Παιδεία

Κοινό Δελτίο Τύπου Επιστημονικών ενώσεων Φυσικών Επιστημών

Κοινό Δελτίο Τύπου Επιστημονικών ενώσεων Φυσικών Επιστημών

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας κοινοποιούμε το κοινό δελτίο τύπου των Επιστημονικών ενώσεων των Φυσικών Επιστημών για τις προτεινόμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα μετά την συνάντηση με την ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής...

Κοινό Δελτίο Τύπου των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημ...

Κοινό Δελτίο Τύπου των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών

Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017, οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (η Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), και η Πανελλήνια...

Ανακοίνωση της Π.Ε.Β. επί του Σχεδίου Νόμου για το Λύκειο

Ανακοίνωση της Π.Ε.Β.  επί του Σχεδίου Νόμου για το Λύκειο

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. εξέδωσε ανακοίνωση την Δευτέρα 28-8-2017, γνωστοποιώντας τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου που θα καταθέσει σύντομα σε διαβούλευση για τις αλλαγές στο Λύκειο και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια...

28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (ΙΒΟ) - 2 χάλκινα και 1 εύφημ...

28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (ΙΒΟ) - 2 χάλκινα και 1 εύφημος μνεία για την Ελλάδα

ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗΝ 28η ΔΙΕΘΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΔΥΟ ΧΑΛΚΙΝΑ ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΥΦΗΜΟΣ ΜΝΕΙΑ Ακόμα μια επιτυχία για την Ελλάδα στην 28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας (ΙΒΟ) που διεξήχθη...

Αναχώρηση Ελληνικής Εθνικής Αποστολής για την 28η Διεθνή Ολυ...

Αναχώρηση Ελληνικής Εθνικής Αποστολής για την 28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

Αναχωρεί την Κυριακή 23/07/2017 στις 10:10 πμ, η φετινή Ελληνική Εθνική Αποστολή για την 28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας στο Coventry της Αγγλίας. Η φετινή αποστολή αποτελείται από τους μαθητές: Κωνσταντίνο...

Η επίσημη εμφάνιση της Ελληνικής Εθνικής Αποστολής στην 28η...

Η επίσημη εμφάνιση της Ελληνικής Εθνικής Αποστολής στην 28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

Η επίσημη εμφάνιση της Ελληνικής Εθνικής Αποστολής στην 28η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας είναι έτοιμη και σας την παρουσιάζουμε. Είναι η εμφάνιση την οποία φορούν οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί κατά...

Περιβάλλον

Αναγόρευση Επίτιμου Διδάκτορα, Καθηγητής Arne Strid

Αναγόρευση Επίτιμου Διδάκτορα, Καθηγητής Arne Strid

O Τομέας Βοτανικής, το Τμήμα Βιολογίας και η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα τιμήσουν τον διαπρεπή ερευνητή της ελληνικής χλωρίδας Καθηγητή Arne Strid, απονέμοντάς του τον τίτλο...

Επιστολή ΠΕΒ για το άρθρο 59 του Σχεδίου Νόμου

Επιστολή ΠΕΒ για το άρθρο 59 του Σχεδίου Νόμου

Επιστολή της ΠΕΒ προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων που αφορά τις απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων για το άρθρο 59 του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ...

Άμεση απειλή για το προστατευόμενο δέλτα του ποταμού Αχέροντ...

Άμεση απειλή για το προστατευόμενο δέλτα του ποταμού Αχέροντα

Το προστατευόμενο δέλτα του Αχέροντα απειλείται άμεσα με εξαφάνιση, από μεγάλα αποστραγγιστικά έργα. Το αποστραγγιστικό – αρδευτικό έργο Βαθυπέδου Αμμουδιάς και Βαλανιδορράχης έκτασης περίπου 7.000 στρεμμάτων έχει ήδη ξεκινήσει. Το...

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα στενά του Νέστου

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα στενά του Νέστου

Περιβαλλοντικό έγκλημα με διεθνείς διαστάσεις στα στενά του Νέστου! Έξι δηλητηριασμένα σπάνια μεγάλα αρπακτικά πουλιά βρέθηκαν γύρω από δύο σκοτωμένα με όπλο άγρια άλογα στα Στενά Νέστου, μία περιοχή εξαιρετικής...

