλτα του Αχέροντα απειλείται άμεσα με εξαφάνιση, από μεγάλα αποστραγγιστικά έργα. Το αποστραγγιστικό – αρδευτικό έργο Βαθυπέδου Αμμουδιάς και Βαλανιδορράχης έκτασης περίπου 7.000 στρεμμάτων έχει ήδη ξεκινήσει. Το...

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα στενά του Νέστου

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα στενά του Νέστου

Περιβαλλοντικό έγκλημα με διεθνείς διαστάσεις στα στενά του Νέστου! Έξι δηλητηριασμένα σπάνια μεγάλα αρπακτικά πουλιά βρέθηκαν γύρω από δύο σκοτωμένα με όπλο άγρια άλογα στα Στενά Νέστου, μία περιοχή εξαιρετικής...

Υγεία

Δελτίο Τύπου Συμποσίων NGS ΠΕΒ

Δελτίο Τύπου Συμποσίων NGS ΠΕΒ

Δελτίο Τύπου για την ολοκλήρωση κύκλου συμποσίων στη Βιοπληροφορική και Αλληλούχιση DNA Νέας Γενιάς. Αναλυτικά. 

Προσθήκη ΑΜΚΑ των επιστημονικών υπευθύνων των Εργαστηριακών...

Προσθήκη ΑΜΚΑ των επιστημονικών υπευθύνων των Εργαστηριακών Εξετάσεων

Στο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε την εγκύκλιο (επισυνάπτεται) του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία οι κλινικοί γιατροί υποχρεούνται να καταχωρούν στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΣΗΣ) -για κάθε παραπομπή τους-...

Δικαίωμα Υπογραφής των Γενετικών Αναλύσεων από Βιοεπιστήμονε...

Δικαίωμα Υπογραφής των Γενετικών Αναλύσεων από Βιοεπιστήμονες

Με αφορμή ερωτήματα που δεχόμαστε από συναδέλφους στα αντικείμενα της Υγείας, σχετικά με την θεσμοθετημένη δικαιοδοσία (δική μας η άλλων εργαζομένων) στην υπογραφή των υπηρεσιών και εξετάσεων που παρέχονται μέσω...

Έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής

Έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής

Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής διενεργεί πανελλαδική έρευνα, με σκοπό την καταγραφή των στάσεων της ελληνικής κοινωνίας σε βασικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνική πρόσληψη της τεχνολογίας στις Βιολογικές Επιστήμες και...

Η επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ για το Κλινικό Επίδομα

Η επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ για το Κλινικό Επίδομα

Η έγκαιρη και επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ οδηγεί σε καταβολή του Κλινικού Επιδόματος και σε Βιολόγους, Βιοχημικούς και Κλινικούς Χημικούς. Διαπιστώθηκε πως στους δικαιούχους του κλινικού επιδόματος ΔΕΝ περιλαμβάνονταν οι...

Εκπομπή ΕΤ3 Ζ. Σκούρας

Εκπομπή ΕΤ3 Ζ. Σκούρας

Για το πιο πολύπλοκο φαινόμενο που αντιμετώπισε ποτέ ο ανθρώπινος νους, το φαινόμενο της ζωής, μίλησε ο καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ κ. Ζαχαρίας Σκούρας στον δημοσιογράφο (και συνάδελφο) Κώστα Μπλιάτκα...

Μάνατζμεντ παντού, αλλά όχι Βιολογία

Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα Καθημερινή (29/4/11) το εύλογο άρθρο του κου Ν. Ξυδάκη για το πρόγραμμα διδασκόμενων μαθημάτων στο υπό διαμόρφωση Νέο Λύκειο.

Το πρόγραμμα διδασκομένων μαθημάτων στο υπό διαρκή μεταρρύθμιση λύκειο, όπως έχει γίνει γνωστό, μάς βάζει σε σκέψεις για τη δυναμική της πολύπαθης αυτής σχολικής βαθμίδας. Κατά κοινή ομολογία, το λύκειο αντί να αποτελεί την κορωνίδα της γενικής παιδείας, έχει καταντήσει ένας διάδρομος χωρίς δική του αξία, ένα πέρασμα με απόληξη τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ήδη προβληματικά και ανεπαρκή κι αυτά.

Αντί ο έφηβος μαθητής να ολοκληρώνει τις εγκύκλιες σπουδές του και να αποκτά ουσιαστική γνωριμία με τις επιστήμες και τα γράμματα, εξαναγκάζεται να επιλέξει «κατεύθυνση, και να πέσει με τα μούτρα στα φροντιστήρια και στο εστιασμένο διάβασμα της εξεταστέας ύλης.

