Τελευταία νέα

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145

Παιδεία

Κάλεσμα της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΒ

Κάλεσμα της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΒ

Η Επιτροπή Παιδείας της Π.Ε.Β. καλεί ΟΛΟΥΣ και ΟΛΕΣ τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις απόψεις τους πάνω στα ακόλουθα δύο θέματα: Προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και προτάσεις βελτίωσης/αναβάθμισης της...

Επιστολή προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη

Επιστολή προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ απέστειλε επιστολή - προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη αιτούμενη γνωμοδότηση σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στα ΙΕΚ. Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας...

Τρίτη συνάντηση εργασίας των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικ...

Τρίτη συνάντηση εργασίας των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών με τον Υπουργό Παιδείας

Την Τρίτη 15 Μαίου 2018, πραγματοποιήθηκε η τρίτη προγραμματισμένη συνάντηση των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Για να ενημερωθείτε για τα θέματα που συζητήθηκαν,...

4ο ΓΕΛ Καρδίτσας στον διαγωνισμό Edu Arctic 2018

4ο ΓΕΛ Καρδίτσας στον διαγωνισμό Edu Arctic 2018

Σημαντική διάκριση του 4ου ΓΕΛ στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU - ARCTIC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Συμμετείχαν με 8 εργασίες, από τις οποίες επιλέχθηκαν οι 2 στις 6 καλύτερες. Οι 6...

Συνάντηση των Ενώσεων ΦΕ με τον Υπουργό Παιδείας

Συνάντηση των Ενώσεων ΦΕ με τον Υπουργό Παιδείας

"Κοινό δελτίο τύπου των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών που αφορά την προγραμματισμένη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου που πραγματοποιήθηκε στις 27 Απριλίου 2018." Για να το δείτε...

Δελτίο τύπου Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών

Δελτίο τύπου Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών

Την Πέμπτη 19 Απριλίου 2018, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών. Δείτε το δελτίο τύπου της συνάντησης.

Περιβάλλον

Σύγκλιση Επιτροπής Περιβάλλοντος, 19/3/2018, 17.00

Σύγκλιση Επιτροπής Περιβάλλοντος, 19/3/2018, 17.00

Προσκαλούμε όλους όσους ασχολούνται και ενδιαφέρονται για θέματα περιβαλλοντικά να παραβρεθούν και να συμμετέχουν στη σύγκλιση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΠΕΒ που θα γίνει τη Δευτέρα 19/3/2018 και ώρα 5μμ...

Εκστρατεία για τη διάσωση του Πρασινόφρυνου της Ιθάκης

Εκστρατεία για τη διάσωση του Πρασινόφρυνου της Ιθάκης

Ο συνάδελφος Ηλίας Στραχίνης, έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για τη διάσωση του Πρασινόφρυνου (Bufotes viridis) στο νησί της Ιθάκης. Το είδος θεωρούνταν εξαφανισμένο από το νησί από τη δεκαετία του...

Αναγόρευση Επίτιμου Διδάκτορα, Καθηγητής Arne Strid

Αναγόρευση Επίτιμου Διδάκτορα, Καθηγητής Arne Strid

O Τομέας Βοτανικής, το Τμήμα Βιολογίας και η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα τιμήσουν τον διαπρεπή ερευνητή της ελληνικής χλωρίδας Καθηγητή Arne Strid, απονέμοντάς του τον τίτλο...

Επιστολή ΠΕΒ για το άρθρο 59 του Σχεδίου Νόμου

Επιστολή ΠΕΒ για το άρθρο 59 του Σχεδίου Νόμου

Επιστολή της ΠΕΒ προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων που αφορά τις απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων για το άρθρο 59 του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ...

Άμεση απειλή για το προστατευόμενο δέλτα του ποταμού Αχέροντ...