Ανεξέλεγκτη η δράση λαθροθήρων στο Εθνικό Πάρκο Πρεσπών, κατ...

Ανεξέλεγκτη η δράση λαθροθήρων στο Εθνικό Πάρκο Πρεσπών, καταγγέλουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις

Η ανεξέλεγκτη δράση των λαθροθήρων στο Εθνικό Πάρκο Πρεσπών έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Δεν πρόκειται πλέον για μεμονωμένα περιστατικά, αλλά για μόνιμη τακτική. Δείτε το σχετικό δελτίο τύπου.

Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Ιχθυολόγων Δημοσίου

Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Ιχθυολόγων Δημοσίου

Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Ιχθυολόγων Δημοσίου σχετικά με την επαναφορά του τομέα Αλιείας στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Για τον Πανελλήνιο Σϋλλογο Ιχθυολόγων Δημοσίου Η Πρόεδρος του ΔΣ Ελπίδα...

Υγεία

Έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής

Έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής

Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής διενεργεί πανελλαδική έρευνα, με σκοπό την καταγραφή των στάσεων της ελληνικής κοινωνίας σε βασικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνική πρόσληψη της τεχνολογίας στις Βιολογικές Επιστήμες και...

Η επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ για το Κλινικό Επίδομα

Η επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ για το Κλινικό Επίδομα

Η έγκαιρη και επιτυχής παρέμβαση της ΠΕΒ οδηγεί σε καταβολή του Κλινικού Επιδόματος και σε Βιολόγους, Βιοχημικούς και Κλινικούς Χημικούς. Διαπιστώθηκε πως στους δικαιούχους του κλινικού επιδόματος ΔΕΝ περιλαμβάνονταν οι...

Εκπομπή ΕΤ3 Ζ. Σκούρας

Εκπομπή ΕΤ3 Ζ. Σκούρας

Για το πιο πολύπλοκο φαινόμενο που αντιμετώπισε ποτέ ο ανθρώπινος νους, το φαινόμενο της ζωής, μίλησε ο καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ κ. Ζαχαρίας Σκούρας στον δημοσιογράφο (και συνάδελφο) Κώστα Μπλιάτκα...

Ανακοίνωση της ΠΕΒ για Αλλαγές στους Οργανισμούς των Νοσοκομ...

Ανακοίνωση της ΠΕΒ για Αλλαγές στους Οργανισμούς των Νοσοκομείων

Aγαπητοί συνάδελφοι, συνημμένα έγγραφο που αφορά την "Τοποθέτηση της ΠΕΒ στις προτάσεις του Υπουργείου Υγείας για αλλαγές στους Οργανισμούς των Νοσοκομείων".

Συνεδρίαση για Επιτροπής Υγείας

Συνεδρίαση για Επιτροπής Υγείας

Συνάντηση της Επιτροπής Υγείας στα γραφεία της ΠΕΒ, Τετάρτη 15/2/2017 ώρα 4μμ. Ανακοίνωση σχετικά με την συνάντηση. Σχέδιο νόμου για αναμόρφωση νοσοκομείων.

Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής - Συζήτηση στη Βουλή

on 12 Ιανουαρίου 2017
Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής - Συζήτηση στη Βουλή

Συζήτηση στη Βουλή για το έργο της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής - Η ρύθμιση των σύγχρονων εφαρμογών της Γενετικής στον άνθρωπο. Δείτε το βίντεο της συζήτησης από την ιστοσελίδα της Βουλής.

Η "αποβολή" της Βιολογίας

Άρθρο στην εφημερίδα «το Βήμα» του κ. Σταμάτη Ν. Αλαχιώτη, καθηγητή Γενετικής, πρώην προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (22/5/2011).

