Για τις πρόσφατες εξετάσεις του ΑΣΕΠ

E-mail Εκτύπωση PDF
 
Λόγω των γνωστών προβλημάτων της ιστοθέσης της Π.Ε.Β. το προηγούμενο διάστημα (γεγονός που πιστεύουμε ότι θα αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με τα νέα δεδομένα της) καθυστέρησε έντονα και η δημοσιοποίηση των απόψεων για τον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Θεωρούμε ότι το θέμα δεν εξαντλείται με  τη γνωστοποίηση  αυτών των απόψεων στους εμπλεκόμενους φορείς. Το ζήτημα των εξετάσεων του ΑΣΕΠ για τον κλάδο, αποτελεί ΠΑΓΙΟ (ατυχώς) συστατικό των παρεμβάσεων της Π.Ε.Β. τα τελευταία χρόνια και επίσης ατυχώς οφείλει να παραμείνει στην κορυφή της "ατζέντας" μας.
Καλούμε, συνεπώς, την -τον κάθε συνάδελφο που ενδιαφέρεται, να επικοινωνήσει (ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά) με στόχο τη μεθόδευση αποτελεσματικότερων πρωτοβουλιών για το θέμα και με ορατό χρονικό ορίζοντα τον επόμενο διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Τομέας β΄ βάθμιας της Π.Ε.Β

Έγινε πριν από λίγο και ο φετινός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (προκήρυξη 2008), για την πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Υπάρχουν αρκετά ερωτήματα και προβληματισμοί, που απορρέουν/σχετίζονται με το διαγωνισμό αυτό και ειδικά του κλάδου ΠΕ04 και των βιολόγων.

Το πρώτο ερώτημα αφορά την μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν, από τον κλάδο ΠΕ04 (312 έναντι 570), σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό (μείωση 45%).

Το δεύτερο ερώτημα αφορά, τα κριτήρια με βάση τα οποία έγινε η κατανομή του αριθμού των 312 θέσεων, στις ειδικότητες των φυσικών, χημικών, βιολόγων και γεωλόγων. Τα νούμερα δείχνουν ότι έγινε με βάση τον αριθμό των υποψηφίων και όχι, όπως θα έπρεπε, τις ανάγκες των σχολείων.

Ένας άλλος προβληματισμός, αφορά τον ίδιο τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών: η εξέταση κατ΄αρχάς στο γνωστικό αντικείμενο, υποβιβάζει την αξία του πτυχίου. Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πιστοποιήσουν οτι οι σύγχρονες γνώσεις που απέκτησαν στο πανεπιστήμιο, είναι αρκετές, για να μπορέσουν να διδάξουν στο σημερινό ελληνικό σχολείο ! Του οποίου όμως η ύλη που αναφέρεται στο  αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, έχει παραμείνει … στο παρελθόν (τουλάχιστον στη βιολογία) !

Το τελευταίο ισχύει και για τις γνώσεις των υποψηφίων, όσον αφορά την ειδική διδακτική: Απαιτείται από τους υποψηφίους, η γνώση των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης, για να τις χρησιμοποιήσει όμως που; Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που «εξυμνεί» την παπαγαλία και την απομνημόνευση, που περιορίζει και καταπιέζει τον εκπαιδευτικό σε ρόλο διεκπεραιωτή. Μέσα σε ένα ΑΠΣ, που είναι φτιαγμένο με βάση τον μπιχεβιορισμό, κι ενώ στο διαγωνισμό θα πρέπει οι υποψήφιοι να αναφερθούν στον εποικοδομισμό.

Είναι σαφές ότι ο σημερινός τρόπος αξιολόγησης, για την επιλογή προσωπικού για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχει αποτύχει. Ξεκίνησε πριν από 12 περίπου χρόνια, σαν ένα εργαλείο επιλογής προσωπικού και για την αντικατάσταση της επετηρίδας. Είναι σαφές πια, ότι πάσχει στη φιλοσοφία του, στον τρόπο οργάνωσής του αλλά και στους σκοπούς που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί.

Το πρόβλημα είναι γενικότερο και πιστεύουμε ότι ξεκινάει από την έλλειψη σαφών αλλά και σύγχρονων στόχων της εκπαίδευσης. Τι θέλουμε να γνωρίζουν οι νέοι μας, γιατί, με ποιο τρόπο και μέσα θα το πετύχουμε αυτό. Χρειάζονται νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, που θα καθορίσουν οι ανακαλύψεις της επιστήμης και οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις. Στη συνέχεια τότε, θα φροντίσουμε για την επιλογή προσωπικού, το οποίο θα έχει τα αναγκαία προσόντα, στο γνωστικό και στο διδακτικό τομέα, ίσως και κάποιους επιπλέον τίτλους σπουδών ή γνώσεις. Γνώσεις που θα πρέπει να παρέχουν τα Πανεπιστήμια. Γνωρίζουν άραγε οι ιθύνοντες, για παράδειγμα, αν τα Πανεπιστημιακά τμήματα των λεγόμενων θετικών αλλά και καθηγητικών σχολών (Φυσικών, Χημικών, Βιολόγων, Μαθηματικών κλπ) παρέχουν γνώσεις ειδικής διδακτικής; Σε τι επίπεδο; Ή αλλιώς, πως οι υποψήφιοι αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις για να διαγωνισθούν;

Και μια παρατήρηση: εφ΄όσον τα στελέχη της εκπαίδευσης, διατείνονται ότι στη μέση εκπαίδευση, διδάσκεται η εξέλιξη, γιατί δεν περιλαμβάνεται στην ύλη του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ;  
 

Τομέας β΄βάθμιας της Π.Ε.Β.
Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 09 Μαρτίου 2009 06:07 )  
Εγγραφείτε στην ΠΕΒ και πάρτε μέρος στις ομάδες εργασίας της. Η προσπάθεια που καταβάλλεται, έχει την ανάγκη της συμμετοχής όλων μας!!!


Δίκτυο Μεταπτυχιακών Φοιτητών στις Βιοεπιστήμες


Συμμετάσχετε στο Πανελλήνιο Δίκτυο Μεταπτυχιακών Φοιτητών στις Βιοεπιστήμες !!!

Υποβολή άρθρων, ειδήσεων, ανακοινώσεων, κλπ.

 Στη διεύθυνση  ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου: grammateia@gmail.com


Προκηρύξεις Θέσεων



Επιστολές που λάβαμε