Άμεση απειλή για το προστατευόμενο δέλτα του ποταμού Αχέροντα

Το προστατευόμενο δέλτα του Αχέροντα απειλείται άμεσα με εξαφάνιση, από μεγάλα αποστραγγιστικά έργα. Το αποστραγγιστικό – αρδευτικό έργο Βαθυπέδου Αμμουδιάς και Βαλανιδορράχης έκτασης περίπου 7.000 στρεμμάτων έχει ήδη ξεκινήσει. Το...

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα στενά του Νέστου

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα στενά του Νέστου

Περιβαλλοντικό έγκλημα με διεθνείς διαστάσεις στα στενά του Νέστου! Έξι δηλητηριασμένα σπάνια μεγάλα αρπακτικά πουλιά βρέθηκαν γύρω από δύο σκοτωμένα με όπλο άγρια άλογα στα Στενά Νέστου, μία περιοχή εξαιρετικής...

Υγεία

Δελτίο Τύπου Συμποσίων NGS ΠΕΒ

Δελτίο Τύπου Συμποσίων NGS ΠΕΒ

Δελτίο Τύπου για την ολοκλήρωση κύκλου συμποσίων στη Βιοπληροφορική και Αλληλούχιση DNA Νέας Γενιάς. Αναλυτικά. 

Προσθήκη ΑΜΚΑ των επιστημονικών υπευθύνων των Εργαστηριακών...

Προσθήκη ΑΜΚΑ των επιστημονικών υπευθύνων των Εργαστηριακών Εξετάσεων

Στο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε την εγκύκλιο (επισυνάπτεται) του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία οι κλινικοί γιατροί υποχρεούνται να καταχωρούν στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΣΗΣ) -για κάθε παραπομπή τους-...

Δικαίωμα Υπογραφής των Γενετικών Αναλύσεων από Βιοεπιστήμονε...

Δικαίωμα Υπογραφής των Γενετικών Αναλύσεων από Βιοεπιστήμονες

Με αφορμή ερωτήματα που δεχόμαστε από συναδέλφους στα αντικείμενα της Υγείας, σχετικά με την θεσμοθετημένη δικαιοδοσία (δική μας η άλλων εργαζομένων) στην υπογραφή των υπηρεσιών και εξετάσεων που παρέχονται μέσω...

Έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής

Έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής

Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής διενεργεί πανελλαδική έρευνα, με σκοπό την καταγραφή των στάσεων της ελληνικής κοινωνίας σε βασικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνική πρόσληψη της τεχνολογίας στις Βιολογικές Επιστήμες και...

Η επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ για το Κλινικό Επίδομα

Η επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ για το Κλινικό Επίδομα

Η έγκαιρη και επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ οδηγεί σε καταβολή του Κλινικού Επιδόματος και σε Βιολόγους, Βιοχημικούς και Κλινικούς Χημικούς. Διαπιστώθηκε πως στους δικαιούχους του κλινικού επιδόματος ΔΕΝ περιλαμβάνονταν οι...

Εκπομπή ΕΤ3 Ζ. Σκούρας

Εκπομπή ΕΤ3 Ζ. Σκούρας

Για το πιο πολύπλοκο φαινόμενο που αντιμετώπισε ποτέ ο ανθρώπινος νους, το φαινόμενο της ζωής, μίλησε ο καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ κ. Ζαχαρίας Σκούρας στον δημοσιογράφο (και συνάδελφο) Κώστα Μπλιάτκα...

Η "αποβολή" της Βιολογίας

Άρθρο στην εφημερίδα «το Βήμα» του κ. Σταμάτη Ν. Αλαχιώτη, καθηγητή Γενετικής, πρώην προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (22/5/2011).