Όλο και περισσότερο γίνεται αποδεκτό ότι αν ο 19ος αιώνας ήταν ο αιώνας της λογικής, ο 20ός ο αιώνας της φαντασίας, ο 21ος είναι ο αιώνας της Βιολογίας, της Βιοϊατρικής, της Βιοτεχνολογίας και μαζί µε τη μικροηλεκτρονική αποτελούν τους πυλώνες της επιστημονοτεχνολογικής προόδου, του σύγχρονου πολιτισμού µας. Από την εποχή που η διδασκαλία της Βιολογίας εστιαζόταν εν πολλοίς σε θέματα, όπως λ.χ. η μάθηση του φασίολου, έχουν περάσει μερικά «έτη φωτός», µε τη ζωή µας να έχει επηρεαστεί ολοκληρωτικά από την πρόοδο αυτή.

Χωρίς όμως τη σημαντική βιολογική γνώση και σκέψη, που πρέπει να καλλιεργείται στην κρίσιμη ηλικία του σχολείου, χωρίς οι μαθητές να έχουν ευαισθητοποιηθεί για τις στοιχειώδεις δυνατότητες των τεκταινομένων στον χώρο της Βιολογίας, δεν θα μπορούν να κατανοήσουν πλήρως τον κόσμο τους, δεν θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται τη σημασία των εφαρμογών της νέας γνώσης, δεν θα μπορούν να σχετίζουν το βιολογικό υπόβαθρο της ζωής µε το ανθρωπιστικό, δεν θα έχουν δηλαδή µια ολιστική αντίληψη της ζωής. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο ούτε η πολυπολιτισμικότητα που είναι κανόνας στο ελληνικό σχολείο και την κοινωνία της εποχής µας μπορεί να κατανοηθεί µε δυσάρεστες προεκτάσεις προς ρατσιστικές λ.χ. θεωρήσεις, ούτε η σημαντικότητα της προστασίας του κακοδιαχειριζόμενου περιβάλλοντος μπορεί να γίνει αντιληπτή.

Σε αυτή λοιπόν τη νέα εποχή η κάθε υποβάθμιση του μαθήματος της Βιολογίας στο σχολείο γυρνά πίσω το ρολόι. Γι’ αυτό χρειάζεται µια νέα ματιά στο μερίδιο των μαθημάτων, των φυσικών επιστημών στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς την υποβάθμιση κανενός, αλλά μέσα από µια χρυσή τομή µε την οποία μπορεί να βρεθεί η καλύτερη αξιοποίησή τους. Άλλωστε όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρατηρείται πρόβλημα στην προσέλκυση φοιτητών από τις φυσικές επιστήμες και γίνεται προσπάθεια αναβάθμισής τους, πώς μπορούμε εμείς να σκεφτόμαστε υποβάθμιση του συνδετικού κρίκου τους που είναι η Βιολογία στην οποία τα βιοχημικά και βιοφυσικά φαινόμενα είναι θεμελιώδη; Είναι αυτονόητο ότι κάτι πρέπει να γίνει για να µην πρωτοτυπήσουμε πάλι αρνητικά ως χώρα.

Δεν είναι ο χώρος αυτός ο κατάλληλος για την ανάπτυξη συγκεκριμένων προτάσεων, αλλά ένας αριθμός λ.χ. 5 υποχρεωτικών μαθημάτων είναι από τη φύση του αυθαίρετος. Χωρίς παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό προβληματισµό και λύση το όλο σύστημα υποφέρει. Η παιδαγωγική διάσταση π.χ. που αφορά τη σημαντικότητα του μαθήματος της Βιολογίας στο σχολείο έγκειται στη συμβολή της ως σοβαρής παραμέτρου σύνδεσης, όχι µόνο φυσικών και χημικών φαινομένων µε τη ζωή, αλλά και κοινωνικών, ανθρωπιστικών κ.ά. σε µια ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης. Η εκπαιδευτική διάσταση αφορά όχι µόνο τις μεθόδους διδασκαλίας και την επιλογή των περιεχομένων που δεν είναι επίσης του παρόντος, αλλά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο διδασκαλίας για να µη μιλάμε για µια αποσπασματική και κατακερματισμένη βιολογική γνώση που σύγχυση θα προκαλεί περισσότερο παρά μάθηση.