Αντί να μαθαίνει, αποστηθίζει και εξετάζεται. Το νέο λύκειο φαίνεται ότι δεν καταφέρνει να θεραπεύσει αυτήν τη μονομέρεια. Πάλι στη Β΄ Λυκείου οι 16χρονοι καλούνται να επιλέξουν «κατεύθυνση», θετική ή θεωρητική, και στη Γ΄ Λυκείου επιλέγουν επιπλέον και τεχνολογική. Ουδέν καταστροφικό μέχρι στιγμής. Τα αλλόκοτα αρχίζουν με το μενού μαθημάτων. Στο νεωτεριστικό λυκειακό μείγμα Δανίας Νότου - Φινλανδίας - ΜΒΑ προκρίθηκαν ως υποχρεωτικά μαθήματα και για τις δύο βασικές κατευθύνσεις οι Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης και το Πρότζεκτ-Ερευνητική Εργασία. Αντιθέτως, δεν κρίθηκαν απολύτως αναγκαία τα μαθήματα της Βιολογίας και της Πληροφορικής· ο μαθητής Β΄ Λυκείου καλείται να επιλέξει ένα μόνο εκ των δύο. Αν διδαχθεί Βιολογία, χάνει την Πληροφορική, και αντιστρόφως. Είναι σαφές ότι για το νέο λύκειο το Μάνατζμεντ και το Πρότζεκτ κρίθηκαν υπέρτερα και πιο αναγκαία από τη Βιολογία και την Επιστήμη των Υπολογιστών. Εντούτοις, ο οιοσδήποτε έχει στοιχειώδη σχέση με την εποχή, γνωρίζει ότι οι επιστήμες που εκτοξεύθηκαν στα τέλη του 20ού αιώνα και αυτές που πρόκειται αναμφίβολα να κυριαρχήσουν και στον 21ο αι. είναι η Βιολογία και η Πληροφορική. Και όχι βέβαια μόνο ως επιστημονικά - επαγγελματικά πεδία, αλλά ως γνωστικές περιοχές άμεσα συνυφασμένες με την καθημερινή ζωή, με το περιβάλλον, με την αναδιαμορφούμενη ηθική, με την επικοινωνία, με κάθε μορφή εργασίας και κοινωνικής σχέσης.

Με ποια λογική άρα το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει το λύκειο του 21ου αιώνα, συρρικνώνοντας ή και εξαφανίζοντας τη διδασκαλία των κατ’ εξοχήν επιστημών του καιρού μας; Μπορώ να φανταστώ τη χρησιμότητα της εκπαίδευσης στην έρευνα και τις μεθόδους της, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ τη σημασία της διδασκαλίας Μάνατζμεντ (και έτσι όπως διδάσκεται…) στον σχηματισμό μιας εγκύκλιας μόρφωσης. Και ήδη μπορώ να φανταστώ 18χρονο απόφοιτο λυκείου που δεν θα έχει ακούσει το όνομα του Δαρβίνου και τη θεωρία της εξέλιξης ή, αντιστοίχως, δεν θα υποψιάζεται καν πώς τα Μαθηματικά, η Λογική και οι γλωσσικές δομές βρίσκονται στον πυρήνα του λάπτοπ, του κινητού του ή του πλεϊστέισον, δηλαδή της καθημερινότητάς του. Πάλι ημιμαθείς «πτυχιούχους» ετοιμάζουμε.

Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή

Θέσεις Εκπαίδευσης

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών

04 Ιουνίου 2018
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών

Το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου ανακοίνωσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. Η ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων είναι η 13η Ιουνίου 2018. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την πρόσκληση και την αίτηση για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.

Θέσεις Εργασίας

Αγγελία προσφοράς εργασίας από την HRStrategy

21 Ιουνίου 2018
Αγγελία προσφοράς εργασίας από την HRStrategy

Προσφορά εργασίας σε Βιολόγο από την HRStrategy, εταιρεία αναζήτησης, επιλογής και αξιολόγησης ανθρωπίνου δυναμικού. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την αγγελία.

Επιμορφώσεις

53ο Θερινό Σχολείο, Δημόκριτος

16 Ιουνίου 2018
53ο Θερινό Σχολείο, Δημόκριτος

Για 53η συνεχή χρονιά ο Δημόκριτος το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο της χώρας διοργανώνει, από τις 2 έως και τις 13 Ιουλίου 2018, το ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ http://summerschool.demokritos.gr/ το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς και μια μεγάλη προσφορά του Κέντρου στους προπτυχιακούς φοιτητές και πτυχιούχους θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Δηλώστε τη δωρεάν σας...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2