Όλο και περισσότερο γίνεται αποδεκτό ότι αν ο 19ος αιώνας ήταν ο αιώνας της λογικής, ο 20ός ο αιώνας της φαντασίας, ο 21ος είναι ο αιώνας της Βιολογίας, της Βιοϊατρικής, της Βιοτεχνολογίας και μαζί µε τη μικροηλεκτρονική αποτελούν τους πυλώνες της επιστημονοτεχνολογικής προόδου, του σύγχρονου πολιτισμού µας. Από την εποχή που η διδασκαλία της Βιολογίας εστιαζόταν εν πολλοίς σε θέματα, όπως λ.χ. η μάθηση του φασίολου, έχουν περάσει μερικά «έτη φωτός», µε τη ζωή µας να έχει επηρεαστεί ολοκληρωτικά από την πρόοδο αυτή.

Χωρίς όμως τη σημαντική βιολογική γνώση και σκέψη, που πρέπει να καλλιεργείται στην κρίσιμη ηλικία του σχολείου, χωρίς οι μαθητές να έχουν ευαισθητοποιηθεί για τις στοιχειώδεις δυνατότητες των τεκταινομένων στον χώρο της Βιολογίας, δεν θα μπορούν να κατανοήσουν πλήρως τον κόσμο τους, δεν θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται τη σημασία των εφαρμογών της νέας γνώσης, δεν θα μπορούν να σχετίζουν το βιολογικό υπόβαθρο της ζωής µε το ανθρωπιστικό, δεν θα έχουν δηλαδή µια ολιστική αντίληψη της ζωής. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο ούτε η πολυπολιτισμικότητα που είναι κανόνας στο ελληνικό σχολείο και την κοινωνία της εποχής µας μπορεί να κατανοηθεί µε δυσάρεστες προεκτάσεις προς ρατσιστικές λ.χ. θεωρήσεις, ούτε η σημαντικότητα της προστασίας του κακοδιαχειριζόμενου περιβάλλοντος μπορεί να γίνει αντιληπτή.

Σε αυτή λοιπόν τη νέα εποχή η κάθε υποβάθμιση του μαθήματος της Βιολογίας στο σχολείο γυρνά πίσω το ρολόι. Γι’ αυτό χρειάζεται µια νέα ματιά στο μερίδιο των μαθημάτων, των φυσικών επιστημών στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς την υποβάθμιση κανενός, αλλά μέσα από µια χρυσή τομή µε την οποία μπορεί να βρεθεί η καλύτερη αξιοποίησή τους. Άλλωστε όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρατηρείται πρόβλημα στην προσέλκυση φοιτητών από τις φυσικές επιστήμες και γίνεται προσπάθεια αναβάθμισής τους, πώς μπορούμε εμείς να σκεφτόμαστε υποβάθμιση του συνδετικού κρίκου τους που είναι η Βιολογία στην οποία τα βιοχημικά και βιοφυσικά φαινόμενα είναι θεμελιώδη; Είναι αυτονόητο ότι κάτι πρέπει να γίνει για να µην πρωτοτυπήσουμε πάλι αρνητικά ως χώρα.

Δεν είναι ο χώρος αυτός ο κατάλληλος για την ανάπτυξη συγκεκριμένων προτάσεων, αλλά ένας αριθμός λ.χ. 5 υποχρεωτικών μαθημάτων είναι από τη φύση του αυθαίρετος. Χωρίς παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό προβληματισµό και λύση το όλο σύστημα υποφέρει. Η παιδαγωγική διάσταση π.χ. που αφορά τη σημαντικότητα του μαθήματος της Βιολογίας στο σχολείο έγκειται στη συμβολή της ως σοβαρής παραμέτρου σύνδεσης, όχι µόνο φυσικών και χημικών φαινομένων µε τη ζωή, αλλά και κοινωνικών, ανθρωπιστικών κ.ά. σε µια ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης. Η εκπαιδευτική διάσταση αφορά όχι µόνο τις μεθόδους διδασκαλίας και την επιλογή των περιεχομένων που δεν είναι επίσης του παρόντος, αλλά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο διδασκαλίας για να µη μιλάμε για µια αποσπασματική και κατακερματισμένη βιολογική γνώση που σύγχυση θα προκαλεί περισσότερο παρά μάθηση.