Ηχηρό παράδειγμα ένας πτυχιούχος βιολόγος από τις ΗΠΑ, ο οποίος ήρθε να εξεταστεί στη Γενετική στο πλαίσιο αναγνώρισης ισοτιμίας και αντιστοιχίας του πτυχίου του µε το πτυχίο Βιολογίας των ελληνικών πανεπιστημίων. Όταν όμως τον ρωτήσαμε το πιο απλό, αν ήξερε δηλαδή τους νόμους Μέντελ, του πατέρα της Γενετικής, µας αποστόμωσε λέγοντας ότι δεν τους γνωρίζει, διότι δεν είχε επιλέξει το μάθημα της Γενετικής στο Πανεπιστήμιο που είχε φοιτήσει! Ανάλογα θα συμβούν και µε τους μαθητές µας αν το σύστημα επιλογής ορισμένων μαθημάτων οδηγεί στην προσφορά και κατάκτηση κατακερματισμένης γνώσης, η οποία τελικά δεν συνιστά γνώση. Το ερώτημα λοιπόν είναι τι θέλουμε και είναι απλό. Οι έχοντες την ευθύνη μπορούν να βρουν λύσεις προτού «ανακαλύψουμε» πάλι εκ των υστέρων ότι έγινε λάθος.

Όπως γίνεται τόσα χρόνια π.χ. µε το κεφάλαιο της Εξέλιξης, το οποίο, εκτός ενός μικρού εισαγωγικού μέρους του που προστέθηκε πέρυσι, δεν βρίσκεται ολόκληρο στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, παρά και τις προσωπικές µας προσπάθειες όταν ήμασταν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Όπως συμβαίνει και µε τη βιοηθική προσέγγιση των γενετικά τροποποιημένων οργανισμών, που προσφέρεται ακροθιγώς, χωρίς να συμβάλλει στη διαμόρφωση των αναγκαίων αξιών και στάσεων των μαθητών ως καταναλωτών-πολιτών για τα μεταλλαγμένα νεοφανή τρόφιμα. Η κατανόηση της ζωής όμως πρέπει να αντανακλά την προσπάθεια απόκτησης της απαραίτητης βιολογικής γνώσης για να καλλιεργηθούν αποτελεσματικότερα και οι ανθρωπιστικές στάσεις και αξίες και συνακόλουθα η ατομική, συλλογική και κοινωνική υπευθυνότητα, απαραίτητη, περισσότερο από ποτέ στην αντιμετώπιση της χαοτικής πορείας που βρίσκεται ο κόσμος µας και ιδιαίτερα η χώρα µας.

Πηγή: Εφημερίδα το ΒΗΜΑ

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ "Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια", ΔΠΘ

12 Οκτωβρίου 2017
ΠΜΣ "Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια", ΔΠΘ

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε σχετικά με την προκήρυξη υποβολής υποψηφιοτήτων για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο "Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια" του Τμήματος Ιατρικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Έναρξη μαθημάτων: εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2017-2018. Διάρκεια κύκλου σπουδών: 2 έτη Τίτλος Σπουδών: Απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στα Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια Οι...

Θέσεις Εργασίας

Θέσεις εργασίας στο Ινστιτούτο Παστέρ

16 Οκτωβρίου 2017
Θέσεις εργασίας στο Ινστιτούτο Παστέρ

Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε σχετικά με τις έμμισθες θέσεις εργασίας που προκήρυξε το Ινστιτούτο Παστέρ για Υπ. Διδάκτορες, Μεταδιδάκτορες και εργαστηριακό προσωπικό. Δεκαέξι από τις δεκαοκτώ θέσεις αφορούν Βιολόγους. Μπορείτε να δείτε τη σχετική ανάρτηση εδώ. Μπορείτε να διαβάσετε την προκήρυξη εδώ.

Επιμορφώσεις

Στρογγυλή τράπεζα στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευ...

20 Οκτωβρίου 2017
Στρογγυλή τράπεζα στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση»

Η Οργανωτική Επιτροπή του 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση» έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου θα υλοποιηθεί Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα:"Γονίδιο: προσεγγίσεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας(ΠΔΒ) Ένας διάλογος "μαθητή, διδάσκοντα, συγγράμματος, βιολογίας" στο μάθημα της Βιολογίας...