Ηχηρό παράδειγμα ένας πτυχιούχος βιολόγος από τις ΗΠΑ, ο οποίος ήρθε να εξεταστεί στη Γενετική στο πλαίσιο αναγνώρισης ισοτιμίας και αντιστοιχίας του πτυχίου του µε το πτυχίο Βιολογίας των ελληνικών πανεπιστημίων. Όταν όμως τον ρωτήσαμε το πιο απλό, αν ήξερε δηλαδή τους νόμους Μέντελ, του πατέρα της Γενετικής, µας αποστόμωσε λέγοντας ότι δεν τους γνωρίζει, διότι δεν είχε επιλέξει το μάθημα της Γενετικής στο Πανεπιστήμιο που είχε φοιτήσει! Ανάλογα θα συμβούν και µε τους μαθητές µας αν το σύστημα επιλογής ορισμένων μαθημάτων οδηγεί στην προσφορά και κατάκτηση κατακερματισμένης γνώσης, η οποία τελικά δεν συνιστά γνώση. Το ερώτημα λοιπόν είναι τι θέλουμε και είναι απλό. Οι έχοντες την ευθύνη μπορούν να βρουν λύσεις προτού «ανακαλύψουμε» πάλι εκ των υστέρων ότι έγινε λάθος.

Όπως γίνεται τόσα χρόνια π.χ. µε το κεφάλαιο της Εξέλιξης, το οποίο, εκτός ενός μικρού εισαγωγικού μέρους του που προστέθηκε πέρυσι, δεν βρίσκεται ολόκληρο στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, παρά και τις προσωπικές µας προσπάθειες όταν ήμασταν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Όπως συμβαίνει και µε τη βιοηθική προσέγγιση των γενετικά τροποποιημένων οργανισμών, που προσφέρεται ακροθιγώς, χωρίς να συμβάλλει στη διαμόρφωση των αναγκαίων αξιών και στάσεων των μαθητών ως καταναλωτών-πολιτών για τα μεταλλαγμένα νεοφανή τρόφιμα. Η κατανόηση της ζωής όμως πρέπει να αντανακλά την προσπάθεια απόκτησης της απαραίτητης βιολογικής γνώσης για να καλλιεργηθούν αποτελεσματικότερα και οι ανθρωπιστικές στάσεις και αξίες και συνακόλουθα η ατομική, συλλογική και κοινωνική υπευθυνότητα, απαραίτητη, περισσότερο από ποτέ στην αντιμετώπιση της χαοτικής πορείας που βρίσκεται ο κόσμος µας και ιδιαίτερα η χώρα µας.

Πηγή: Εφημερίδα το ΒΗΜΑ

Θέσεις Εκπαίδευσης

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών

04 Ιουνίου 2018
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών

Το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου ανακοίνωσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. Η ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων είναι η 13η Ιουνίου 2018. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την πρόσκληση και την αίτηση για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.

Θέσεις Εργασίας

BSRC Fleming, Call for Expression of Interest

07 Ιουνίου 2018
BSRC Fleming, Call for Expression of Interest

Expression of Interest for Senior Group Leader Positions Fleming is seeking Senior Researchers to establish their own laboratories, and pursue high-end research aligning with the Center’s strategic prioritization in Research and Innovation. Two Senior Researcher positions will be available at the equivalent of associate or full professor level (Researcher B...

Επιμορφώσεις

53ο Θερινό Σχολείο, Δημόκριτος

16 Ιουνίου 2018
53ο Θερινό Σχολείο, Δημόκριτος

Για 53η συνεχή χρονιά ο Δημόκριτος το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο της χώρας διοργανώνει, από τις 2 έως και τις 13 Ιουλίου 2018, το ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ http://summerschool.demokritos.gr/ το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς και μια μεγάλη προσφορά του Κέντρου στους προπτυχιακούς φοιτητές και πτυχιούχους θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Δηλώστε τη δωρεάν σας...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2